صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

حمایت از بشیر بی‌آزار
بازداشت بشیر بی‌آزار روزنامه‌نگار ایرانی و فعال حامی فلسطین  همچنان در فضای مجازی بازتاب دارد و پیام‌های مختلفی در جهت حمایت از او منتشر شده است. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار یک توئیت از بشیر بی‌آزار مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما که در بازداشت پلیس فرانسه به سر می‌برد حمایت کرد.
اسماعیلی نوشته است: به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات گفتم با استفاده از همه ابزارهای دیپلماسی و رایزنی فرهنگی در فرانسه و همکاری وزارت خارجه زمینه رهایی هنرمند عرصه موسیقی و فعال رسانه مستقل آقای بشیر بی‌آزار از بازداشت پلیس فرانسه را فراهم کند.
عطاءالله مهاجرانی هم نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و با انتشار توئیتی با تیتر «ریتوئیت به عنوان سند جرم!» نوشته است: در گزارشی که علیه بشیر بی‌آزار با نشانی وزارت کشور فرانسه منتشر شده است، جرم ایشان ریتوئیت یکی از توئیت‌های من در یکسال پیش بوده است! در آن توئیت نسبت به حرکت اعتراضی مردم فرانسه واکنش نشان داده بودم. اینهم سرزمین انقلاب فرانسه و شعار آزادی، برابری، برادری!
مهدی رمضانی هم دراین رابطه مطلبی را از صفحه احسان باقری عکاس بازنشر کرده که در آن آمده: نامه سرگشاده به وزیر بلند بالای شهید. سلام و ارادت، می‌دانید و می‌بینید که آقای بشیر بی‌آزار، یکی از فعالان ایرانی شجاع میدان رسانه، در کشوری مشهور به آزادی و دموکراسی، صرفاً به دلیل فعالیت رسانه‌ای علیه صهیونیزم جهانی دستگیر و زندانی شده است و بنا بر اخبار، همکاران شما در دولت، تاکنون تلفنی با یکدیگر (و شاید با طرف فرانسوی) گفت‌و‌گو کرده‌اند.
می‌دانیم که اگر بودید و اگر رئیس جمهور شهید بودند، چنین جسارتی بی‌پاسخ نمی‌ماند و حالا هم امیدمان به دست‌های باز شما شهیدان است. گوشه نگاه‌تان کافی است که حساب به دست همه بیاید و گره از کارها بازشود.

برای «غزال تیزپای غزل»
محمدعلی بهمنی غزلسرای نامدارایرانی، چند روزی است در اثر سکته مغزی در بیمارستانی در جردن بستری است و طبق اخباری که منتشر شده در حال حاضر شرایط پایداری دارد. امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی عیادتی که از این شاعر بزرگ داشت، در گفت‌وگو با هاشمیان پزشک معالج محمدعلی بهمنی در جریان شرایط وی قرار گرفت.
افشین علا دیگر شاعر نامدار ایران، برای محمدعلی بهمنی دلنوشته‌ای با عنوان غزال تیزپای غزل به آغوش گرم و مهربان شاعران صاحبدلی چون بهمنی نیازمند است نوشته است و در ادامه آورده: «خبر سکته مغزی استاد محمد علی بهمنی، مرا هم در بهت و اندوه عمیقی فرو برد. او یکی از استوانه‌های بنای باشکوه غزل امروز است. بنایی که در دهه اخیر، فقدان بزرگانی چون سیمین بهبهانی و هوشنگ ابتهاج، خلل بزرگی بر آن وارد کرده است.
بهمنی نیز مثل آن دو بزرگوار، پشت و پناه بسیاری از شاعران و غزلسرایان روزگار ماست. او علاوه بر غزل‌ها و ترانه‌های ماندگاری که برای نسل دیروز و امروز خلق کرده است، خود نیز صاحب شخصیتی دوست‌داشتنی، متواضع، مهربان و صمیمی است. به‌گونه‌ای‌که اغلب شاعران جوان بویژه غزلسرایان و ترانه‌سرایان، شیفته و دلداده او هستند و بهمنی را استاد خود می‌دانند؛ اکنون آن وجود نازک آزرده گزند، در بستر بیماری با غول نخراشیده‌ قامت سکته مغزی دست و پنجه نرم می‌کند. از پروردگار رئوف و رحیم می‌خواهم شادابی را به آن جسم رنجور بازگرداند و به آن زبان شورآفرین و مضمون‌ساز، قدرت تکلمی دوباره بدهد، چراکه غزال تیزپای غزل به آغوش گرم و مهربان شاعران صاحبدلی چون بهمنی نیازمند است.»

پویش«چله خدمت» به‌یاد شهدای خدمت
میلاد عرفان پور شاعر ایران با انتشار یک استوری مخاطبان صفحه مجازی خود را به پویش «چله خدمت»  دعوت کرده است.  پویش کشوری «چله خدمت» به‌ یاد شهدای خدمت در سراسر کشور برای زنده نگهداشتن فرهنگ خدمت به مردم و به نیابت از سید محرومان انجام شده است.
ایده‌های گوناگونی در این پویش در نظر گرفته شده است، مانند خیرات نان، آزادسازی زندانیان، سفر رایگان با تاکسی، خدمات رایگان ویزیت پزشکی و درمانی و هر اقدام دیگری توسط هر فردی در هر پست و مقامی به عشق شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید می‌تواند انجام شود.
 
هرگز قبل از پایان وقت جشن نگیرید
سعید اسماعیلی، فرنگی‌کار وزن 67 کیلوگرم کشورمان که تا 2 ثانیه به پایان کشتی با امتیاز 7 بر 5 از حریف کوبایی خود پیش بود، به گمان پیروزی کشتی را رها کرده و شروع به خوشحالی کرد که در همین مدت زمان کوتاه با فن 4 امتیازی حریف مواجه شد و شکست خورد.
کمیل خجسته با انتشار ویدئویی از این خوشحالی زودگذر باعنوان « تاریخ درس است» درتوضیح آن به متن اتحادیه جهانی کشتی اشاره کرده و نوشته : هرگز قبل از پایان وقت جشن نگیرید !

جستجو
آرشیو تاریخی