صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

خبر در خبر

ایلنا

 عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: حفظ محیط زیست جزیره آشوراده و سایر منابع طبیعی ارزشمند سطح کشور از اولویت‌های کاری مهم وزارت میراث‌ فرهنگی است. استان گلستان از قطب‌های مهم گردشگری دارای مناظر و جاذبه‌های بسیار زیبا، آثار تاریخی فاخر و تنوع اقلیمی و قومیتی بسیاری است که آن را به نگارستان ایران شهره کرده اما از این ظرفیت‌ها در راستای رونق اقتصادی منطقه بهره‌برداری نشده است.

 

باشگاه خبرنگاران

مهدی اسحاقی، معاون گردشگری اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران گفت: تعیین حریم محدوده کوه دماوند در دستور کار واحد میراث ‌فرهنگی قرار گرفت. طبیعت‌گردی گونه‌ای از گردشگری است که گردشگران دیدن مناطق بکر و دست نخورده را تجربه می‌کنند. طبیعت و طبیعت‌گردی در مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است. مراحل ثبت جهانی شدن دماوند در حال انجام است.

 

ایسنا

 داود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در مدت یک ماه ۷۰ پرونده تخلف درخصوص آتش‌سوزی کاه و کلش و سرایت آتش به جنگل‌ها در مراجع قضایی خوزستان تشکیل شد و دادستان هم دستور داد شعبه ویژه رسیدگی به این تخلفات تشکیل و با جدیت با این افراد برخورد شود.

 

صدا و سیما

 علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی، ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری پایگاه ملی میراث فرهنگی محوطه تاریخی ریوی تخصیص یافت. بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات طرح‌های عمرانی در این شهر تاریخی برای رونق صنعت گردشگری منطقه هزینه شده و امسال با تخصیص اعتبار جدید، دو طرح شامل ساختمان معرفی گردشگری و راه دسترسی شهر تاریخی ریوی تکمیل خواهد شد.

 

ایسنا

  سردار محمد باقر سلیمی، معاون عملیات پلیس راهور فراجا اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه فرسوده‌اند و همین میزان وسیله نقلیه فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارد.

 

مهر

  ایرج حشمتی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره اقدامات صورت گرفته در مبارزه با پدیده گرد و غبار گفت: افزایش حدود ۴ برابری تعداد پایش‌های زیست محیطی نسبت به حداکثر پایش‌ها در دولت قبل حدود بیش از ۵۲ هزار پایش در یک سال است. شناسایی ۲ برابری واحدهای آلاینده در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سنوات قبل صورت گرفته است. پایش برخی آلاینده‌های خاص از جمله فلزات سنگین در خروجی دودکش واحدها و پایش سوخت یورو ۵ از منظر زیست محیطی برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

 

ایسنا

 علیرضا نجیمی، مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست از تجهیز ۱۳ استان به شبکه بی‌سیم و ارتقای سطح حفاظتی ۱۵ منطقه و الحاق مناطق واجد شرایط به مناطق حفاظت شده در طی سه سال گذشته خبر داد.

 

ایسنا

 مجتبی ذوالجودی، معاون محیط‌ زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط ‌زیست با بیان اینکه این سازمان در سال ۱۴۰۲، نقشه راه توسعه دریامحور در استان‌های ساحلی و جزایر را با همکاری نهادهای ذی‌ربط تدوین کرد، گفت: پایش مستمر کمی و کیفی تالاب‌ها از اقدامات مهم سازمان محیط ‌زیست برای حفاظت از این اکوسیستم‌های ارزشمند در دولت سیزدهم بوده است و متوسط پایش آبی سالانه تالاب‌های کشورمان در دولت سیزدهم به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

برنا

 زهرا برزگر، رئیس گروه محیط زیست مرکز مطالعات شهرداری تهران از اجرای یک پروژه تحت عنوان «سامانه پشتیبان تصمیم‌گیری محیط زیست شهر تهران» که به اختصار به آن DSS گفته می‌شود از سوی این مرکز خبر داد و گفت: این سامانه محیط زیستی در سه حوزه آب، انرژی و فضای سبز داده‌های جمع‌آوری شده را ساماندهی می‌کند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی