صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

هلاکت ۲ تروریست و دستگیری یک نفر در مرز سراوان
 خبر اول اینکه، فرمانده مرزبانی فراجا از درگیری مسلحانه مرزبانان با گروهک تروریستی و هلاکت ۲ نفر و دستگیری یک نفر از اعضای این گروهک در مرزهای شهرستان سراوان خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر گفت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان مستقر در نوار صفر مرزی، با اشراف و تسلط اطلاعاتی و استفاده از تجهیزات هوشمند اپتیکی؛ متوجه تحرک گروهک تروریستی در نقطه صفر مرزی برای اقدامات خرابکارانه در داخل کشور شدند. وی افزود: مرزبانان بلافاصله با آمادگی عملیاتی با این گروهک تروریستی درگیر شدند که در این درگیری با آتش سنگین مرزبانان علیه گروهک، تعداد ۲ نفر از اعضای این گروهک به هلاکت رسیدند و یک نفر از آنان نیز دستگیر شد
این مقام ارشد مرزبانی فراجا با اشاره به کشف مقادیری سلاح و مهمات، اظهار کرد: یک نفر از اعضای دستگیر شده در اعترافات خود عنوان داشته عضو گروهک تروریستی انصار الفرقان بوده است. سردار گودرزی عنوان کرد: شب گذشته نیز مرزبانان غیور و جان برکف هنگ مرزی سراوان در همین جغرافیا با یک گروهک تروریستی دیگر نیز درگیر که ضربات سنگین و مهلکی بر پیکره آنان وارد شد.

واکنش تیم پزشکیان به شرق: بی‌انصافی نکنید
 خبر دیگر اینکه، شیطنت رسانه اصلاح‌طلب صدای مسئول تیم رسانه‌ای مسعود پزشکیان را هم درآورد. پس از آنکه روزنامه شرق، رسانه‌های دولت از جمله ایرنا را متهم به جانبداری از یک نامزد خاص و بایکوت پزشکیان کرد، علی‌اصغر شفیعیان مسئول رسانه‌ای نامزد اصلاح‌طلبان در حساب ایکس خود نوشت: «انصاف حکم می‌کند که از بی‌طرفی بسیاری از رسانه‌های دولتی در قبال کاندیداهای رقیب، بویژه دکتر پزشکیان تشکر کنم. گزارش‌های ایرنا از دو همایش ما در تهران منصفانه و حرفه‌ای بود.»
جدای از اینکه به گواه تیم رسانه‌ای مسعود پزشکیان، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های وابسته به دولت در پوشش اخبار نامزدها در چهارچوب انصاف قدم برمی‌دارند، باید به این موضوع اشاره کرد که برخلاف دولت شهید رئیسی، در سال 96 دولت یازدهم تمام رسانه‌های خود را همراه با رسانه‌های اصلاح‌طلب، در راستای حمایت از حسن روحانی بسیج کرده بوده و بدترین تهمت‌ها را به شهید رئیسی وارد ساختند.

ناگفته‌هایی از دستکاری
سند مذاکرات
 دست آخر اینکه، محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در گفت‌و‌گویی تلویزیونی ناگفته‌هایی از دستکاری سند مذاکرات هسته‌ای از سوی مقامات عالی رتبه گذشته مطرح کرد. او در این گفت‌و‌گو عنوان کرد:
یکی از مقامات عالی در دولت‌های گذشته کتابی دارد که آن را در رابطه با عملکرد خودشان در حوزه خارجی و امنیت ملی نوشته است. من به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه سیاسی هم به‌صورت علمی و هم عملی درگیر بوده‌ام، این کتاب‌ها را خوانده‌ام و اسناد آنها را هم دیده‌ام تا ببینم حرف‌هایی که زده می‌شود چه میزان با اسناد موجود تطابق دارد. به عنوان مثال، وقتی در این کتاب در مورد مذاکرات هسته‌ای صحبت می‌شود، عنوان شده: «توافق می‌شود که به صورت مقطعی، برنامه هسته‌ای ایران تعطیل و یا متوقف شود». من اصل سند را نگاه کردم. کلمه مقطعی وجود نداشت، بلکه در آن کلمه «قطعی» به کار برده شده بود. یعنی در سند نوشته شده بود که به صورت قطعی برنامه هسته‌ای ایران تعطیل یا متوقف شود در حالی‌که در کتابی که در معرض عموم قرار می‌گیرد از کلمه مقطعی استفاده می‌شود. بالاخره مقطعی یا قطعی؟ اینها خیلی با هم فرق دارد. کسی که «م» را بر ابتدای «قطعی» گذاشته است حتماً آگاهانه این کار را انجام داده است. جمشیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: نکته دوم در مورد صداقت با حاکمیت است. در مذاکراتی که در دوره‌های گذشته دنبال می‌شد، طرف امریکایی پیشنهاداتی را به ایران برای آغاز مذاکرات که نهایتاً منجر به امضای برجام شد، داده بود. گفته می‌شد که طرف مقابل یعنی امریکا چیزهایی را پذیرفته و امتیازاتی را می‌دهد که برخی امتیازات از ارزش راهبردی هم برخوردار بودند که شاید انگیزه برای شروع مذاکرات هم از همانجا شروع شد. اما بعدها که بررسی شد متوجه شدیم که برخی افراد در داخل سیستم خودمان چیزهایی را نوشته و به بالا منتقل کردند که اساساً واقعیت نداشته و در مذاکرات مطرح نشده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی