صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

خدمت‌رسانی دولت به هموطنان سیستان و بلوچستانی
وحید یامین‌پور، نویسنده و مجری تلویزیون در سلسله استوری‌های جدید خود نگاهی به برخی خدمات رئیس‌جمهوری فقید کشورمان، شهید آیت‌الله رئیسی داشته و به بخشی از اقدامات دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان پرداخته است؛ در یکی از این استوری‌ها آمده: «سیستان تا یک فاجعه، 6 ماه فاصله داشت، پیدا کردن قطره‌ای آب در هزاران شهر و روستای منطقه سخت‌ترین کار دنیا بود. حالا با یک کار فنی و 24 ساعته و اجرای رینگ طرح، شامل بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی دنیا، دیگر کسی دغدغه آب ندارد. فردوسی اگر زنده بود، از حماسه ایرانی‌ها ده‌ها شاهنامه می‌نوشت.» یامین‌پور استوری دیگری را نیز در همین رابطه بازنشر کرده که در آن آمده: «سیستان از اواخر اردیبهشت، به مدت 120 روز فقط باد است و باد است و باد... حالا با افتتاح نخستین فاز نیروگاه بادی میل‌نادر، تأمین انرژی توسعه شرق کشور به باد سپرده می‌شود. این یک فاز 50 مگاوات است و بناست با همین دست فرمان تا 700 مگاوات توسعه پیدا کند.» یامین‌پور در آخرین استوری‌اش به این مسأله پرداخته که خدمات دولت شهید رئیسی یک روز هم تعطیل نشده، در این استوری نیز همچنان به مسائل هموطنان سیستان و بلوچستانی توجه نشان داده، در آخرین استوری او آمده: «گاز به سواحل دریای عمان رسید؛ با سرمایه‌گذاری 420 میلیون دلاری و به طول290 کیلومتر خط گاز. خط انتقال گاز (ایرانشهر- مکران- چابهار و کنارک) از سوی سرپرست ریاست‌جمهوری و با حضور وزیر نفت در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.»

بیزاری از مدافعان دروغین حقوق بشر
سجاد بلوکات، فعال فرهنگی و از مجریان صدا و سیما با انتشار ویدیویی از شهدای به صف شده فلسطینی نوشته است: «من از هر چه نام حقوق بشر است، از هر ساختمانی که به نام ملل است از آنهایی که نگران سگ بیابان هستند و چشم به این نسل کشی بسته‌اند، از همه بیزارم.»

یادی از شهید الحورانی
هادی معصومی زارع، نویسنده و مستندسازی که این روزها برای انجام کارهای تحقیقاتی خود در لبنان به سر می‌برد تصاویری را از مراسم تشییع شهید «حسین نعمه الحورانی» در شهر مرزی «بنت جبیل» منتشر کرده. الحورانی از رزمندگان حزب‌الله بود که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان به شهادت رسید. او در ادامه تصاویر دیگری را با دنبال‌کنندگان صفحه‌اش به اشتراک گذاشته که بخشی از جنایات صهیونیست‌ها را پیش روی بینندگان می‌گذارد. معصومی زارع همچنین عکسی را از «وادی الحجیر» که از آن به عنوان قبرستان تانک‌های مرکاوا در جنگ 33 روزه یاد می‌کنند، منتشر کرده است.

نوشته بهزاد عبدی درباره اجرای نخست «کوچه عاشقی»
 بهزاد عبدی، هنرمند آهنگساز در تازه‌ترین پست خود، نکاتی را درباره نمایش «کوچه عاشقی» با دنبال کنندگان صفحه‌اش به اشتراک گذاشته و درباره این اثر که اجرای نخست آن به زنده‌یاد آتیلا پسیانی تقدیم شده نوشته: «شامگاه جمعه ۱۸ خرداد، کنسرت نمایش کوچه عاشقی با استقبال و‌ تشویق پیوسته تماشاگران روبه‌رو شد. محمدرضا مالکی، بازیگر در انتهای اجرا، این نمایش را از طرف گروه به زنده یاد آتیلا پسیانی تقدیم کرد. سال گذشته در روزپایانی اجرا ی کنسرت نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار»، جامعه فرهنگی کشور این هنرمند توانمند را از دست داد.» کارگردانی نمایش «کوچه عاشقی» را سید جلال‌الدین دری برعهده دارد و در آن هنرمندانی همچون امیرحسین آرمان، امیرکاوه آهنین جان، صدف بهشتی، حمیدرضا ترکاشوند، سمیرا حسینی، محیا دهقانی، آناهیتا دری، پریسا روزبهانی، فرداد صفاخو، بهزاد عبدی، سولماز غنی و الهام کرمی به ایفای نقش می‌پردازند.

قول پلیس فتا برای ارزیابی «همستر کامبت»
در شرایطی که تب بازی تلگرامی «همستر کامبت» داغ شده، بسیاری از کارشناسان و حتی رسانه‌های غربی به کاربران هشدار می‌دهند که مراقب تبعات احتمالی این بازی باشند؛ حتی عده‌ای گفته‌اند که مردم از به اشتراک گذاشتن آیدی تلگرام خود در گروه‌های عمومی پرهیز کنند، چراکه سبب لورفتن هویت آنان می‌شود. در این بین پلیس فتا هم دست به کار شده و کارشناسانش در حال ارزیابی آسیب‌های احتمالی این بازی هستند. رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای جمهوری اسلامی در همین رابطه گفته: «فعلاً در حال ارزیابی تهدیدات و آسیب‌ها هستیم و نتیجه ارزیابی‌ها نیز بزودی اعلام می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی