صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

تعجب مجری
شبکه سلطنت‌طلب  از ثبات قیمت دلار در ایران
 خبر اول اینکه،ثبات قیمت دلار و کنترل بازار در روزهایی که کشور اتفاقات زیادی را از سر گذرانده برای خیلی‌ها غیر قابل باور است. شهرام همایون مجری شبکه سلطنت‌طلب چنل وان، در برنامه خود به این موضوع اشاره کرد و نتوانست شگفتی خود را از این موضوع مخفی کند. او به میهمان برنامه خود گفت: یک اتفاق عجیبی افتاد و من چندین روز است که بر آن تأکید می‌کنم.
شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر کرد و سه کشور اروپایی هم از آن حمایت کردند. پیشتر از آن نیز، آقای رئیسی فوت کرده و انتخابات ریاست جمهوری قرار است انجام شود، اما دلار با یک آرامشی روبه روست. این موضوع عجیب به نظر می‌رسد.
چرا قیمت آن از 60 هزار تومان عبور نمی‌کند؟ این امر جز با تزریق دلار به بازار امکانپذیر نیست.
 
آخرین وضعیت تبعه ایرانی زندانی در عراق
 خبر دیگر اینکه، «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، درخصوص وضعیت «محمدرضا نوری»، تبعه ایرانی زندانی در عراق و پیگیری‌های مختلف انجام شده در این رابطه، گفت: وضعیت این تبعه ایرانی دو بار به صورت تلفنی و همچنین در جریان سفر رئیس محترم قوه قضائیه به عراق در اسفندماه سال گذشته، از سوی ایشان مورد پیگیری قرار گرفت و در اثر پیگیری‌های حقوقی و قضایی، عنوان اتهامی آقای نوری از اقدام تروریستی به عناوین دیگر تغییر پیدا کرد. وی گفت: از این رو، زمینه حقوقی برای انتقال نامبرده به ایران، در چهارچوب موافقتنامه انتقال محکومین فراهم گردید. البته، ادعاها و اتهامات وارده به ایشان مبنا و وجاهت ندارد و در همین چهارچوب و پیگیری‌های به عمل آمده، درخواست امریکا برای استرداد این تبعه ایرانی نیز مورد موافقت طرف عراقی قرار نگرفته است.
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تأکید کرد انتقال نوری به ایران در دستورکار و پیگیری‌های جدی قوه قضائیه و وزارت امور خارجه قرار دارد. وی در پایان تأکید کرد بازداشت آقای نوری از مصادیق بازداشت خودسرانه است و باید هرچه سریع‌تر به ایران منتقل شود.
 
دستگیری یکی از عوامل ضدامنیتی‌ در اردبیل
 شنیدیم که، یکی از شهروندان استان اردبیل مستقر در خارج از کشور که اقدامات متعددی در جهت تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، هتک حرمت به پرچم ایران، اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عناصر سلطنت‌طلب انجام داده بود پس از هدایت به داخل کشور، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
 
رصد رفتار نامزدها و حامیان آنها از سوی وزارت اطلاعات
 دست آخر اینکه،  وزارت اطلاعات رفتار نامزدها و حامیان آنها را با بی‌طرفی کامل و به‌طور مستمر رصد می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب، وزیر اطلاعات در بخشی از جلسه اخیر سران قوا در راستای تمهید مقدمات اجرای مفاد اصل ۱۳۱ قانون اساسی و اتخاذ تصمیم‌های لازم جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ظرف مدت ۵۰ روز از زمان شهادت آیت‌الله رئیسی، با ارائه گزارشی از وضعیت رقابت‌های انتخاباتی و برخی بی‌اخلاقی‌ها تأکید کرد که رفتار نامزدها و حامیان آنها با بی‌طرفی کامل و به‌طور مستمر رصد شده و به افرادی که رویکرد تخریب‌گرایانه اتخاذ کنند، تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورت لزوم گزارش آن در اختیار مقام‌های قضایی قرار خواهد گرفت.
وی تأکید کرد: وزارت اطلاعات در تلاش است تا با برنامه مخرب معاندین خارج‌نشین برای بر هم زدن آرامش روانی جامعه مقابله کند تا مردم بتوانند در یک فضای سالم و به‌دور از مداخله دشمن، انتخاب خود را انجام دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی