خبر و مصاحبه

 نکونام به دنبال جایگزین سلمانی
 جواد نکونام که احتمالاً امروز به ایران برمی‌گردد، بعد از توافق با باشگاه استقلال باید خیلی سریع استارت نقل و انتقالات را بزند. استقلالی‌ها فصل قبل در خط دفاعی خود ثبات لازم را نداشتند و به گفته بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان پاشنه آشیل تیم در لیگ بیست و سوم اندک ضعف آنها در خط دفاعی بود. با پایان لیگ و نایب قهرمانی آبی پوشان حالا به نظر می‌رسد یکی از اهداف نکونام برطرف کردن نقاط ضعف در سمت چپ خط دفاعی باشد. تا این لحظه حضور ابوالفضل جلالی در این جناح قطعی است اما از آنجایی که به نظر می‌رسد جعفر سلمانی در لیست خروجی نکونام قرار دارد، سرمربی آبی‌پوشان باید به دنبال جایگزین او باشد تا در کنار جلالی سمت چپ خط دفاعی را به خوبی پوشش داده و با قدرت بیشتری خود را آماده فصل جدید کند. در کنار زکی‌پور نام یک مدافع چپ جوان نیز مطرح شده است.
 

دستیار خارجی، اولویت نکونام
جواد نکونام در فصل آتی بی‌خیال جذب دستیار خارجی نمی‌شود. سرمربی استقلال بعد از بازگشت به کشور سرنوشت دستیار خارجی‌اش را روشن خواهد کرد. در واقع یکی از مهم‌ترین اهداف جدی او بعد از روشن شدن تکلیفش با مدیران هلدینگ خلیج فارس، جذب یک دستیار خارجی است؛ موضوعی که نکونام فصل قبل هم پیگیرش بود اما با توجه به مشکلات مالی باشگاه به سرانجام نرسید. حالا با توجه به خصوصی‌سازی باشگاه و بهتر شدن شرایط مالی استقلال سرمربی آبی‌ها به دنبال این است تا با جذب یک مربی خارجی که احتمالاً اسپانیایی است، بخشی از ضعف فنی استقلال را در فصل جدید برطرف کند.
حالا باید دید بعد از توافقات نهایی نکونام با استقلال، او بالاخره می‌تواند این فصل دستیار خارجی در کنار خود داشته باشد یا همچنان در این زمینه ناکام می‌ماند.
 

استقلال امیدوار به جذب آقایی‌پور
جواد آقایی‌پور پدیده لیگ بیست و سوم این روزها مورد توجه هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قرار دارد و با اینکه تیم جدیدش را انتخاب نکرده هر روز درباره توافق نهایی‌اش با یکی از این دو تیم خبرهایی به گوش می‌رسد. اوسمار قبل از جدایی از پرسپولیس بشدت خواهان جذب این بازیکن بود و به نظر می‌رسید همه چیز تمام شده بود. اما حالا برخلاف شایعاتی که مبنی بر توافق آقایی‌پور با پرسپولیس شنیده می‌شود، این طور به نظر می‌رسد که با جدایی اوسمار توافق او با پرسپولیس هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، بنابراین نکونام همچنان امیدوار به جذب پدیده استقلال خوزستان است. حالا باید دید در روزهای آینده کدام تیم زودتر رضایتنامه این بازیکن را می‌گیرد تا در کورس نقل و انتقالات رقیب خود را پشت سر بگذارد.
 

استقلال به دنبال کاهش محرومیت محمدی
باشگاه استقلال با ارائه دفاعیه‌ای خواستار کاهش محرومیت مهرداد محمدی خواهد شد. از آنجایی که مسئولان استقلال به دنبال تمدید قرارداد با محمدی هستند، بعد از محرومیت سنگین و 6 جلسه‌ای او از طرف کمیته استیناف، حالا فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی استقلال به دنبال رایزنی است تا بتواند محرومیت محمدی را کاهش دهد. در چنین شرایطی حتی اگر محمدی قراردادش را با استقلال تمدید هم بکند، با حکم فعلی 6 هفته ابتدایی لیگ را از دست می‌دهد و استقلالی‌ها به همین خاطر درصدد هستند هرطور شده با لایحه دفاعی خوب این محرومیت را به حداقل برسانند. گفته می‌شود لایحه دفاعی استقلال منجر به کاهش 3 جلسه‌ای محرومیت محمدی خواهد شد.


پیشنهاد سیدجلال
برای انتخاب سرمربی کارگروه درست کنند
سیدجلال حسینی در حاشیه کلاس مربیگری درجه یک آسیا درباره وضعیت پرسپولیس گفت: شرایط مثل همیشه برای پرسپولیس سخت است. مشکلاتی پیش آمد اما آقای اوسمار خیلی زحمت کشید و تیم را قهرمان کرد. امیدوارم مدیران تصمیم درستی بگیرند چون این فصل باید در آسیا از حق ایران دفاع کنیم. نمی‌دانم مالک و مدیریت جدید چه تصمیمی خواهند گرفت.
او در مورد تصمیم مدیران باشگاهش برای انتخاب سرمربی گفت: هنوز خودشان هم در جریان نیستند که باید با چه کسی مذاکره کنند. امیدوارم یک کارگروه درست کنند و یک تصمیم درست بگیرند. سیدجلال درباره وضعیت خودش هم گفت: متأسفانه با جدایی اوسمار زمان از دست می‌رود اما امیدوارم مدیران تصمیم درستی بگیرند. من هم قراردادی ندارم و صددرصد باعث افتخارم است اگر در خدمت پرسپولیس باشم. کاپیتان سابق پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا تا زمان آمدن سرمربی جدید مسئولیت تیم را قبول خواهد کرد؟ گفت: تمام تلاش و تمرکزم روی این است که کلاس مربیگری را به خوبی بگذرانم. این تصمیمات چیزی نیست که اینجا در موردش صحبت کنیم و مطمئناً تصمیم بزرگی است که مدیریت باید بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی