صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

پیام رئیس جمهور مصر
به محمد مخبر
 خبر اول اینکه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و هیأت همراه را به «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری ایران تسلیت گفت.
پیشتر «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر نیز به منظور شرکت در مراسم تشییع و بزرگداشت شهدای والامقام ایران و همراهانشان به تهران سفر کرد و مورد استقبال مقامات وزارت خارجه ایران قرار گرفت. این اولین سفر سامح شکری به عنوان وزیر خارجه مصر به ایران به شمار مـــــی رفت.
وزیر امور خارجه مصر در جریان این سفر با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در پی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیأت همراه در سانحه سقوط بالگرد، مقام‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی پیام تسلیت منتشر و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

اجتناب فتاح از نامزدی ریاست‌جمهوری
 خبر دیگر اینکه، در حالی که پرویز فتاح در روزهای گذشته به عنوان یکی از جدی‌ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تلقی می‌شد روز گذشته با انتشار پیامی همه آن احتمالات را باطل و تأکید کرد که حکم رهبر معظم انقلاب برای ریاست ستاد اجرایی را مدال افتخار و ادامه خدمت در سنگر این ستاد را بر خود فرض می‌داند.
اجتناب فتاح ازنامزدی ریاست جمهوری درحالی بود که طیفی از اعضای جبهه پایداری بر حضور او در انتخابات اصرار داشتند.

اذعان کارشناس صهیونیستی:
وزیر خارجه ایران فردی اثرگذار بود
  شنــــــــیدیم که،   شهید حسین امیرعبداللهیان از معدود وزرای امور خارجه بود که کاملاً در راستای تأمین منافع ملی در خارج از مرزهای کشور قدم برمی‌داشت و اولویت خود را هماهنگی میدان و دیپلماسی قرار داده بود. به طوری که اکنون چند روز پس از شهادت، کارشناسان اسرائیلی نیز نسبت به فعالیت‌های اثرگذار او اذعان دارند.
در همین رابطه سیما شاین کارشناس صهیونیست درباره امیرعبداللهیان گفته است: وزیر خارجه ایران، نه به خاطر اهمیت وزارت خارجه، بلکه بخاطر شخص خودش مهم بود. او آدم بسیار اثرگذار، دغدغه مند و فعالی بود. او از نظر ساعات کاری در روز و تماس‌ها و دیدارهایی که در منطقه انجام داده بود مثل سه وزیر خارجه کار می‌کرد.
وی تأکید کرد: امیرعبداللهیان به سران کشورهای خاورمیانه و منطقه نزدیک بود و بارها از لبنان و سوریه دیدن کرده بود و آدم پرارتباطی بود.

گزارش جالب تلویزیون انگلیسی از اپوزیسیون
 دست آخر اینکه،  مراسم یادبود شهیدان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی روز پنجشنبه هفته گذشته به وقت محلی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و مجدداً مجمع عمومی سازمان ملل یک دقیقه به احترام آنان سکوت کرد و ایستاد.
ادای احترام و ابراز همدردی کشورهای مختلف جهان در پی وقوع این سانحه دلخراش و نیز یک دقیقه سکوت مجامع بین‌المللی موجب خشم شدید اپوزیسیون ایران شده است.
در همین رابطه گروه‌های مختلف ضدایرانی با صدور فراخوان‌هایی از یکدیگر دعوت کردند با تجمع در مقابل مقر سازمان ملل، نسبت به این موضوع اعتراض کنند. اما پخش زنده بی‌بی‌سی فارسی از این تجمع چند نفره! موجب بی‌آبرویی بیشتر ضدانقلاب شد. در تصاویری که از بی‌بی‌سی پخش شد، مشخص شد که تنها چند نفر انگشت شمار در این تجمع شرکت کردند که عمده آنان را افراد کهنسال تشکیل مــــــــــی دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی