صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

جای خالی فخری به چشم می‌آمد

علی پاکدامن:می‌خواهم دوباره قهرمان شوم

مهری رنجبر
خبر‌نگار


کاپیتان علی پاکدامن، این روزها با خیال راحت تمرین می‌کند. با برگشت مربی‌اش پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی سابر، او حالا بدون دغدغه تنها برای آمادگی بیشتر کار می‌کند. کاپیتان شمشیربازی سابر که سال قبل قهرمان آسیا شد، حالا همه هم و غمش تکرار قهرمانی است. این بار در کویت تا رنکینگ جهانی‌اش را از سومی بالاتر ببرد.
 
با برگشت پیمان فخری به تیم نفس راحتی کشیدید؟
ما حدود 6 ماه مربی نداشتیم و حتی در اردوی 50 روزه کمپ بائو، جام جهانی گرجستان، ایتالیا، مادرید، سئول و مجارستان هم نه مربی داشتیم که درس بگیریم و نه تمرین کنیم. هرچند خدا کمک کرد در جام جهانی مجارستان مدال برنزگرفتم. البته بچه‌ها هم خیلی به من کمک کردند. اما خدا را شکر که فخری برگشت تا با خیال راحت برای المپیک آماده شویم.
برگشت فخری بهترین خبر بود؟
برای من بهترین خبر بود. این مدت جای خالی فخری بد جوری به چشم می‌آمد و به همین خاطر از این قضیه خیلی استقبال کردم.
بائو ظاهراً با رفتار غیر حرفه‌ای تو را شاکی کرد، قضیه چه بود؟
او رفتارهای غیرحرفه‌ای داشت و گل سر سبد کارهایش هم در گرندپری سئول بود. او روز قبل از بازی از من پرسید چه کسی تو را کوچ می‌کند، پیکرآرا و داور دیگری هم بود، من گفتم نمی‌دانم محمد یا یکی از بچه‌ها می‌آیند یک دفعه شروع کرد به دعوا که تو کی هستی که تعیین کنی چه کسی تو را کوچ می‌کند. یک کار دیگر هم کرد که بماند بعد از المپیک می‌گویم.
چرا این رفتار را با تو داشت؟
نمی‌دانم، تنها می‌دانم اصلاً دلش نمی‌خواست علی پاکدامن موفق شود. مدام از من ایراد می‌گرفت. حتی به من می‌گفت تو شاید نتیجه بگیری اما سطح بالایی نداری. من هم گفتم اگر سطح بالا نبودم سه بار المپیک نمی‌رفتم و 6 سال بین 16 نفر اول سابر دنیا نبودم.
 دلیل این اتفاق چه بود؟
نمی‌دانم، یعنی نمی‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم. اصلاً خسته‌مان کرد. نه به خاطر تمرین مشکل. من مشکلی بابت تمرین سخت ندارم اما با بائو از نظر رفتاری مشکل داشتم اینکه هر روز یک نفر با تو دعوا کند. من رفته بودم تا درس بگیرم و احترام برایم مهم بود اما او دنبال تخریب علی پاکدامن بود.
قهرمانی آسیایی کویت آخرین مسابقه قبل از المپیک است. مسابقه مهمی است نه؟
شک ندارم. مسابقه قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا به خاطر امتیاز بالایی که برای رنکینگ جهانی دارد، حساسیتش زیاد است. چرا که امتیاز در رنکینگ جهانی محاسبه می‌شود و البته تأثیر زیادی برای قرعه المپیک دارد. برای من هم خیلی مهم است و امیدوارم با امتیاز خوبی که می‌گیرم رنکینگم را ارتقا دهم.
 تو بعد از قهرمانی دوره قبل، به تکرار قهرمانی فکر می‌کنی؟
خیلی دوست دارم دوباره قهرمان شوم. همه تلاشم را برای تکرار آن انجام می‌دهم. به هر حال من حالا نفرسوم رنکینگ جهانی هستم. می‌خواهم رنکینگم بهتر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی