از گوشه و کنار ایران

مأمور کلانتری جان مرددر حال خودسوزی را نجات داد
فردی که در یکی از خیابان‌های مشهد قصد خودسوزی داشت، با اقدام شجاعانه مأمور کلانتری از مرگ نجات یافت.
سرهنگ محمد چراغ، جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: ساعت 10 صبح چهارشنبه گزارشی به فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد و بلافاصله مأموران کلانتری نجفی در محل حاضر شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود فردی به‌علت مشکلات، دچار تألم روحی شده است که در این لحظه فرد مورد نظر برای تهدید مقداری بنزین روی خود و خودرویش ریخت و مأمور انتظامی بلافاصله برای ممانعت از وقوع حادثه‌ای ناگوار جلو رفت اما ناگهان فرد مورد نظر فندکی که به دست داشت را روشن کرد و شعله‌های آتش زبانه کشید. در این حادثه خودرو در آتش سوخت اما با کمک مأمور انتظامی، شخص مورد نظر از صحنه دور شد و نجات پیدا کرد.جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: در این حادثه مأمور انتظامی نیز از ناحیه صورت و دست‌ها دچار سوختگی سطحی شد و همراه مصدوم دیگر به مراکز درمانی برای مداوا انتقال یافت.

نجات کودک سبزواری از چاه 10 متری
کودک هشت ساله که داخل چاه 10 متری سقوط کرده بود، از سوی آتش‌نشانان سبزواری نجات یافت.محمد همتی، مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: حادثه سقوط کودک به چاه ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه سه‌شنبه  به این سازمان گزارش شد که بدون درنگ گروه نجات آتش‌نشانی به محل حادثه در خیابان «میلاد» اعزام شد. آتش‌نشانان با ورود به چاه اقدام به بیرون کشیدن کودک و تحویل وی به امدادگران اورژانس ۱۱۵ سبزوار کردند. طبق بررسی‌های انجام شده و به گفته ساکنان، چاه مزبور با هدف هدایت و دفع فاضلاب حفر شده بود که احتمالاً ایمن‌سازی نشدن دهانه چاه، علت بروز این حادثه بوده است.

قاتل فراری با هویت برادرش زندگی می‌کرد
متهمی که از دو سال قبل به اتهام قتل تحت تعقیب بود، از سوی مأموران انتظامی در یکی از زندان‌های کرج شناسایی شد.
سرهنگ «محمد نادربیگی» جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: به دنبال ارجاع نیابت قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز مبنی بر تحقیق از یک متهم در زندان کرج، با هماهنگی دستگاه قضایی این فرد از زندان به پلیس آگاهی استان البرز منتقل و تحقیقات از وی آغاز شد. در بررسی دقیق کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این متهم در سال ۱۴۰۱ به دلیل اختلافات شخصی در شهر اهوازبا سلاح گرم مرتکب قتل یک شهروند شده بود و پس از فرار به کرج در این شهر زندگی می‌کرد که  امسال به دلیل داشتن شاکی خصوصی دستگیر و با هویت برادرش روانه زندان شده بود. متهم با انتقال به پلیس آگاهی و ارائه مستندات غیر قابل انکار، به ارتکاب قتل با سلاح گرم در سال ۱۴۰۱ در شهر اهواز اعتراف کرد.

 بیرون کشیدن جسد مرد هشترودی از چاه پس از 5 روز
عملیـــــــــــــــــات ۱۲۰ ساعته گروه‌های مردمی، امدادگران آذربایجان‌شرقی و نیروهای اعزامی آتش‌نشانی شهرداری تهران و ستاد مدیریت بحران کشور، سرانجام نتیجه داد و جسد مرد هشترودی در عمق ۵۰ متری زمین پیدا شد.
فرید قشلاقی فرماندار هشترود گفت: ساعت ۲۲:۳۰ روز پنجشنبه گذشته به امدادگران اعلام شد مردی 45 ساله به داخل چاه سقوط کرده که عملیات امداد و نجات نیز بلافاصله آغاز شد اما قطر ۳۵ سانتیمتری چاه موجب شد عملیات شناسایی زمان زیادی ببرد. پس از وقوع حادثه ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی و امدادگران به صورت مستمر در صحنه حضور داشتند.
وی با تأکید بر اینکه چندین گروه پنج نفری از نیروهای مردمی نیز در عملیات شناسایی جسد مشارکت کردند، افزود: مشارکت این نیروهای مردمی در کنار امدادگران هلال احمر، اورژانس، اداره راه و شهرسازی، توزیع برق، آب، عوامل انتظامی، سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی قابل قدردانی است؛ ضمن توجه به اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز از سوی این نهادها در اختیار امدادگران قرار گرفته است.
این مرد 45 ساله پنجشنبه‌شب دهم خردادماه در باغ شخصی خود به داخل چاه عمیق سقوط کرد و عملیات پیداکردن وی پس از چند شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه به سرانجام رسید و جسدش روز چهارشنبه به بیرون از چاه منتقل شد.

مرد تهرانی در بابلسر غرق شد
نخستین قربانی شنا در دریای خزر روز سه‌شنبه در ساحل بابلسر غرق شد. نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: یک مرد ۳۹ ساله اهل تهران در پارکینگ بابلسر غرق شد. این مورد اولین غرق شده در طرح دریای مازندران در سال جاری بوده است. رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران ادامه داد: برآورد آمارها از سال‌های گذشته حاکی از آن است که بیشترین غریق مربوط به سواحل بابلسر، محمودآباد و نوشهر بوده و بیشترین نظارت و تمرکز ناجیان غریق در این شهرستان‌ها است. بحث موج‌های شکافنده متأسفانه طی دقایق کوتاه رخ می‌دهد که اصلاً برای مردم قابل باور نیست.

قتل راننده کامیون به خاطر سبقت در جاده
راننده خودروی پراید به خاطر سبقت گرفتن در جاده راننده یک کامیون را به قتل رساند.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس درباره این حادثه گفت: ساعت ۱:۳۰ بامداد سیزدهم خرداد در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام گزارش مبنی‌ بر فوت مردی در کنار یک دستگاه کامیون در جاده مرودشت- شیراز، مأموران پلیس به محل اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان، مشخص شد راننده یک دستگاه سواری پراید با راننده کامیونی که در یک مسیر در حال حرکت بودند، به دلیل سبقت گرفتن از یکدیگر  بحث و جدال لفظی کردند و پس از طی مسافتی از مسیر، با هم درگیر شدند. راننده سواری پراید با سلاح سرد، راننده کامیون را بشدت مجروح کرد که خونریزی فراوان و شدت جراحات، جان راننده کامیون را گرفت و قاتل پس از این حمله متواری شد.
پلیس فارس از شهروندان خواست در مشاجرات لفظی و درگیری‌ها، سعه صدر داشته و خشم خود را کنترل کنند.

3 کشته در تصادف پراید و تریلر
تصادف تریلر با یک دستگاه پراید در آزادراه شیراز به اصفهان سه کشته و یک مصدوم به جا گذاشت. علی سعادتمنــــد رئیـــــس جمعیت هلال احمر شهرستان آباده گفت: ساعت ۵:۵۵ صبح  چهارشنبه ۱۶ خرداد طی تماس اورژانس، گزارشی مبنی بر تصادف یک دستگاه سواری پراید با تریلر در کیلومتر ۱۷۹ آزادراه شیراز- اصفهان دریافت شد. در پی این تماس بلافاصله سه نفر از نجاتگران پایگاه شهدای عشایر کلوان، با آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. نجاتگران پس از ارزیابی صحنه و کنترل ترافیک به رهاسازی سرنشینان پراید با ست نجات هیدرولیک اقدام کردند.
او اظهار کرد: این حادثه سه کشته و یک مصدوم برجا گذاشت که جانباختگان به عوامل انتظامی تحویل داده شدند. تنها مصدوم این حادثه برای ادامه روند درمان توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی