عزیزیان: سکوت و آرامش رمز موفقیت است

حواشی و مصاحبه‌ها قهرمانی را از استقلال گرفت

از نگاه سعید عزیزیان، مربی سابق دروازه‌بان‌های استقلال حواشی و مصاحبه‌ها موجب شد قهرمانی از دست این باشگاه بپرد. عزیزیان پیرامون استقلال و اتفاقات فصل قبل صحبت‌هایی به زبان می‌آورد که جالب توجه است.
 
بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر، لیست تیم ملی اعلام شد که حسین حسینی با وجود اینکه بهترین عملکرد را داشت، در لیست نهایی جایی نداشت. نظرتان در این خصوص چیست؟
ابتدا باید بگویم بازی‌های اخیر تیم ملی چنگی به دل نزد اما در خصوص عدم دعوت حسین حسینی باید بگویم، در اینکه بیرانوند شماره یک ایران است شکی وجود ندارد اما ایشان به دلیل فشردگی بازی‌ها دچار خستگی روحی شده و فکرش خسته است. همین موضوع باعث شد تا نوسان در عملکرد او به وجود بیاید و امیر قلعه‌نویی در بازی آخر مقابل هنگ‌کنگ، پیام نیازمند را درون دروازه قرار دهد؛ پیام هم از گلر‌های خوب ایران است اما در دیدار آخر پیام هم دو گل بد خورد. در نهایت فکر می‌کنم سیدحسین از نظر فوتبالی با حضورش در تیم ملی می‌توانست به تیم کمک کند که حالا به هر دلیلی توسط آقای قلعه‌نویی دعوت نشد.
 
استقلال این فصل در لحظه آخر جام قهرمانی را از دست داد. به نظرتان علت اصلی این موضوع چه بود؟
یکی از دلایل اصلی این موضوع تمرکز بیشتر بازیکنان و مربیان پرسپولیس روی کار خود بود. بازیکنان و مربیان این تیم کمتر در رسانه‌ها مشغول مصاحبه بودند و همین موضوع باعث شد تا لحظه آخر روی کار خودشان تمرکز کنند؛ در نهایت هم توانستند از لغزش استقلال مقابل نساجی استفاده کنند و صدرنشین لیگ برتر شوند. استقلالی‌ها برخلاف پرسپولیسی‌ها عمل کردند. از روز اول در رسانه‌ها مشغول علنی کردن جنگ داخلی بودند در حالی که اخبار درونی باشگاه پرسپولیس به هیچ عنوان به بیرون درز پیدا نمی‌کرد و مشکلات را درون خودشان حل می‌کردند.
برخی معتقدند نکونام نباید از اول فصل وارد برخی حواشی می‌شد.
از روز اول که آقای نکونام، هدایت این تیم را به عهده گرفت، به طور مداوم از موضوعات مختلف شکایت داشت و این مسائل باعث شد تا در بحث فنی تمرکزش را از دست بدهد. بالاخره جواد نکونام از شرایط استقلال خبر داشت و می‌دانست در این تیم مشکلات مالی به وجود می‌آید، تمام لیست مربیان جذب نمی‌شود و امثالهم اما وقتی شما مسئولیتی را قبول می‌کنید، نمی‌توانید از زیر بارش شانه خالی کنید؛ استقلال تیم بزرگی است و قهرمانی می‌خواهد. اگر استقلال مقابل نساجی مساوی نمی‌کرد، به راحتی می‌توانست
قهرمان شود.
جستجو
آرشیو تاریخی