آمار فروش سینماها در هفته دوم خردادماه اعلام شد

«تگزاس 3» همچنان پیشتاز


فروش سینمای ایران از دوازدهم تا هجدهم خرداد به بیش از ۳۹ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان رسید و همچنین در این هفته ۵۶۲ هزار و ۵۹۲ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، فیلم «خجالت نکش ۲» توانست افتتاحیه پررونقی داشته باشد. فیلم رضا مقصودی موفق شد طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۷۱ هزار و ۱۰۰ مخاطب داشته باشد و با نمایش در ۱۳۰۷ نوبت، ۵ میلیارد تومان بفروشد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که فعالیت سینماها طی روز جمعه، از ساعت ۱۸ آغاز شده و قسمت دوم این فیلم با عنوان «جدایی قنبر از صنم» کمتر از 3 روز اکران بوده است.
فروش بالای این فیلم در حالی است که دست‌اندرکاران فیلم «خجالت نکش ۲» چند روزی است از نوع برخورد یکی از سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت سینما گله‌مند هستند و می‌گویند با وجود اینکه اکران این فیلم به تازگی آغاز شده اما در صفحه نخست این سامانه جایی ندارد و محدودیت‌هایی نیز برای خرید بلیت به وجود آمده است. همایون اسعدیان دبیر شورای صنفی نمایش با انتقاد از برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه، از پیگیری مشکل به وجود آمده بر سر فروش بلیت فیلم «خجالت نکش۲» خبر داده و به ایسنا گفته است: «من شخصاً این ماجرا و برخورد غیرمسئولانه را درک نمی‌کنم و به دعواهای سطح بالاتر قضیه که احتمالاً بین چند سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار است نیز کاری ندارم چرا که این اتفاق برای هر فیلمی ممکن است رخ دهد و بسیار خطرناک است. امیدوارم شورای صنفی، وزارت ارشاد، انجمن سینماداران و شورای عالی تهیه‌کنندگان درباره این قضیه فکری کنند و متوجه خطرهای این نوع انحصار باشند.»
طبق اطلاعات درج شده در سامانه سمفا، «تگزاس 3» مسعود اطیابی در جدول فروش روزانه همچنان صدرنشین است. فیلم‌های سینمایی «تگزاس۳» با فروش بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان، «خجالت نکش۲» با فروش بیش از ۵ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان، «مست عشق» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان و «سال گربه» با فروش بیش از یک میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم و فروش میلیاردی جدول فروش ۱۲ تا ۱۸ خرداد ماه بودند.
فیلم‌های «بی‌بدن» با فروش بیش از ۶۹۹ میلیون تومان، «عطرآلود» با فروش بیش از ۵۸۴ میلیون تومان، «قلهک» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۳۰۹ میلیون تومان، «ایلیا جست‌و‌جوی قهرمان» با فروش بیش از ۱۲۰ میلیون تومان در رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش هفته گذشته جای گرفتند.
همچنین آن طور که مؤسسه سینما شهر اعلام کرده، سینمای ایران، جمعه ۱۱ خرداد با فروش بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان بیشترین فروش و سه‌شنبه ۸ خرداد با ۲۴۲ هزار و ۹۸۲ نفر، بیشترین مخاطب را از ابتدای ماه تاکنون داشته است.
مجموع فروش سینمای ایران از ابتدای سال تا 20 خردادماه به بیش از 441 میلیارد تومان رسیده است و 7 میلیون و 592 هزار و 728 نفر برای تماشای فیلم‌ها به سالن‌های سینما آمده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی