صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

سرپرست وزارت امور خارجه در اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم»:

امروز کسی حتی نمی‌تواند به حذف جریان مقاومت فکر کند

در آستانه سی و پنجمیـــــــــن ســــالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» با حضور شخصیت‌های سیاسی و بین‌المللی، صبح دیروز آغاز به‌کار کرد.
در این مراسم «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه در سخنانی عنوان کرد: امروز مسأله غزه مظلوم مقتدر مهم‌ترین مسأله جهان اسلام و افکار عمومی دنیاست. همواره در جهان اسلام، موضوع فلسطین به عنوان یک موضوع راهبردی مطرح بوده است. او در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست گفت: مقاومت اسلامی یک جریان سیاسی و یا یک جریان اجتماعی نیست بلکه مقاومت ریشه در باور مردم فلسطین، باور مردم مسلمان و ریشه در باور تمام آزادیخواهان جهان دارد.
باقری با بیان اینکه هر روز وضعیت رژیم صهیونیستی رو به افول است و تنها ابزار رژیم صهیونیستی برای بقا، کشتار و نسل‌کشی است، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی هیچ‌گاه نتوانست ابتکار عملی را در دست داشته باشد. باقری در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه تصریح کرد: ایران در برابر این اقدام ناشیانه صهیونیست‌ها برای گسترش بحران و درگیری در منطقه عملیات «وعده صادق» را انجام داد و این عملیات بازدارندگی خیالی صهیونیست‌ها را از بین برد و در واقع نشان داد آنها بازدارندگی محکمی ندارند و اگر صهیونیست‌ها قدری فهم داشتند هیچ‌گاه این خطای راهبردی را انجام نمی‌دادند تا حداقل بازدارندگی پوشالی آنها این‌گونه برای همه از بین نرود. در واقع ابتکار وعده صادق نشان داد رژیم صهیونیستی دارای استحکام و توان لازم برای صیانت از موجودیت نامشروع خود نیست. باقری با اشاره به حمایت ایران از جریان مقاومت اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان از جریان مقاومت به عنوان یک جریان مشروع حمایت می‌کند و امروز حمایت از جریان مقاومت صرفاً منحصر به ایران نیست و این هم یکی دیگر از دستاوردهای جریان مقاومت طی عملیات طوفان الاقصی است. وی تصریح کرد: مقاومت یک عنصر ثبات‌ساز غیرقابل انکار در منطقه است و امروز کسی حتی نمی‌تواند فکر حذف جریان مقاومت را بکند، چه برسد در مورد آن حرف بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی