فرهنگ


شعرای فارسی‌زبان در سمت درست تاریخ ایستادند
نشست ادبی «در سمت درست تاریخ» با حضور اهالی ادب و اندیشه حوزه ایران فرهنگی برگزار شد. سیدمسعود علوی‌تبار، شاعر و فعال فرهنگی در ابتدای این نشست عنوان کرد: از جمله دستاوردهای عملیات
طوفان الاقصی، آگاهی یافتن جوانان غربی و امریکایی و  بخش عمده‌ای از جامعه جهانی نسبت به مسأله فلسطین است. وی تصریح کرد: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های امریکا، با معرفتی برخاسته از مکتب وحی و بینشی فراتر از تحلیل‌های مرسوم سیاسی، در وهله اول به جهانیان یادآور شد که مرزهای جبهه مقاومت فراتر از چیزی است که تصور می کنند و بر این مبنا تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا را در ذهن همگان باورپذیر کرد. در این نشست که با بداهه‌نویسی محمد آرمان حبیب از هندوستان همراه بود شاعرانی نظیر علیرضا قزوه، سیدعبدالله حسینی، غلامرضا کافی، ایرج قنبری، سیدمسعود علوی تبار، احمد رفیعی وردنجانی، نغمه مستشار نظامی، پروانه نجاتی، ایمان طرفه، نجمه پورملکی، ام‌البنین بهرامی و صبا فیروزی حضور داشتند. /هنرآنلاین

رئیس‌جمهور شهید پرچمدار حمایت
از مقاومت بود
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در دیدار با محمدوسام مرتضی، وزیر فرهنگ لبنان گفت: امیدوار بودیم این دیدار در شرایطی رخ می‌داد که ما در وضعیت سوگواری به سر نمی‌بردیم. وی با بیان اینکه از حضورتان و بیان همدردی و تسلیتتان تشکر می‌کنم، گفت: امیدوار هستم مثل همیشه حضورتان در ایران باعث تعمیق بیشتر ارتباطات فرهنگی هنری دو کشور شود؛ از حضورتان در مراسم گرامیداشت امام راحل نیز تشکر می‌کنم و به همراهان گرامی ایشان عرض خیرمقدم دارم. ان‌شاءالله روزها و لحظات خوبی را در تهران تجربه کنند.
اسماعیلی ادامه داد: لبنان پیشانی جبهه مقاومت در مبارزه با رژیم جنایتکار است. خشونت و ددمنشی که رژیم سفاک صهیونیستی از خود نشان می‌دهد روی جباران و ستمگران تاریخ را سفید کرده است و شاهد هستیم خون بی‌گناهان اسباب شرمندگی مجامع بین‌المللی را نیز به دنبال داشته است. وی با بیان اینکه مایه شرم است که کودکان و آوارگان در رفح این‌گونه سلاخی شوند، گفت: تمدن غربی که وحشی بودن جزو ذات آن است سیاست سکوت و همراهی با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته است.
اشتراک تنوع فرهنگی لبنان با ایران
محمدوسام مرتضی، وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار با بیان اینکه مایل بودیم در شرایطی بهتر از وضعیت فعلی به تهران بیاییم، گفت: پیش از این با هماهنگی و همکاری خوب شما این فرصت برای ما مهیا شده بود و توانستیم با ریاست‌جمهوری فقید ایران ملاقات کنیم. به خاطر دارم در آن ملاقات ایشان واژگانی را مطرح می‌کردند که بار معنایی خاص خودش را داشت و این دیدار در زندگی شخصی من بسیار تأثیرگذار بود.

جستجو
آرشیو تاریخی