رسانه

ر ئیس صدا‌و‌سیما
مطرح کرد
مقابله با تخریب، رویکرد رسانه ملی در انتخابات
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا‌وسیما دیروز ۲۰ خردادماه در یک نشست خبری بی‌سابقه، فرایند و سازکارهای تبلیغات انتخاباتی را در رسانه ملی تشریح کرد. جبلی که اولین تجربه زودهنگام تبلیغات رسانه‌ای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را پیش‌رو دارد، در آستانه‌ اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات و قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیون، نشستی خبری با حضور نمایندگان رسانه‌ها با محور «تبیین نقش و کارکرد رسانه ملی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری» برگزار کرد. وی با بیان اینکه رسانه ملی با بداخلاقی انتخاباتی و تخریب‌ها برخورد قاطع خواهد کرد و در مقابله با لجن‌پراکنی‌ها بسیار جدی خواهیم بود، گفت: سؤالات به گونه‌ای است که بداخلاقی به حداقل برسد.
رئیس سازمان صدا‌وسیما با تأکید بر اینکه از اسفندماه سال گذشته صداوسیما آزمون‌های مختلفی را مانند انتخاب مجلس شورای اسلامی، عملیات «وعده صادق» و حادثه دردناک شهادت آیت‌الله رئیسی پشت‌سر گذاشته است، اظهار داشت: حماسه حضور مردم در تشییع رئیس‌جمهور شهید مقدمه‌ای برای یک حماسه بزرگ‌تر یعنی شرکت در انتخابات است و ما در معرض یک اتفاق بزرگ هستیم.
جبلی افزود: نظرسنجی‌های مشـــارکــــــت در انتخـــــابات ریاست‌جمهوری، افزایش ۱۲ درصدی مشارکت قطعی در انتخابات و کاهش ۲۰ درصدی عدم مشارکت قطعی را نسبت به قبل و بعد از شهادت شهید رئیسی نشان می‌دهد.
وی رعایت حقوق مساوی برای همه نامزدها، مطلع شدن مردم از برنامه‌ها و فرصت‌سازی برای نامزدها، مقابله با تخریب‌ها و ترویج اخلاق حسنه را از جمله رویکردهای راهبردی این رسانه در انتخابات امسال دانست.

پخش ۵ مناظره انتخاباتی
۴ ساعته از شبکه یک
رئیس صداوسیما تأکید کرد: در دوره‌های قبل یک سال قبل از انتخابات جلسات شروع می‌شد ولی در حال‌ حاضر مجبوریم در طول چند هفته کارها را انجام دهیم. جبلی در ادامه تأکید کرد: در حال بررسی برای تعیین مجری هستیم و به‌ زودی نام او را اعلام می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه مناظره‌ها معطوف به مسائل اصلی کشور است، گفت: از ظرفیت کارشناسان برای طراحی سؤالات استفاده کردیم. نظارت بر مناظره برعهده کمیته نظارت بر انتخابات خواهد بود. پنج مناظره‌ بعد از اذان مغرب شروع می‌شوند و بین سه ساعت‌و‌نیم تا چهار ساعت طول می‌کشند. مراسم قرعه‌کشی در روزهای آینده برگزار می‌شود و محورهای اصلی مناظره از قبل در اختیار ستاد نامزدها قرار می‌گیرد. وی بیان داشت: کارشناسان و نخبگان دانشگاهی، نامزدها را در سه میزگرد در معرض پرسش و پاسخ قرار می‌دهند. این مسائل در سه میزگرد زنده برگزار و مطرح می‌شود. برنامه دیگری با عنوان «صف اول» کارنامه نامزدها را بازخوانی می‌کند. برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری هم مطابق آنچه در دوره‌های قبل بوده، پابرجاست. رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: دو مستند تلویزیونی و دو مستند رادیویی هم هر کدام به مدت ۳۰ دقیقه برای هر نامزد پخش می‌شود. نامزدها می‌توانند ۳۱ برنامه رو به دوربین برای سیمای استان‌ها تولید کنند.جبلی تصریح کرد: رسانه ملی با بداخلاقی انتخاباتی و تخریب‌ها برخورد قاطع خواهد کرد و در مقابله با لجن‌پراکنی‌ها بسیار جدی خواهیم بود.

جستجو
آرشیو تاریخی