صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و یک - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

فضای مجازی

زلزله در خراسان
روز سه‌شنبه زلزله 5 ریشتری در کاشمر در استان خراسان‌رضوی سبب خسارت و تخریب برخی ساختمان‌ها و خانه‌های مردم این شهرستان شده است. عده‌‌ای ساعت‌ها را در خیابان گذراندند یا منازلشان دچار تخریب شد و مجبور شدند در چادرهای هلال‌احمر اسکان یابند.
ویدیوهایی از زمان وقوع زلزله در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که خرابی‌های ناشی از زمین‌لرزه‌ را نشان می‌دهد. کاربران مجازی از پوشش کم اخبار زلزله اظهار نارضایتی کردند و برخی نیز از تداوم حوادث ناگوار در رشت، شازند و لرستان گفتند. کاربری نوشت: «امروز در کاشمر زلزله اومده، جو انتخاباتی باعث نشه کمک به هموطنامون را فراموش کنیم.» کاربری نیز با انتشار ویدیویی از خسارت‌های وارد شده به پاساژها و مغازه‌ها در این شهرستان نوشت.
 
ظهور یک ستاره جنوبی
نخستین کنسرت عرفان طهماسبی، خواننده جوان جنوبی و از استعدادهای کشف شده برنامه عصر جدید برگزار شد و مورد استقبال عده زیادی قرار گرفت. ویدیوهایی از این کنسرت در فضای مجازی منتشر شده است.
طهماسبی توانسته تنها در عرض 15 دقیقه همه چهارسانس کنسرت خود را بفروشد و با اجرای کم‌نقص خود در اسپیناس پالاس مهر خود را به عنوان یک ستاره تازه موسیقی معرفی کند.
 
ادامه حواشی سریال جنجالی «بامداد خمار»
حواشی سریال «بامداد خمار» همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین اتفاق محمد داودی نویسنده سینما و مدرس فیلمنامه نویسی که تجربه نویسندگی فیلم‌های مختلفی ازجمله «قصر شیرین»، «بی همه چیز»، «نگهبان شب» و... را در کارنامه دارد و سرپرست نویسندگان «بامداد خمار» است به دلیل مجموعه‌ای از اتفاقات رخ داده، در یادداشت منتشر شده‌ای در مهر انصراف خود را از حضور در این پروژه اعلام کرده است.
سریال «بامداد خمار» که بعد از حواشی زیادی که بر سر تولید آن در طول چند سال گذشته وجود داشت و نام کارگردان‌های زیادی از حسن فتحی و کیانوش عیاری گرفته تا امیرحسین عسگری و افراد دیگری را به‌عنوان سازنده اصلی بر سر زبان‌ها انداخته بود این روزها به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی درحال تصویربرداری است. این سریال دومین سریال آبیار برای شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود که هنوز وضعیت پخش مجموعه قبلی که «سووشون» نام دارد و باز هم اثری اقتباسی از رمان شناخته شده سیمین دانشور است، اعلام نشده است.
«بامداد خمار» اقتباسی از رمان پرفروش و پرمخاطب دهه ۷۰ فتانه حاج سیدجوادی به همین نام است که در زمان خود موج زیادی به راه انداخت و یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های آن سال‌ها لقب گرفت و مدت‌هاست که صحبت از اقتباس از آن مطرح می‌شود تا بالاخره قرعه به نام نرگس آبیار افتاد.
 
واکنش کاربران به وزیر بازنشسته
وزیر امورخارجه سابق دولت یازدهم و دوازدهم در میزگرد روز سه‌شنبه کاندیدای مطلوب خود به بیان اظهاراتی درباره بازگشت به برجام و فروش نفت پرداخت و در پاسخ به پرسش یکی از کارشناسان برنامه از عملکرد بین‌المللی دولت اسبق دفاع کرد و با تندی و عصبانیت به منتقدان خود پاسخ گفت. همین امر واکنش‌های زیادی را ازسوی کاربران فضای مجازی دربرداشت و بسیاری در نقد عملکرد دولت روحانی نوشتند. کاربری نوشت: «ظریف جایی که باید توی زمان خودش حرف می‌زد سکوت کرد و حالا در دفاع از دیگری حرف می‌زنه.» و کاربر دیگری نوشت: «به نظرم باید در پاسخ دادن آروم‌تر بود بالاخره ما نشستیم به حرف‌هاشون گوش میدیم که منطقی تصمیم بگیریم.»
 
علیخانی و یک رئالیتی‌شوی شاد
همزمان با پخش سومین قسمت از رئالیتی‌شوی جوکر2 کاربران با انتشار ویدیوهایی از این برنامه نمایش خانگی به واکنش درباره آن پرداختند. یکی از کاربران نوشت: «علیمردانی تو کاراکترسازی و داستان‌سرایی تو لحظه خارق‌العاده‌س واقعاً، تو لحظه هرچی به ذهنت برسه و بهش بگی اون سناریوش رو می‌سازه.» و دیگری نوشت: «تسلط بر اجرا رو قبول دارم؛ اما انگار علیخانی جوکر۲ رو برای خودش ساخته و بیش از حد جلوی دوربینه.»
جستجو
آرشیو تاریخی