صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

فضای مجازی

مثل رئیسی بودن
کاربران مجازی دیروز با هشتگ هایی مانند «#مثل_رئیسی_ بودن»  باز هم تلاش کردند تا یاد، نام و خاطره دستاوردهای شهید رئیسی را در جایگاه ریاست‌جمهوری زنده نگه دارند. کاربری با نام فاطمه نوشت: «او هم حکومتی بود و هم مردمی، هیچ وقت سیاست و حکومت او نتوانست بین او و مردم فاصله ایجاد کند.» کاربر دیگری با پروفایل «یامهدی» نوشت: «# مثل_رئیسی بودن سخت نیست اگر دلت در راه ولایت، فکرت تأمین مردم مستضعف و محروم و اراده‌ات مثل شهید خستگی‌ناپذیر باشد.»
 
واکنش ها به محکومیت شرکت هواپیمایی اوکراینی
بسیاری از واکنش‌ها در فضای مجازی به حکم دادگاه عالی انتاریو بود که شرکت هوایی اوکراینی را در حادثه هواپیمای اوکراینی مقصر دانست. برخی از کاربران با انتشار عکس‌هایی از سردار حاجی‌زاده نوشتند: «ایران به داشتن سرداری چون تو به خود می‌بالد.» کاربر دیگری با انتشار عکس‌ها و طرح‌هایی از آن حادثه و خبر نوشت: «سال‌ها به گناه ناکرده، جمهوری اسلامی رو کوبیدند و در مجامع بین‌المللی هیاهو کردند، حالا بعد از همه‌ لجن‌پراکنی‌ها، خودشون مجبور به اعتراف شدند که مقصر اون فاجعه جانسوز، هواپیمایی اوکراین بوده نه ایران... و تو چقدر مظلومی، ایرانم!»
 
بایدن و ترامپ، هر دو نامحبوب
دادگاه امریکا، هانتر بایدن، پسر جو بایدن رئیس جمهور امریکا را در تمام ۱۲فقره از اتهاماتش مجرم شناخت. قاچاق اسلحه به داخل خاک امریکا، استفاده از سلاح در زمان مصرف مواد مخدر و رشوه از جمله اتهامات وی بود. در همین زمینه هم ابوالفتح، کارشناس بین‌الملل در حساب شبکه ایکس خود نوشت: «درحالی که دونالد ترامپ سلامت دستگاه قضایی امریکا در رسیدگی به پرونده‌های اتهامی علیه خود را رد کرده است، جو بایدن اعلام کرد به احکام صادره علیه پسر خود احترام می‌گذارد؛ رویکری که برای نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آورده‌هایی خواهد داشت.» بسیاری از کاربران امریکایی به این خبر واکنش نشان دادند و نظرسنجی‌ها هم بعد از محکومیت ترامپ و حالا هانتر بایدن درباره انتخابات امریکا نوسان و افت زیادی را پشت سر می‌گذارد و گویا هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات پیش روی ایالات متحده محبوبیت چندانی ندارند.
 
دیگر خبری از قطعی مکرر برق نیست
با گرم‌تر شدن هر روزه هوا، بسیاری از کاربران علاوه بر واکنش‌های طنزآمیز، به توصیه‌هایی درباره صرفه‌جویی برق پرداختند. کاربری نوشت: «کشورهایی که منابع ارزان برای تولید برق ندارند انگار مردمش حساب شده‌تر مصرف می‌کنند، برعکس کشور ما... حالا توانیر یک سایت و اپلیکیشن رو معرفی کرده که مصرف دقیق وسایل برقیمونو محاسبه کنیم. به نظرم با یک سرچ ساده و دانلود این اَپ مصرفمونو بهینه کنیم...» یا کاربری با پروفایل ژاندارک با هشتگ روایت خدمت نوشت: «یادتون هست، خاموشی‌های مکرر تابستان‌های قبل از دولت شهید جمهور رو؟ به همت ایشان ظرفیت نیروگاهای حرارتی کشور 9هزار مگاوات افزایش یافت، و دیگه تو گرمای ظهر تابستون استرس قطعی برق رو نداریم!»
 
یک مرحله دشوار
بسیاری از کاربران مجازی به بازی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی ازبکستان که در مقدماتی جام جهانی 2026 با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید، واکنش نشان دادند. این نتیجه و نحوه بازی بازیکنان تیم ملی با آنکه ایران به عنوان صدرنشین به دور بعدی صعود کرد انتقادات زیادی را برانگیخت. قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی پس از بازی با ازبکستان در نشست خبری گفت: «همین که توانستیم جمعیت زیادی را به ورزشگاه بکشانیم و با تیم خوب ازبکستان مساوی کردیم و مردم ناراضی هستند، نشان می‌دهد با سرعت بیشتری حرکت می‌کنیم و باید به نظر همه مردم احترام بگذاریم.» کاربری نوشت: «مربی ازبکستان با دفاع سه نفره تیم ملی را به چالش کشید. تیم ملی با تغییر استراتژی و استفاده بهینه از عرض زمین می‌توانست کیفیت بهتری در فاز هجومی داشته باشد، اما اصرار و تأکید بیش از اندازه برای بازی گرفتن از آزمون و طارمی شانس پیروز شدن را از ما گرفت.»
 
معضل سگ‌های ولگرد
دیروز خبر مرگ کودک هشت ساله نکایی که ازسوی سگ هاری مورد حمله قرار گرفته بود موجی از نگرانی‌ها و واکنش‌های غمبار را به دنبال داشت. کاربری نوشت: «از سگ‌های بی‌صاحب دفاع کنید و شوآف بدید. دختر هشت ساله نکایی که یک هفته قبل با حمله یکی از سگ‌‌های ولگرد مصدوم شده بود، به خاطر ابتلا به هاری جان باخت.» کاربر دیگری با واکنش به آنچه در دزفول برای کودک 6ساله‌ای اتفاق افتاده بود، مسئولان شهری و کسانی را که به سگان ولگرد غذارسانی کرده و موجب افزایش جمعیت آنان می‌شوند مقصر دانست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی