صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

حزب‌الله در پاسخ به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی چندین منطقه در اراضی اشغالی را هدف قرارداد

سایه مرگ بر سر صهیونیست‌ها

امیر فرشباف
خبرنگار


حزب‌الله لبنان در پاسخ به عملیات تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت «طالب سامی عبدالله» از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان شد، چندین منطقه، پایگاه و مرکز صنایع نظامی وابسته به رژیم اشغالگر را با صدها موشک درهم کوبید. رسانه‌های عبری از این عملیات با عنوان «بزرگترین عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل از سال 2006 تاکنون» یاد کردند. به گزارش المیادین، مقاومت لبنان در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن کارخانه صنایع نظامی «بلاسان» که مرکز تولید زره‌پوش و تجهیزات حفاظت از ماشین‌آلات و خودروهای ارتش اشغالگر در شهرک «سعسع» است، خبر داد.
مقاومت اعلام کرد که این حمله با موشک‌های هدایت‌شونده انجام شد. حزب‌الله در بیانیه دیگری اعلام کرد که مقر ذخیره لشکر شمال در الجلیل و انبارهای مهمات آن در «عمیعاد» را با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار داد.
در عملیاتی دیگر، یک مقر دیگر لشکر شمال ارتش اشغالگر در پایگاه «عین زیتیم» با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت.
مقر یگان کنترل و اداره عملیات هوایی ارتش صهیونیست در پایگاه «مرون» نیز دیگر هدف رگبار توپخانه‌ای حزب‌الله بود.
مقاومت اسلامی لبنان همچنین از اصابت موشک به چندین پایگاه نظامی در اراضی اشغالی ازجمله «رویسه القرن» در مزارع شبعا و سایت نظامی «الرمثا» و «السماقه» در بلندی‌های کفرشوبا خبر داد.
حزب‌الله طی عملیات دیگری پادگان‌های «رامیا»، «الراهب»، «زرعیت» و «المالکیه» را با گلوله‌های توپ هدف قرار داد.
حزب‌الله همچنین با تسلیحات مناسب، تجهیزات جاسوسی اسرائیل در سایت «رویسات العلم» واقع در تپه‌های کفرشوبای اشغالی را هدف قرار داد.
 
آتش حزب‌الله شهرک‌نشینان را فراری داد
این عملیات موشکی مقاومت در شمال فلسطین اشغالی، آن‌گونه که منابع مختلف تأیید کردند، از نظر کمیت و کیفیت، بزرگترین عملیات علیه رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ بود. خبرنگار المیادین روز چهارشنبه گزارش داد که «هجوم موشک‌هایی که از لبنان به سمت شمال شلیک شدند، از نظر تعدد و تنوع، گسترده‌ترین عملیات از ابتدای جنگ تاکنون به شمار می‌رود.»
این گزارش می‌افزاید: شلیک ده‌ها موشک حدود نیم ساعت به طول انجامید و مناطق بسیار وسیعی در عمق اراضی اشغالی را زیر آتش برد.
رسانه‌های صهیونیست نیز از شلیک بیش از 200 موشک به سمت شهرک‌های شمالی طی ساعات گذشته خبر دادند.
رسانه‌های اسرائیلی تأیید کردند که رگبار موشکی مقاومت به سمت شمال متوقف نمی‌شود و اذعان کردند این عملیات از نظر تعداد و نوع، بزرگترین حمله از زمان آغاز جنگ است که منجر به وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مناطق اشغالی ازجمله «صفد» و قطع گسترده برق در مناطق شمالی شد.
این حملات همچنین باعث شدند که مقامات شهری در الجلیل از شهرک‌نشینان شمال بخواهند «تا اطلاع ثانوی در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند و آنجا را ترک نکنند.»
 ارتش اشغالگر؛ ناتوان در میدان،  قاتل غیرنظامیان
هواپیماهای ارتش صهیونیست در واکنش به حملات حزب‌الله حومه شهرک‌های صدیقین، شیحین، زبقین و طیبه را با گلوله‌های فسفری هدف قرار دادند.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اولین واکنش خود به حمله موشکی حزب‌الله به ناتوانی پدافند این رژیم در رهگیری موشک‌های مقاومت لبنان اذعان کرد و گفت که حدود 90 موشک از لبنان شلیک شده که تعدادی از آنها رهگیری و برخی در چند منطقه در شمال فلسطین اشغالی سقوط کرده و منجر به آتش‌سوزی شده است. رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز در این باره گزارش داد که حدود 150 موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی رصد شد که 70 موشک به سمت مرون و اطراف آن شلیک شده است.
 
حزب‌الله به صهیونیست‌ها: آماده شیون و زاری باشید
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در مراسم تشییع پیکرهای شهید «حاج ابوطالب» تأکید کرد که عملیات‌های مقاومت در حمایت از غزه به لحاظ کمی و کیفی، شدت و قدرت بیشتری خواهد گرفت.
به گزارش المیادین، شیخ هاشم صفی‌الدین در این مراسم گفت: دشمن همچنان بر حماقت خود پافشاری می‌کند و از تجارب گذشته عبرت نگرفته و متوهمانه معتقد است که ترور رهبران و فرماندهان مقاومت، آن را تضعیف می‌کند. تجربه ثابت کرده است که مکتب شهادت، باعث قوی‌تر و ریشه‌دارتر شدن مقاومت می‌شود.
صفی‌الدین تصریح کرد: اگر دشمن از آنچه صبح امروز در شمال فلسطین اشغالی بر او گذشت، فریاد و ناله می‌کند، پس باید خود را برای گریه و زاری بیشتر آماده کند.
پیام‌های تسلیت گروه‌های مقاومت
گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه، شهادت فرماندهان و اعضای حزب‌الله در حمله تروریستی اخیر ارتش اشغالگر را تبریک و تسلیت گفتند و خون این شهیدان را نشانه حتمیت پیروزی مقاومت در برابر اشغالگری دانستند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس و گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در پیام‌های جداگانه‌ای اعلام کردند: در سوگ فرمانده مجاهد شهید طالب عبدالله که به عنوان شهید راه آزادسازی بیت‌المقدس و مسجدالاقصی قیام کرد، از تلاش‌ها، مشارکت و حمایت‌های برادران حزب‌الله و قدردانی کنیم.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز عروج این شهید والامقام را به مجاهدین مقاومت اسلامی و ملت لبنان تسلیت گفت.
گردان‌های جنین متعلق به سرایا القدس نیز در پیامی شهید طالب عبدالله را مدافع مسجدالاقصی نامید.
همچنین گردان‌های ناصر صلاح‌الدین، شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت در فلسطین در پیامی اعلام کردند «ما شهادت می‌دهیم که خون سردار شهید حاج ابوطالب مشعل و چراغ راه همه آزادگان راه مقاومت در مسیر آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر خواهد بود... ما در گردان‌های ناصر صلاح‌الدین به تمامی رزمندگان مقاومت درود می‌فرستیم و درس جدیدی به دشمن می‌آموزیم که طعم مرگ و ذلت را به آنها بچشاند.»
جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز در پیام تسلیتی تأکید کرد که فداکاری‌های عظیم برادران حزب‌الله در نبرد برای دفاع از کیان و سرنوشت مشترک، در راه قدس و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، شاهکاری جاودانه است.

جستجو
آرشیو تاریخی