صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

منفورترین چهره تاریخ ایران
در حالی‌که رسانه‌ها در دو روز گذشته خبر از بیماری مریم رجوی، سرکرده منافقین و بستری شدن آن داده بودند، دیروز در هشتگی با نام او، بسیاری از ایرانیان با اظهار شادمانی به مرگ این چهره منفور واکنش نشان دادند. حتی اگر این خبر که کاملاً ازسوی رسانه‌های معتبر تأیید نشده، شایعه اعلام شود ولی دل بسیاری از مردم و خانواده شهدا را شاد کرد و واکنش اکثریت کاربران ایرانی به آن، نشان از عمق نفرت ایرانیان نسبت به این جنایتکار و گروه تروریستی آن داشت.
کاربری نوشت: «پایان شیطان...» و دیگری نوشت: «نمی‌دونم یک انسان چطور انتخاب‌هایی می‌کنه که به هیولایی شبیه رجوی تبدیل می‌شه! اما خوب می‌دونم چطور انتخاب‌هایی نباید کرد که شبیهش شد.»
یکی دیگر از کاربران نیز نوشت: «إِنَّ الْمُنَافِقِینَ فِی الدَّرْک الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَن تَجِدَ لَهُمْ نَصِیرًا»
 
خدمتگزار ملت با عبای خاکی
روز گذشته بسیاری از کاربران فضای مجازی با هشتگ‌های خدمتگزار ملت و عبای خاکی عکس رئیس‌جمهور شهید، یاد و خاطره او را گرامی داشتند. درست سه سال گذشت از روزهایی که او در قاب تلویزیون وعده‌های انتخاباتی را مطرح کرد که در عمر کوتاه دولتش بسیاری را به سرانجام رساند یا کلید زد.
یکی از کاربران نوشت: «تقویت اعتماد عمومی به نظام برایش در درجه اول اهمیت قرار داشت برای این هدفش هر کاری می‌کرد، حتی رفتن به شرقی‌ترین و غربی‌ترین مناطق بحران‌زده کشور.» دیگری با انتشار عکسی از آیت‌الله رئیسی نوشت: «درسته درگیر انتخابات هستیم ولی شما رو فراموش نمی‌کنیم سیدشهید».
 
واکنش نوید محمدزاده به شوخی کاربران مجازی
 انتشار تصاویری مربوط به دوره قاجار از مجموعه کاخ گلستان با واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی مواجه شده است.
برخی کاربرای تصویر امیرحسین‌خان شجاع‌الدوله ملقب به رشیدخان حاکم قوچان در دوره ناصرالدین‌شاه قاجار را دستمایه شوخی خود قرار دادند و آن را شبیه به نوید محمدزاده (بازیگر سینمای ایران) دانستند. نوید محمدزاده نیز با انتشار این تصویر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خان بودیم یه دوره‌ای، قجری زمانی.»
این واکنش با همراهی دیگر اهالی سینما هم مواجه شد و به این شوخی فضای مجازی دامن زدند. هوتن شکیبا زیر این پست پیام گذاشت:‌ «کاش قبلاً می‌دونستم! کاش گفته بودی بهم»؛ محسن تنابنده نوشت: «سلام خان،خان عمو رو یادت میاد»؛ امیر جدیدی هم در کامنت خود از شباهت به یک بازیگر دیگر هم یاد کرد: «یه خال بهرام افشاری هم داره».
شباهت این تصاویر با برخی بازیگران فراگیر شده و برخی کاربران هم از شباهت بعضی چهره‌های قجری با علی مصفا، امین شعرباف و ... نوشتند.
 
ادامه رایزنی‌ها برای آزادی بشیر بی‌آزار از زندان فرانسه
پنجشنبه عصر برخی کاربران فضای مجازی و دوستان نزدیک به «بشیر بی‌آزار» خبر دادند که بشیر بی‌آزار توسط پلیس فرانسه دستگیر شده است.
بشیر بی‌آزار فعال رسانه‌ای و مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیماست.
محمدرضا شفاه در صفحه مجازی‌اش درباره تلاش‌های صورت گرفته برای آزادی بشیر بی آزار نوشت : به‌رغم همه پیگیری‌هایی که تا دیشب در جریان بود، متأسفانه وزارت کشور فرانسه درخواست‌ها برای اجرای حکم اخراج بشیر بی آزار را بی پاسخ گذاشت.
امروز نهمین روز بازداشت بشیر بی‌آزار در شرایط سخت و غیرانسانی در زندان است. همه دستگاه‌های مسئول افراد مربوطه در حال رایزنی برای رفع این بازداشت هستند.
 
کودکان کار و آینده‌ای مبهم
روز جهانی مبارزه با کار کودکان، روزی است که برای افزایش آگاهی و فعالیت در زمینه جلوگیری از کار کودکان، از سوی سازمان بین‌المللی کار پیشنهاد شده ‌است. طبق قوانین کار ایران، کار کردن کودکان زیر ۱۵ سال غیرقانونی است.
گزارش‌های متعدد و عکس‌های فراوانی در فضای مجازی برای یادآوری این معضل اجتماعی جهانی منتشر شد و کاربران این فضا تلاش کردند با به نمایش گذاشتن گوشه‌‎هایی از رنج و زحمت کودکان معصوم در سراسر جهان، آگهی و یادآوری‌ای برای مسئولان و مدیران شهری ایجاد کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی