صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

فرمانده حزب‌الله لبنان در عملیات تروریستی ارتش اشغالگر به شهادت رسید

«جویا» ایستگاه آخر مبارزه برای آقای فرمانده

آرزو نوروز جم
خبرنگار

 
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان را با سه نفر از رزمندگان این جنبش به شهادت رسانده است، چهر‌ه‌های مبارزی که بنا بر اعلام رسانه‌های لبنانی حوالی منطقه جویا، در یک ساختمان مسکونی برای برگزاری جلسه‌ای محرمانه حضور داشته‌اند.
حومه دهستان‌های «یارین»، «الجبین» و «جویا» در جنوب لبنان، موقعیت‌هایی که شامگاه سه‌شنبه مورد هدف توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت، اما هدف اصلی خانه‌ای روستایی در شهرک جویا بود که گفته شده اهالی‌اش از فرماندهان ارشد و رزمندگان میدانی حزب‌الله لبنان بوده‌اند.
آنطور که منابع خبری در لبنان گزارش داده‌اند، یکی از چهار نفری که در حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسیده طالب سامی عبدالله 55 ساله، معروف به «حاج ابوطالب» بوده که می‌گویند از فرماندهان یگان نصر حزب‌الله در منطقه مرکزی نوار مرزی لبنان با اسرائیل بوده است.
 رسانه‌های لبنانی، او را یکی از مهم‌ترین فرماندهان این جبهه می‌دانند که سابقه حضورش در میدان‌های نبرد به جنگ بوسنی و جبهه‌های جنگ در کنار علی عزت بگوویچ می‌رسد.
چهره‌ای که در سال‌های حضورش برای نبرد علیه رژیم اشغالگر قدس، فرماندهی نیروهای بخش شرقی از شهرک بنت جبیل تا مزارع اشغالی شبعا لبنان را در کارنامه دارد.
آنطور که رسانه‌ها خبر داده‌اند به غیر از طالب سامی، سه نفر از رزمندگان حزب‌الله نیز در این مکان حضور داشته‌اند که به همراه وی به شهادت رسیده‌اند؛ بنا بر اظهار برخی رسانه‌های منطقه‌ای برنامه موشک‌های اسرائیلی هدف قرار دادن جلسه‌ای محرمانه در یک ساختمان شهرک جویا بود که «حاج ابوطالب» به همراه «محمد حسین صبرا»، «علی سلیم صوفان»، «حسین محمد حمید» در آن حضور داشتند.
رژیم صهیونیستی نیز از لحظه وقوع عملیات نظامی (هوایی) علیه حزب‌الله لبنان، با انتشار ویدیویی اعلام کرده ارتش اسرائیل مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفته است.
حالا به دنبال این عملیات که منجر به شهادت چند نفر از فرماندهان ارشد مقاومت لبنان شده است رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند ارتش این رژیم از بیم واکنش گسترده حزب‌الله لبنان در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.
به دنبال جنگ‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر کابینه اسرائیل بارها اعلام کرده که می‌خواهد دامنه جنگ را به خاک لبنان هم بکشاند، اظهاراتی که البته واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و بسیاری از دولت‌ها به اسرائیل هشدار داده‌اند از گسترده کردن تنش جنگ با لبنان پرهیز کند. دولت بایدن پیش از این به رژیم صهیونیستی برای مطرح کردن موضوع عملیات نظامی علیه حزب‌الله هشدار داد که ممکن است این گسترش درگیری مخاطرات زیادی را برای این رژیم به دنبال داشته باشد.
بر اساس آخرین آماری که «مؤسسه بین‌المللی اطلاعات» لبنان، منتشر کرده به دنبال بالا گرفتن تنش میان رژیم اشغالگر قدس و جنبش مقاومت حزب‌الله تاکنون 444 نفر در جنوب لبنان به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد، 334 نفر از اعضای حزب‌الله بوده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی