گالری‌گردی در آخرین ماه بهار

از نقاشی‌های هنرمند خیابانی تا جشنواره سرامیک هنری زنان

نگاهی به برنامه گالری‌ها که برای آخرین ماه بهار برنامه ریزی شده اند حاکی از آن است که نمایشگاه‌ها طیف متنوعی از هنرها را پیش روی هنردوستان گالری‌گرد قرار داده اند تا پاسخ مناسبی برای سلیقه و ذائقه‌های متفاوت هنری داشته باشند. برنامه‌هایی که در گالری‌ها برقرار است به شرح زیر است:

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های
میرزا حمید
گالری دسـتان، نـمایش انـفرادی «پـناهـگاه میرزا» از میرزا حـمید را بـه عـنوان یکی از رویدادهـای بیرون از گـالـری بـرگـزار کرد. این نـمایش در فـضای پـنج سـالـن و محیط بیرونی کارخـانـه سـابـق یخچالسـازی فـروزان افتتاح شد و تا ۲۵ خرداد ماه قابل بازدید است. این نمایشگاه در میدان آزادی، ابتدای بزرگراه لشکری، روبه‌روی پل فرودگاه، خیابان بیمه یکم (نیکخواه عشقی)، نبش نوزدهم، پلاک ۲/۲ برپاست. میرزا حمید هنرمند خیابانی است که نقاشی‌هایش را با قلم‌مو و به رنگ خاک اُخرا با الهام از نقاشی انسان‌های نخستین در غارهای قدیمی، بر درودیوار شهر به تصویر می‌کشد.
 
فرصتی برای تماشای آثار کمتر شناخته شده صادق تبریزی
«عشاق بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های زنده‌یاد صادق تبریزی است که در گالری سهراب آغاز به کار کرد.
در این رویداد آثاری از چهار دوره هنری صادق تبریزی ارائه شده و نکته قابل توجه نمایش آثار کمتر شناخته شده این هنرمند است. نمایشگاه «عشاق بی‌زمان، افق‌های بی‌کران» تا ۲۸ خرداد در گالری‌ سهراب در خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲برپاست.

گالری زرنا میزبان جشنواره سرامیک «توراندخت»
جشنواره بین‌المللی سرامیک «توراندخت» تا 16 خردادماه در گالری زرنا برگزار خواهد شد.
برگزارکننده این جشنواره بین‌المللی، بنیاد «توراندخت عمرانی‌فر» است که هر ساله به کوشش دکتر آریا عمرانی‌فر (فرزند توراندخت عمرانی‌فر) برگزار می‌شود. هنرمندانی که در این دوره از جشنواره شرکت دارند، از تهران، کرمان، گلستان، زنجان، مازندران، البرز، قم، خوزستان، اصفهان، فارس، لرستان، مرکزی، تبریز و سایر شهرها در جشنواره شرکت کرده‌اند.
این جشنواره، بزرگ‌ترین رویداد ویژه زنان پس از انقلاب 57 است که در نخستین دوره برگزاری آن با استقبال کم‌نظیر هنرمندان داخلی و خارجی کشور روبه‌رو شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ١۶ تا ١۹ به این نمایشگاه در گالری زرنا به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال و دانشگاه تهران، کوچه اسکو، پلاک 10، طبقه دوم مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه «آفرینش» در گالری سیحون
نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «آفرینش» در گالری سیحون برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که به کوشش زهرا شفیعی جمع‌آوری شده، تعداد 13 هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز شرکت کرده‌اند.
این نمایشگاه تا 23 خرداد در خیابان خالد اسلامبولی(وزرا)، کوچه چهارم پلاک 11 برقرار است.
 
بیان معاصر نقاشی در نمایشگاه «سونات بی‌ستون»
«سونات بی‌ستون» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های مریم عابدی است که در گالری اعتماد افتتاح شد.
«سونات بی‌ستون» با الهام از سه‌گانه «اورستیا» اثر آیسخلوس شکل گرفته است. در توضیح برای نمایشگاه «سونات بی‌ستون» که تازه‌ترین آثار مریم عابدی در آن به نمایش گذاشته شده، آمده است: «بگذار از رحم مادر شب، روز جدید با تمام شکوهش طلوع کند. این نمایشگاه تا۲۹ خرداد در گالری اعتماد در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵برپاست.

جستجو
آرشیو تاریخی