صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

رسوایی دیگری
برای حقوق بشر فرانسوی
 خبر اول اینکه،  دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بازداشت یک تبعه ایرانی توسط پلیس فرانسه به علت دفاع از مردم فلسطین را یک رسوایی برای فرانسه در حوزه حقوق بشر دانست.‌
کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر کشور و معاون بین‌الملل قوه قضائیه در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بازداشت یک تبعه ایرانی، توسط پلیس فرانسه به علت دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رسوایی دیگری برای فرانسه در حوزه حقوق بشر است. روز گذشته، با همسر ایشان و مسئولان وزارت امور خارجه صحبت کردم. در دفاع از هموطنان خود مصمم هستیم. این تبعه ایرانی باید هرچه سریع‌تر آزاد شود.»

مرگ مهسا امینی
برای ما خوش اقبالی بود!
 خبر دیگر اینکه، عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک‌ تروریستی و تجزیه‌طلب کومله در مراسمی که این گروهک در کپنهاگ دانمارک برپا کرده بود، در سخنانی اعلام کرد که مرگ مهسا امینی یک خوش اقبالی برای کومله و دیگر گروهک‌های تجزیه‌طلب کرد بود. مهتدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فرار فتنه‌گران سال 88 اشاره کرده و اعلام می‌کند که این افراد به کمک و با حمایت کومله از کشور خارج شده و تحت حمایت دولت‌های غربی قرار گرفتند. گفتنی است که اغتشاشات سال 1401، به بهانه فوت مهسا امینی و با هدف براندازی جمهوری اسلامی و البته تجزیه ایران اتفاق افتاد. اغتشاشاتی که گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب از جمله کومله، حزب دموکرات کردستان و پژاک از میدان‌دارهای اصلی آن بودند.

بازداشت یک جاسوس موساد
 توسط نهادهای امنیتی
 دست آخر اینکه، فرد موهن به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که از جمله چهره‌های شاخص براندازان در فضای مجازی نیز به شمار می‌رود، در حالی که قصد فرار از کشور را داشت در اردبیل بازداشت شد. مطابق گزارش رسانه‌‌ها، او طی تماس تلفنی با خانواده‌اش، بازداشت خود را تأیید کرده است.
به گزارش فارس، نامبرده از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با افسران رده بالای سرویس جاسوسی موساد در ارتباط بوده و تحت پوشش فعالیت ویراستاری اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز موساد از داخل کشور می‌نموده است.
در حالی که جریان رسانه‌ای وابسته به اپوزیسیون به‌دنبال آن هستند که علت بازداشت او را منوط به اظهارات ضدانقلابی او خلاصه کنند، اما نوشته‌ها و اظهارات شنبه‌زاده در شبکه اجتماعی ایکس، غالباً در هتاکی و توهین به اهل بیت(ع) از جمله امام علی(ع) منتشر شده است. موضوعی که پیشتر در فضای مجازی منجر به برانگیختن انتقادات زیادی از دستگاه‌های مسئول در این زمینه شده بود.
این فرد هتاک پیش از این نیز در تیر ماه 1401 و به جرم توهین به مقدسات اسلامی، برای تحمل 3.5 سال حبس، راهی زندان شد اما در نهایت پس از گذشت یک سال، با پیشنهاد قوه قضائیه شامل عفو معیاری رهبری شده و از زندان آزاد شد.
با این حال او پس از آزادی از زندان، اهانت به مقدسات اسلامی و اهل بیت(ع) را از سر گرفت و  همچنین با دستگاه جاسوسی اسرائیل به همکاری پرداخت.

جستجو
آرشیو تاریخی