صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

خبر

هندبالی‌ها به ترکیه رفتند
تیم ملی هندبال قبل از قهرمانی آسیا اردویی تدارکاتی را در ترکیه برپا کرد. میلاد قلندری، رضا عزتی، افشین صادقی، مهران رهنما، آرمان رحمانی، مصطفی شیرازی‌مقدم، حسین جهانی، وحید مسعودی، بهنام گلابی، یاسین کبیریان‌جو، امیرحسین فیروزبخت، محمدمهدی بهنام‌نیا، طاها شکوهی‌پور، علی رحیمی، فواد فرهادی، امیدرضا سرپوشی، سعید علی‌اکبری، کامیار و کیارش طاهری بازیکنانی هستند که در این اردو حضور دارند. تیم ملی هندبال ایران امروز و شنبه  26 خرداد دو دیدار دوستانه با تیم ملی ترکیه برگزار می‌کند.


 والیبال نشسته روسیه در راه تهران
تیم ملی والیبال نشسته روسیه به دعوت سرمربی تیم ملی ایران و برای برگزاری چند دیدار دوستانه به تهران سفر می‌کند. تیم ملی کشورمان بعد از شرکت در تورنمنت بین‌المللی آسن هلند (۱۲ تا ۱۸ تیر)، در تهران میزبان روس‌هاست. روسیه از بهترین تیم‌های والیبال نشسته جهان است که حریف ایران در فینال پارالمپیک توکیو هم بود اما به خاطر تعلیق ورزش روسیه از حضور در رقابت‌های انتخابی برای کسب مجوز حضور در پارالمپیک پاریس بازماند. روس‌ها در بازه زمانی
۱۵ تا ۲۰ مرداد به ایران سفر می‌کنند و در مدت حضور پنج روزه در ایران برگزارکننده سه دیدار دوستانه برابر ایران خواهند بود.


شروع اردوی دختران کاراته‌کا
برای قهرمانی آسیا  
دومین اردوی تیم ملی کاراته دختران در تهران شروع شد.
بعد از سومین انتخابی تیم ملی، اردوی دختران کاراته‌کا زیر نظر لیلا بهرامی سرمربی جدید تیم ملی شروع شده است.
معصومه محسنیان، سارا بهمنیار، ستاره زارعی در وزن منفی 50 کیلوگرم، طراوت خاکسار، فاطمه سعادتی، فاطمه زهرا سعید آبادی و زینب جعفرنژاد در وزن منفی 55 کیلوگرم، آتوسا گلشادنژاد، مهرنگار احمدی و فاطمه اصل زارع در وزن منفی 61 کیلوگرم و مبینا حیدری، مبینا کاویانی و هانا حسین پور در وزن منفی 68 کیلوگرم و لیلا برجعلی، نگین آلتونی و شیما آل سعدی هم در وزن مثبت 68 کیلوگرم، اردونشینانی هستند که برای قهرمانی آسیا 10 روز تمرین می‌کنند.


عزیزی در فدراسیون تنیس
ماندنی شد
داود عزیزی برای چهار سال دیگر رئیس فدراسیون تنیس شد. مجمع انتخاباتی تنیس در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و داود عزیزی با ۴۶ رأی از ۴۹ رأی مأخوذه برای چهار سال دیگر در ریاست فدراسیون ماندنی شد. ۳ رأی هم سفید بود. داود عزیزی رئیس و اشرف گنجویی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون تنها کاندیداهای این انتخابات بودند.گنجویی در پایان صحبت‌هایش انصراف داد. تعداد اعضای مجمع ۵۵ نفر بود که ۴۹ نفر از آنها حاضر بودند. محمدشروین اسبقیان به عنوان نماینده وزارت ورزش و مناف هاشمی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در این مجمع حضور داشتند.
نکته جالب این مجمع دفاع یک کاندیدا از کاندیدای دیگر به‌ جای ارائه برنامه‌هایش بود. فریده اشرف گنجویی که نایب‌رئیس بانوان فدراسیون است، اولین کاندیدایی بود که صحبت کرد و به جای ارائه برنامه، گزارشی از عملکرد فدراسیون داد و در صحبت‌هایش از عملکرد فدراسیون و کارهای انجام شده، دفاع کرد. او در پایان صحبت‌هایش اعلام کرد به دلیل همسو بودن برنامه‌هایش با داود عزیزی و رضایت از کارهای انجام شده، از انتخابات انصراف می‌دهد.
گنجویی دو دقیقه از ۱۰ دقیقه‌ای که فرصت ارائه برنامه داشت را به داود عزیزی داد. عزیزی تنها کاندیدای انتخابات، کلیپی از عملکردش در چهار سال گذشته ارائه داد. او عنوان کرد: «بودجه فدراسیون‌ از سوی وزارت ورزش به ۳۵ میلیارد تومان رسیده است.»


برد نوشاد، حذف هدایی و نیما از استار کانتندر
دور دوم جدول حذفی مقدماتی مسابقات تنیس روی میز اسلوونی با یک پیروزی و یک شکست برای نمایندگان ایران همراه بود. امیرحسین هدایی که در دور اول موفق به شکست ۳ بر ۲ نفر ۹۴ دنیا از سنگاپور شد، در دور دوم در رقابت با رولاند از فرانسه که در رتبه ۶۵ جهان قرار دارد، با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. نوشاد عالمیان دارنده رنکینگ ۵۲ جهان که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد، در اولین دیدار خود به مصاف چان بالدوین از هنگ‌کنگ با رتبه‌بندی ۱۱۷ جهان رفت و در یک بازی نزدیک موفق به پیروزی ۳ بر ۲ مقابل حریفش شد. نوشاد جهت راهیابی به جدول اصلی از ساعت ۱۹:۱۵ امروز با کوبیک دارنده رنکینگ ۱۰۱ جهان از لهستان دیدار خواهد داشت. نیما عالمیان دیگر نماینده تنیس روی میز ایران در دور نخست با شکست مقابل آیزک از سنگاپور از دور رقابت‌ها کنار رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی