صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

وقتی از انتخاب حرف می‌زنیم
بسیاری از کاربران در فضای مجازی با انتشار ویدیوهای کوتاهی از اولین مناظره به واکنش مقابل اظهارات و برنامه‌های کاندیداهای مختلف پرداختند و گاه در نقد و تأیید کاندیدایی نوشتند، ولی بسیاری از کاربران به تقلید صدا‌وسیما در دکور از اجلاس داووس اشاره کردند و اندکی نیز به جای محتوای مناظرات به واکنش به نحوه برگزاری مناظره پرداختند.
کاربری در نقد صدای کم کاندیداها نوشت:«امیدوارم در جلسه بعد مناظره به‌ جای میکروفن کم‌توان رومیزی از دو میکروفن یقه‌ای باکیفیت استفا‌ده شود.
دیتیل صدا کم بود و بارها دست اشخاص به میکروفن برخورد کرد.» دیگری نوشت:«لوگوی مناظره خوب نیست. نورپردازی خوبه و دکور نرماله.» در این میان نیز عده‌ای از تصمیم خود درباره مشارکت در انتخابات گفتند و درباره مناظرات نوشتند. کاربری نوشت:«با گفت‌و‌گو، فکر، تصمیم و در نهایت انتخاب به اصلح رأی دهیم.» و دیگری نوشت: «به نظرم مناظره اول خیلی اصولی و درست برگزار شد، من که راضی بودم، فقط لطفاً نامزدها کمی هم از جزئیات کارشون بگن.»
 
بیماران در آتش
بعد از آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود و شهرک امامزاده ابراهیم شفت، بامداد روز سه‌شنبه ۹بیمار بیمارستان قائم رشت در آتش‌سوزی این بیمارستان جان باختند. بیماران دیگر  نیز به مراکز درمانی مختلف در استان گیلان منتقل شدند. کاربران به توالی این آتش‌سوزی‌ها در استان گیلان واکنش نشان دادند. کاربری نوشت:«امروز گیلان عزاداره. به خاطر آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت ۹ نفر از همشهری‌هامون فوت شدند.» و دیگری نوشت: «چه تلخه واسه درمان بری بیمارستان و بر اثر آتش‌سوزی جونتو از دست بدی.»
 
قهر پیشکسوت جنجالی
در ویژه‌برنامه یورو 2024 شبکه ورزش اتفاقی روی داد که به جنجال در فضای مجازی تبدیل شد. «رسول مجیدی»، مجری جوان این برنامه در اقدامی عجیب شروع به خواندن نظرات مردم در مورد عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات یورو کرد. این اقدام او با واکنش تند «عزیزی» پیشکسوت فوتبال ایران در برنامه روبه‌رو شد.
همین امر موجی از انتقادات را در فضای مجازی برای برخورد خداداد در پی داشت. کاربری نوشت:«باید تهیه‌کننده برنامه «یورو24» بابت این اهانت به مخاطبان و ساحت رسانه پاسخگو باشه.» کاربر دیگری در دفاع از او نوشت:«از دیشب همه دارن دوباره به خداداد عزیزی می‌توپن که آره این کیه الکی گندش کردن، هنوز داره نون گلش به استرالیا رو می‌خوره. به خدا قسم آنقدری که ما خودی رو می‌زنیم باقی نمی‌زنن! خداداد اولین نفری از ایران بود که بازیکن سال آسیا شد.»
 
توقف یک برنامه ضدایرانی
«چندشنبه با سینا» با اجرای سینا ولی‌الله از سال92 در شبکه فارسی one تولید و پخش برنامه خود را آغاز کرد. پس از تعطیلی این شبکه در سال95 با اندکی تغییرات به رادیو جوان کوچ کرد و در آنجا برنامه‌های خود را تولید و اجرا می‌کرد. در سال97 برای دومین‌بار برنامه او تعطیل شد اما این‌بار به استخدام شبکه ام‌بی‌سی پرشیا درآمد و از بهمن‌ماه 97 پخش هفتگی «چندشنبه با سینا» از این شبکه آغاز شد. شبکه ام‌بی‌سی پرشیا از چند هفته پیش از پخش برنامه چندشنبه با سینا به دلیل حفظ روابط دیپلماتیک و دوستانه عربستان با ایران، خودداری کرده و همین موضوع حاشیه‌هایی را به همراه داشته است؛ البته دلیل تعطیلی برنامه سینا این بوده که مجری برنامه بدون اجازه شبکه ام‌بی‌سی پرشیا برنامه را در یوتیوب منتشر کرده است. این اولین‌باری نیست که این برنامه متوقف می‌شود، پیش از این نیز بارها رنگ توقف را به خود دیده اما این‌دفعه ماجرا متفاوت است. توقف و تعطیلی «چندشنبه با سینا» حواشی و سروصداهای بسیاری به ‌همراه داشته است.
 
خواننده جهانی، اسرائیل را محکوم کرد
«دوآ لیپا» ستاره موسیقی پاپ که عملیات نظامی در غزه را نسل‌کشی توصیف کرده بود، اعلام کرد که حاضر است به خاطر اظهارات سیاسی با واکنش منفی مواجه شود.
در روزهای پس از بمباران غزه توسط اسرائیل، او تصویری از گروه «Artists4Ceasefire» (حمایت هنرمندان از آتش‌بس در غزه) را به همراه هشتگ همه چشم‌ها به رفح (#AllEyesOnRafah) برای ۸۸ میلیون دنبال‌کننده اینستاگرام خود بازنشر داد و نوشت:«زنده سوزاندن کودکان هرگز قابل توجیه نیست.
تمام دنیا برای توقف نسل‌کشی اسرائیل بسیج می‌شوند؛ لطفاً همبستگی خود را با غزه نشان دهید.» «دوآ لیپا» به رادیو تایمز گفت: «وقتی در مورد چیزهایی سیاسی صحبت می‌کنم، حرفم را دو،سه بار بررسی می‌کنم؛ خب نسل‌کشی در غزه چیزی است که بسیار بزرگ است و اظهارنظر درباره آن لازم است و به همین دلیل آن را منتشر می‌کنم.»
جستجو
آرشیو تاریخی