عملیاتی شدن مصوبات سفر استانی رئیس جمهور شهید

مدارس فرسوده در تهران کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار «ایران»، شهر تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کشور، با بیشترین آمار جمعیت دانش آموزی مواجه است که طبیعتاً نیازمند بیشترین تعداد مدرسه و کلاس درس است. در سال گذشته ۱۱۱ مدرسه با هزار و۲۷۳ کلاس درس در شهر و شهرستان‌های استان تهران به آموزش و پرورش مناطق تحویل داده شد. عباس زارع مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در نشست خبری روز گذشته که به موضوع اقدامات این سازمان برگزار شد، توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم ۲۰۴ مدرسه با دو هزار و۱۶۳ کلاس درس در اختیار آموزش و پرورش و دانش‌آموزان قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این مدت تلاش شده است که بازه زمانی ساخت و مقاوم‌سازی مدارس کمتر شود، مثلا سال گذشته ۵۰۰ کلاس تخریبی بازسازی و مقاوم‌سازی شده است و ۱۰ درصد مدارس در بازه زمانی ۴ تا ۶ ماه تحویل داده شده‌اند. از این رو تحویل پروژه در سال ۱۴۰۲ سه برابر شده و کاهش تعداد مدارس فرسوده در تهران را داشته‌ایم. ناگفته نماند تلاش شد تا مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به شهرستان‌های استان تهران عملیاتی شود، طبق این مصوبات ۱۰ مدرسه در بهارستان، دو مدرسه در چهاردانگه، ۵ مدرسه در اسلامشهر و ۵ مدرسه در رباط کریم خواهیم ساخت که از میان این تعداد، تاکنون ۹ مدرسه در سال ۱۴۰۲ ساخته و تحویل داده شده است. مابقی مدارس در شهریورماه امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
زارع خاطر نشان کرد: در سال گذشته ما برای تسریع روند پروژه‌ها رویه صنعتی‌سازی را لحاظ و از سیستم جدید لارج‌پنل استفاده کردیم. درنهایت طبق قراردادی که اکنون در حال مذاکره آن با وزارت دفاع هستیم قرار شد از سیستم FST (لوله‌های فولادی) در راستای صنعتی‌سازی مدارس استفاده کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی