صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

نوشاد عالمیان: شاید اتفاق خاصی رقم بزنم

پریسا غفاری
خبر‌نگار

نوشــــــــاد عالمیــــــان یکـــــــی از ۱۳ پینگ‌پنگ‌بازی است که از رنکینگ جهانی اسمش را به جمع مسافران المپیکی اضافه کرد.
با پایان رقابت‌های انتخابی المپیک، فدراسیون جهانی تنیس روی میز به زودی طبق رنکینگ جدید، اسامی بازیکنان المپیکی را سه‌شنبه 29 خرداد اعلام می‌کند.
لیام پیچ‌فورد انگلیسی، لونسکو و اوویدینو رومانیایی، نوشاد عالمیان ایرانی، دنیل هابیسون اتریشی، دنیل گونزالز و بریان آفانادور پورتوریکویی، ماریتن آلگرو بلژیکی، آلبرتو مینو اکوادوری، ابراهیما دیاو سنگالی، لوکا ملادینوویچ لوکزامبورگی، سدریک نویتینک بلژیکی، راجر وانگ نیوزیلندی، 13 پینگ پنگ‌باز مورد نظر هستند. سهمیه یونیورسالیتی (وایلدکارت) هم به کشور کنگو رسید.
نوشاد عالمیان بعد از قطعیت سهمیه المپیک با خوشحالی می‌گوید: «از قبل می‌دانستم که سهمیه می‌گیرم و خیلی خوشحالم که برای سومین بار بزرگترین رویداد ورزشی را تجربه می‌کنم. سومین حضور بالطبع استرسم را کم می‌کند. من تمام تلاشم را می‌کنم تا در پاریس نتیجه‌ای را رقم بزنم که برای پینگ پنگ کشورم ایده‌آل باشد. از کجا معلوم شاید اتفاقی خاص را هم رقم بزنم. هر چند هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.»
او پرچمداری ندا شهسواری در افتتاحیه المپیک را افتخار می‌داند: «از اینکه در مراسم افتتاحیه نماینده رشته ما به عنوان پرچمدار حضور دارد برای پینگ پنگ بسیار مایه افتخار است. چرا که پرچمداری کاروان باعث معرفی بیشتر ما خواهد شد. به شهسواری هم تبریک می‌گویم.» بدین ترتیب تنیس روی میز ایران با سه بازیکن در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت خواهد کرد. پیش از این نیما عالمیان و ندا شهسواری با قهرمانی در بازی‌های آسیای میانه سهمیه حضور در این بازی‌ها را گرفته بودند. در ضمن این برای نخستین بار است که یک پینگ‌پنگ‌باز ایرانی از طریق رنکینگ وارد بازی‌های المپیک می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی