خبر

محسنی‌اژه‌ای در چهاردهمین جشنواره مالک اشتر سازمان حفاظت اطلاعات سپاه:
دستگاه‌های اطلاعاتی نیازمند به‌کارگیری ابزارهای روزآمد هستند

رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه‌های حفاظتی و اطلاعاتی برای صیانت از نیروها و مجموعه‌های خود نیازمند اعمال روش‌های نوین و به‌کارگیری ابزارهای فناورانه و روزآمد هستند و در این عرصه باید متناسب با اقتضائات روز و تحولات و تطورات ناظر بر شگردهای دشمنان پیش رفت.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در چهاردهمین جشنواره مالک اشتر سازمان حفاظت اطلاعات سپاه با بیان اینکه طی ۴۵ سال اخیر نیروهای مسلح بخصوص سپاه در تراز نظام جمهوری اسلامی عمل و رشد کرده‌اند، افزود: از رسالت‌های اصلی سپاه حفظ نظام و دستاوردهای ارزشمند آن است، بنابراین سپاه نهادی بسیار مهم و اثرگذار است؛ با اشراف به همین اصل مهم است که می‌توان به اهمیت سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پی برد. این سازمان از جایگاه رفیعی برخوردار است زیرا مسئولیت حفاظت و صیانت از فرد‌فرد نیروهای سپاه و اماکن و اطلاعات و دیگر شئون آن را عهده‌دار است.  رئیس دستگاه قضا در تبیین و تشریح مسئولیت‌های دستگاه‌های حفاظتی و اطلاعاتی گفت: دستگاه‌های حفاظتی و اطلاعاتی با رویکرد پیشگیرانه و طبیبانه باید بشیر و نذیر بوده و از قدرت رصد و دیده‌بانی قوی برخوردار باشند.
محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: دستگاه‌های حفاظتی و اطلاعاتی ما باید پیوسته نسبت به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان و شیوه‌های ورود و رخنه آنها آگاهی و اشراف داشته و متوجه باشند که چگونه و از چه راه‌هایی از تضعیف جایگاه و انفعال نیروها پیشگیری به عمل آورند. رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه‌های حفاظتی و اطلاعاتی با وجود دستیابی به موفقیت‌های چشمگیر به هیچ عنوان نباید به خود، ابزارها، تجربیات و توفیقات‌شان مغرور شوند و چنانچه مغرور شدیم و غفلت کردیم همین نقطه آغاز نفوذ شیطان و شیطان‌صفتان است. رئیس عدلیه تصریح کرد: خدمت کردن زیر پرچم ولایت فقیه به اسلام، نظام و مردم، نعمت بسیار بزرگی است و برای شکرگزاری این نعمت بزرگ باید پیوسته بر تقوا، وحدت و اطاعت خود از ولی‌امر و همچنین مجاهدت‌های خود بیفزاییم و نهایت توجه و اهتمام را داشته باشیم تا مبادا خدای‌ناکرده مسائل دنیوی به جهاد و اخلاص ما لطمه‌ای وارد آورند.  قاضی‌القضات ضمن تبیین و تشریح وجوه مختلف کار حفاظتی و اطلاعاتی و برخی از اموری که ممکن است در این عرصه در تزاحم با یکدیگر قرار گیرند یا به دو مقوله «اهم» و «مهم» تقسیم شوند، گفت: در حالت عادی داشتن حُسن‌ظن به همنوع، هم‌کیش و همکار یک ارزش تلقی می‌شود اما وقتی شما در جایگاه حفاظتی و اطلاعاتی قرار می‌گیرید، چنانچه مرتکب کوچک‌ترین غفلتی شوید، خدای‌ناکرده آسیب‌ها و آفت‌هایی عارض می‌شود؛ حال موضوع اساسی و مهم آن است که در چنین شرایطی چگونه عمل کنیم که نه حُسن‌ظن ما مخدوش شود و نه مرتکب غفلت شویم. در اینجا نیاز به اعمال مبانی و موازین روشن و شفاف است.


ضرورت توجه به وضعیت بیماران دیابتی
گروه اجتماعی/ یک پزشک فوق تخصص غدد با اشاره به عدم پوشش بیمه برای انسولین نسل جدید دیابت عنوان کرد: اگر بیمه‌ها به موضوع پوشش هزینه خرید داروهای انسولین نسل جدید وارد نشوند بعدها مجبورند هزینه‌های ده برابری برای پرداخت هزینه درمانی مشکلات چشمی، کلیوی و قلبی این بیماران بپردازند.
دکتر فرزانه سروقدی، فوق تخصص غدد، در خصوص مزیت نسل جدید داروهای انسولین می‌گوید: هدف هر انسولین و داروی جدیدی که در بازارعرضه می‌شود، حل مشکلات پیش‌روی بیماران است.
دکترسروقدی ادامه می‌دهد: هدف انسولین نسل جدید دگلودک-آسپارت این است که هم بتوانند قندهای بعد از غذا را بپوشانند و هم بسیار طولانی اثر باشند. رژیم‌های انسولینی باید بتوانند سطح پایه ایجاد کنند، یعنی همیشه مقداری انسولین در بدن باشد تا اثر متابولیک خودش را اعمال کند و در واقع نسل جدید انسولین در این مسیر حرکت می‌کند، انسولین‌های نسل جدید که یک قدم رو به جلو هستند به صورت قلم ارائه می‌شود.
به گفته وی، در انسولین‌های نسل‌ جدید تلاش می‌شود به صورت یکنواخت و ۲۴ ساعته بتوانند پوشش یکنواخت پایه‌ای برای انسولین ایجاد کنند. هر دارویی که برای بیماران تجویز می‌شود باید توان پرداخت آن را داشته باشند. برخی از داروها اثرات و مزایای بیشتری دارد و بیمار بهتر می‌تواند از آن استفاده کند ولی اغلب هزینه‌بر بوده و قیمت تمام‌شده بیشتری نسبت به سایر داروها دارند. در واقع هزینه آن برای بیمار بالاتر می‌رود. در اینجا باید پای بیمه‌ها به میان آید و کمک کنند تا بیمار دیابتی زندگی با کیفیت‌تری را تجربه کند.

جستجو
آرشیو تاریخی