صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و شش - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایسنا

  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری روز محیطبان به احترام شهدای خدمت در منطقه حفاظت‌شده دیزمار خبر داد. وی در خصوص آخرین وضعیت تالاب شادگان گفت: در خصوص تالاب شادگان در دور اول سفر آیت‌الله شهید رئیسی یک بحث جامع مطرح شد که ما بلافاصله پس از سفر این بحث را در دستور کار قرار دادیم و طرح جامع طبیعت‌گردی و گردشگری با همکاری دستگاه‌های مربوطه آماده شد و ضریب اشتغال‌زایی آن بالای ۳۰۰ هزار نفر است. طرح را آماده کردیم و فاز به فاز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

ایسنا

   علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از کمبود شدید محیطبان در لرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۳۲۲ هزار هکتار عرصه شامل عرصه طبیعی ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات‌وحش در لرستان داریم.

 

ایرنا

 امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان گفت: همگرایی دولت و بخش خصوصی در راستای رفع مشکلات صنایع‌ دستی استان ضروری است.

 

میراث آریا

  مریم جلالی، معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی، تصویب سند توسعه صنایع‌ دستی و تشکیل میز تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به رسمیت شناختن صنایع‌ دستی را در دیپلماسی فرهنگی وزارت امور خارجه حاصل همگرایی ایجاد شده در این حوزه عنوان کرد.

 

ایرنا

  مهدی ادیبان، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اسکله معروف تفریحی کیش نوسازی می‌شود، گفت: فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای آغاز این نوسازی داده شد.

 

ایرنا

 علی قربانپور، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از تشکیل گشت‌ مشترک میراث فرهنگی با شهرداری برای پیشگیری از جرایم و برخورد با متصرفان غیرمجاز فضاهای عمومی در بازار تاریخی اصفهان خبر داد.

 

میراث آریا

  حسین ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از پیگیری برای اعطای تسهیلات کم بهره برای هنرمندان فعال در حوزه صنایع‌دستی خبر داد و گفت: رئیس جمهور شهید تأکید داشت که باید از تمام ظرفیت‌ها برای ساخت بازارچه‌های دائمی صنایع‌ دستی استفاده شود.

 

صدا و سیما

 علیرضا بایرام‌زاده، معاون گردشگری آذربایجان‌ شرقی گفت: ۳۵ درصد از کل میزان رشد اقتصادی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی به گردشگری تعلق گرفت.

 

تسنیم

  محمد محسنی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: عملیات تکمیل زیرساخت گردشگری جزیره بوموسی آغاز شده است.

 

ایرنا

   حسین حیدرپور، رئیس محیط زیست بابل با بیان اینکه در سایت زباله انجیلسی بابل ۵۰ روز هیچ زباله‌ای ریخته نمی‌شود، گفت: در این مدت آهک‌پاشی‌های منظمی در این سایت انجام شد.

 

ایرنا

  مریم مقانلو، رئیس گروه گیاهی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به اینکه 8 هزار و ۶۰۰ گونه گیاهی در کشور شناسایی شده است، گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی انحصاری و آندمیک (بومی) در معرض خطر و تهدید شناسایی شده است. برداشت بی‌رویه، تخریب زیستگاه بر اساس فعالیت‌های مختلف انسانی و تخریب‌های زیستی به دلیل رانش زمین و خشکسالی سبب می‌شود از رویشگاه این گونه‌ها کاسته شود و این گونه‌ها مورد تهدید
قرار گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی