صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

فردا؛ رقابت پرتابگران ایرانی با آسیایی‌ها

جبران مافات نیجریه در کره

پرتابگران ملی‌پوش، بعد از تجربه تلخ در نیجریه، برای رقابت با آسیایی‌ها به کره جنوبی رسیدند.
حسین رسولی و مهدی صابری دو پرتابگر دیسک و وزنه که شانس سهمیه المپیک دارند، این روزها برای جمع‌آوری امتیاز در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند.
 آنها دیروز سر از کره درآوردند برای مسابقه دو روزه‌ای که فردا شروع می‌شود. دو پرتابگری که سودای المپیک دارند، بعد از اینکه در نیجریه نه شرایط خوب بود و نه خبری از مسابقه سطح بالا و نه رقبای قابل قبول، بامداد دیروزبه کره جنوبی پرواز کردند و بعد از مسافت 5 ساعته با اتوبوس به شهر میزبان رقابت پرتابگران آسیا رسیدند. آنها بعد از استراحت و تمرین امروز برای مسابقه آماده شدند. ظاهراً برای این مسابقه همه پرتابگران آسیا آمده‌اند تا شانس خود را برای مدال و امتیاز بیشتر رنکینگ جهانی امتحان کنند تا از جمع مسافران پاریس جا نمانند.
 حسین رسولی و مهدی صابری پرتابگران دیسک و وزنه ایران طبق برنامه فردا به دایره پرتاب می‌روند.
هادی سپهرزاد مربی حسین رسولی که همراه شاگردش به کره رفته می‌گوید: «به محض ورود به کره استارت لیست را دیدم. اسم همه رقبای اصلی حسین در استارت لیست بود. بنابراین فکر می‌کنم شرایط با مسابقه قبلی فرق داشته باشد.»
او هنوز هم خاطره تلخ نیجریه را فراموش نکرده: «اطلاعات اشتباهی درباره تاریخ مسابقه در نیجریه، شکل برگزاری و پرتابگران داده بودند که همین مسأله شرایط بدی را به وجود آورد. وضعیت نیجریه تأثیر روی بچه‌ها داشته اما ما سعی کردیم حسین رسولی با ریکاوری و تمرین آن تأثیر را از بین ببرد و با شرایطی بهتر برای مسابقه کره آماده شود.»
مربی قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی هدف رسولی را حضور در المپیک می‌داند: «حسین امسال به خاطر اینکه در مسابقات خوبی شرکت نکرد، رنکینگش خراب شد و امیدوارم با حضور در سه مسابقه و امتیازاتی که جمع می‌کند، خودش را به المپیک برساند.»
هادی سپهرزاد، اعتقاد ندارد رقبا روی نتیجه شاگردش تأثیر داشته باشند: «اصلاً ربطی به رقبا ندارد. هر پرتابگری در دایره برای خودش پرتاب می‌کند و در واقع نتیجه حسین تحت تأثیر شرایط آب و هوا، بدن و ریکاوری اوست.»
جستجو
آرشیو تاریخی