صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر

نصری پا جای پای
عبادی‌پور گذاشت
مبین نصری، بهترین دریافت‌کننده والیبال قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳ در ۲۱ سالگی همان راهی را می‌رود که میلاد عبادی‌پور رفت.
دریافت‌کننده ۲۰۱ سانتیمتری ارومیه که فصل قبل با پیکان سومی لیگ را تجربه کرد و این روزها با تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها حاضر شده، با امضای قراردادی عضو تیم وارتا زویریچه در پلاس‌لیگای لهستان شد. مبین نصری که سال قبل در رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان بهترین دریافت‌کننده شد، درست سرنوشتی مثل میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال پیدا کرده است. او که از حضور در پلاس‌لیگا خوشحال است، می‌گوید: «خیلی خوشحالم که با این سن کم می‌توانم در لیگ لهستان، یکی از بهترین لیگ‌های جهان بازی کنم. من لهستان را خیلی دوست دارم و از کودکی رؤیایم بازی در پلاس‌لیگا بود.»


استارت تمرین تیم ملی والیبال
 از فردا در مانیل
ملی‌پوشان والیبال با ورود به مانیل میزبان هفته سوم لیگ ملت‌ها، فردا تمرین را شروع می‌کنند. تیم ملی والیبال ایران که با پایان هفته دوم لیگ ملت‌ها، در کمپ مجهز جی‌گرین به‌اوزاکا 5 جلسه تمرین انجام داد، امروز بعد از سفر 3 ساعته وارد مانیل شد و در هتل ماکاتی شانگری اسکان پیدا کرد. ترکیب 16 نفره تیم ملی والیبال ایران طبق برنامه سرمربی امروز را استراحت می‌کند تا برای استارت تمرین از فردا سرحال باشد. ملی‌پوشان که یک روز بعد از شروع هفته سوم لیگ ملت‌ها به زمین می‌روند، در سه روز قبل از شروع مسابقه با تمرین بدنسازی و توپی در نوبت صبح و عصر برای رویارویی مقابل رقبایشان آماده می‌شوند. تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم با تیم‌های امریکا، هلند، فرانسه و آلمان بازی دارد. هر چند ملی‌پوشان امیدوارند این بار با عملکردی بهتر لیگ ملت‌ها را تمام کنند.


قدرت‌نمایی اسکیت‌بازان در ایتالیا
اسکیت‌بازان ایرانی در مسابقات بین‌المللی فری‌استایل ایتالیا خوش درخشیدند. تیم ایران متشکل از ۱۲ دختر و ۳ پسر در این رقابت‌ها ۲ نشان طلا، یک نشان نقره و یک مدال برنز گرفتند. رضا لسانی نفر اول رنکینگ جهانی مردان طلایی شد و امیرمحمد سواری دیگر اسکیت‌باز ایرانی به نشان نقره بسنده کرد. سبحان خسروانی هم جایگاهی بهتر از چهارمی نگرفت. رومینا سالک نفر اول رنکینگ جهان هم در اولین تجربه بین‌المللی بزرگسالان به مدال ارزشمند طلا رسید. در رده سنی جوانان هم زینب فقهی به مدال برنز دست یافت. مهسا صفرزاده و پریناز زکریا ۲ نماینده دیگر ایران هم به عناوین چهارم و ششم دست یافتند.


صعود روئینگی‌ها به فینال A  رقابت‌های بریکس
تیم دونفره روئینگ دانشگاه آزاد اسلامی به فینال A رقابت‌های بریکس کازان رسید. این تیم با ترکیب کیمیا زارعی و ساقی ملکی در تعیین خط سنگین‌وزن دونفره  به آب زد که بعد از رقابت  با حریفانی از روسیه، بلاروس، امارات و قزاقستان  با رکورد ۸:۱۰دقیقه و سومی به فینال A مسابقات صعود کرد. هدایت تیم روئینگ دانشگاه آزاد اسلامی را فرزین رضایی به عنوان سرمربی و سمانه کرمی به عنوان مربی به عهده دارند و کیمیا زارعی، ساقی ملکی، مهنا حاجی‌حسینی، آیگین کریمی، امیرحسین محمودپور و امیررضا عبدالی ترکیب این تیم را تشکیل می‌دهند.
مسابقات روئینگ بریکس با حضور  ۱۰ کشور روسیه، بلاروس، صربستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، امارات متحده عربی، هند و آذربایجان در شهر کازان روسیه درحال برگزاری است.


کمانداران ریکرو مردان هم
به المپیک نرسیدند
تیم ملی ریکرو مردان ایران هم بعد از تیم زنان سهمیه المپیک 2024 پاریس را نگرفت. کمانداران ایران که برای سهمیه المپیک در رقابت‌های انتخابی المپیک آنتالیا شرکت کردند، درست یک روز بعد از ناکامی تیم زنان با باخت مقابل چین در حسرت سهمیه المپیک ماندند. تیم مردان با ترکیب رضا شبانی، محمدحسین گلشنی و فائز محمدی دیروز برای شکار سهمیه، مسابقه‌اش را شروع کرد. محمدحسین گلشنی، فائز محمدی و رضا شبانی  در مرحله مقدماتی به ترتیب با  ۶۵۵، 644 و 633 امتیاز در رده‌های سیزدهم، بیست‌ونهم و پنجاه‌ویکم قرار گرفتند. تیم ریکرو مردان با امتیاز ۱۹۳۲ نوزدهم شد و دور اول با تیم اوکراین مسابقه داد.  کمانداران ایران  با نتیجه ۶-۲ مقابل اوکراین به پیروزی رسیدند و به جمع ۱۶ تیم برتررفتند و رقیب آلمان شدند اما مقابل این تیم با نتیجه 5-4 در تیر طلایی باخته و در حسرت سهمیه المپیک ماندند. سه تیم اول انتخابی المپیک سهمیه می‌گیرند. با حذف تیم ریکرو مردان ناکامی کمانداران ایرانی برای المپیک 2024 تکمیل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی