صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایرنا

 علیرضا شرفی، مدیر باغ وحش صفادشت شهرستان ملارد در غرب استان تهران از تولد اولین توله جگوار از پدر و مادری ژوهانسبورگی در این باغ وحش خبر داد و گفت:  بعد از چهار سال، این اولین تولد موفقیت‌آمیز این دو حیوان است که پس از مراقبت‌های لازم و شیردهی توسط مادر به علاوه شیر مصنوعی، در حال وزن‌گیری و رشد طبیعی است.

 

میراث آریا

 نسخه نهایی «سند ملی موزه‌داری در جمهوری اسلامی ایران» که بر اساس نظرات بیش از ۱۸۰ کارشناس تهیه شده است، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

 

ایسنا

  فرهاد قلی‌نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از آغاز تدوین برنامه جامع پیشگیری و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر خبر داد.

 

مهر

 مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست درباره طرح اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان که از آن به عنوان ایرانرود یا طرح آبراه شمال و جنوب یاد می‌شود، گفت: ساخت آبراه برای خزر و خلیج فارس و عمان در حد یک پیشنهاد است. این طرح پروژه بسیار سختی است که مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

ایلنا

  مصطفی ده‌پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری در مراسم رونمایی از نشان بازی‌های میراثی (وازیگ)، گفت: انتقال مفاهیم حوزه میراثی به کودکان و نسل جدید از طریق رسانه و فناوری‌های نوین امکان‌پذیر است ‌و ساخت این نشان یک قدم بزرگ برای این منظور است.

 

مهر

  سمانه سلطانی‌پور، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سمنان گفت: ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از منابع وام‌های مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ قانون بودجه و تبصره ۱۶ به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شد.

 

ایسنا

  مهدی نقدی، فرماندار شفت با اشاره به آتش‌سوزی ۱۲ اردیبهشت در امامزاده ابراهیم گفت: با اتمام آواربرداری تا ۲۰ روز آینده، قبل از سرمای هوا کار ساخت و ساز واحدها را شروع می‌کنیم.

 

ایلنا

 علی دارابی، قائم‌مقام وزیرو معاون میراث ‌فرهنگی کشور گفت: تاریخ شفاهی نزدیک به ۳۰ چهره پیشکسوت ضبط شده است که در سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی رونمایی خواهد شد.

 

میراث آریا

 محمد محسنی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: باهدف ایجاد مرکز صنایع‌ دستی در بافت تاریخی لافت، یک بنای تاریخی احیا شد و به بهره‌برداری رسید.

 

میراث آریا

  فخرالسادات خامسی، عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: فاز یک حفر چاه‌های جذبی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در منطقه تاریخی یزد کلید خورد.

 

تسنیم

 محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: بعد از عدم تأیید تعطیلی شنبه از سوی شورای نگهبان،  تعطیلی پنجشنبه هم منتفی شد. اتاق‌های بازرگانی تلاش خود برای جلوگیری از تصویب لایحه افزایش تعطیلی را که مخل کسب و کار بود با رویکرد و نگاه ملی به کار گرفتند.

 

ایرنا

 نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بعد از ١۶ سال مسکوت ماندن ارزش‌گذاری اقتصادی کشور، از سال ١۴٠٠ تاکنون حدود ٣٠ درصد از مساحت کشور ارزش‌گذاری اقتصادی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی