صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

دیوارنگاره جدید میدان ولی عصر (عج)
در شرایطی که زمان چندانی به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری کشورمان باقی نمانده، دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج) توجه مخاطبان بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. این دیوارنگاره بامداد شنبه ۱۲خردادماه با مضمونی انتخاباتی از سخنان امام خمینی(ره) و همزمان با ایام ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نصب شده است. در این دیوارنگاره تک‌جمله «انتخابات در انحصار هیچ‌ کس نیست!» نقش بسته است. حضرت امام خمینی(ره) ۹ اسفند سال ۱۳۶۲ در جمع مدیران و کارکنان صداوسیما در حسینیه جماران گفته بودند که «انتخابات در انحصار هیچ‌ کس نیست؛ نه در انحصار روحانیون است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروه‌هاست. انتخابات برای همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است و انتخابات برای تأثیر سرنوشت شما ملت است.» برخی از کانال‌های خبری، از این طرح به عنوان دیوارنگاره جنجالی یاد کرده‌اند و آن را به نوعی طعنه به گروه‌های سیاسی می‌دانند. رصد فضای شبکه مجازی ایکس (توئیتر سابق) نیز نشان می‌دهد افراد مختلف از جناح‌های سیاسی متفاوت و بعضاً در تقابل با یکدیگر، مصداق این سخنان امام راحل را گروه خود می‌دانند و به استقبال آن رفته‌اند.

شروط متفاوت حزب الله و سعودی برای آتش بس!
جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه  طی ماه‌های اخیر خشم بسیاری از مردم جهان را برانگیخته، هرچند که برخی کشورها همچنان سعی در عادی ‌سازی روابط با اسرائیلی‌ها  دارند. وحید خضاب، مترجم و تاریخ پژوه درباره برخی اظهارنظرها درخصوص پایان بخشیدن به جنگ حماس و حق‌خواهی اهالی غزه در رابطه با صهیونیست‌ها نوشته:
« هم عربستان سعودی و هم حزب الله خواستار پایان جنگ غزه هستند و چیزی را منوط به این مسأله کرده‌اند. اما تفاوت، در همین شباهت ظاهری است.»
حزب الله گفته جنگ غزه را تمام کنید تا من هم آتشی که 250 روز است بر سر ارتش قاتل اسرائیل در شمال فلسطین می‌ریزم و نفس آنها را بریده، قطع کنم.
بن سلمان اما گفته جنگ غزه را تمام کنید تا عربستان، «طی اقدامی تاریخی اسرائیل را به رسمیت بشناسد و اشغال همیشگی و ابدی 79 درصد از خاک فلسطین را قبول کند! ( عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل، چنانکه بایدن و مسئولین اسرائیلی تصریح کرده‌اند منوط به پایان جنگ شده است.)
 این تازه خوبی بن سلمان است، ببینید بدی‌هایش دیگر چیست!»

شیطان اکبر امریکاست نه رقیب جناحی
میکائیل دیانی، فعال فرهنگی و رسانه‌ای در پاسخ به توئیت یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، این جملات رهبر انقلاب را استوری کرده است: «بعضی‌ها نقطه درگیری را اشتباه می‌کنند؛ بعضی‌ها رقیب انتخاباتی خودشان را شیطان اکبر به حساب می‌آورند! شیطان اکبر امریکاست، شیطان اکبر صهیونیسم است؛ رقیب جناحی که شیطان اکبر نیست، رقیب انتخاباتی که شیطان اکبر نیست. انسان نباید دشمن را با غیر دشمن اشتباه کند؛ این بصیرت می‌خواهد. یک عده‌ای با دشمن هم معامله دوست می‌کنند، فریاد دشمن را هم نمی‌شناسند چون از حنجره دیگری در‌می‌آید؛ یک عده هم از این طرف هرکسی که اندک اختلاف سلیقه‌ای با آنها دارد را به حساب دشمن می گذارند! بصیرت آن حد وسط است.» رهبر انقلاب 24/07/1391

 بلیت 10 میلیونی بازی پرسپولیس!
فروش بلیت 10 میلیون تومانی برای بازی پرسپولیس و مس رفسنجان در بازار سیاه، واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته، این بلیت چند روز قبل از شروع بازی، در فضای مجازی به فروش گذاشته شده است.  این بلیت در شرایطی در آگهی‌های فروش جا خوش کرده بود که تمامی بلیت‌های بازی مذکور به فروش رسیده و ظرفیت ورزشگاه تکمیل شده بود. بازار سیاه فروش بلیت‌های این بازی قیمت‌های مختلفی داشتند، از دو میلیون تومان گرفته تا حتی یازده میلیون تومان و جالب اینکه هرچه به زمان آغاز بازی‌ها نزدیک می‌شد بر مبلغ آنها افزوده می‌شد.

جستجو
آرشیو تاریخی