وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری مدبر و با کفایت بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان توسط جامعه قرآنی کشور با تقدیر از برگزاری چنین محفلی گفت: همه حضار در این محفل نورانی از کسانی هستند که از دور و نزدیک شاهد فعالیت‌های شهید خدمت بودند.
وی ادامه داد: همان‌طور که اشاره شد آقای رئیس‌جمهور در کنار همه ویژگی‌های ممتازی که داشتند (طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب تعداد محدودی زیر سقف آسمان با چنین ویژگی‌هایی پیدا می‌شود) کاملاً شخصیتی قرآنی بودند. خانواده ایشان منزل مسکونی خود را برای فعالیت‌های قرآنی قرار داده بودند؛ تمام خانواده شهید رئیسی از همسر فاضلشان گرفته تا فرزندانشان همگی از خادمان قرآن کریم هستند.
رئیس‌جمهور کارآمد قرآنی
عضو شورای‌عا‌لی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: فضایی که رئیس‌جمهور در تمام دوره فعالیت در سال‌های قبل و در دوره فشرده که مسئولیت ریاست قوه قضائیه و مجریه را برعهده داشتند معطر به عطر دلدادگی ایشان به قرآن کریم و اهل بیت(ع) بود که منجر به چنین جوشش‌ها و اتفاقات مهمی شد.
وی افزود: در کنار همه ویژگی‌های شخصیتی، رئیس‌جمهور مدیر، مدبر و با کفایت بود؛ اگر آستان قدس رضوی را قبل از مدیریت آیت‌الله رئیسی و بعد از ایشان مقایسه کنید،می‌بینید اساساً کارکرد آستان قدس را ده‌ها مرتبه ارتقا دادند؛ آستان وارد فعالیت‌های اجتماعی وسیع شد، حوزه خادمی را به تمام نقاط کشور تسری دادند، صدها فعالیت جدید فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مجموعه فعالیت‌های آستان اضافه کردند و در کمتر از سه سال که مسئولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشتند (به شهادت دوست و دشمن) آستان در همه شاخص‌ها جهش بزرگی را تجربه کرد. اسماعیلی اضافه کرد: شبی که مسجل شده بود رهبری تکلیف فرموده بودند که شهید رئیسی بروند به دستگاه قضایی، نظرسنجی ملی‌ را با همکاری دوستانمان در مرکز معتبری سامان دادیم که نتیجه آن نشان می‌داد سرمایه اجتماعی قوه قضائیه وضعیتی نگران‌کننده دارد اما در طول دو سال‌ونیم فعالیت ایشان در این قوه، زمانی که آیت‌الله رئیسی این مسئولیت را به نفر بعدی تحویل دادند مقبولیت رئیس ‌قوه به بیش از ۷۰ درصد رسیده بود.
طرح تحول قضایی رئیس‌جمهور شهید
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح تحول قضایی که ایشان در قوه قضائیه اجرا کردند موجب شد رهبر عزیز انقلاب در سال‌هایی که آیت‌الله رئیسی از قوه قضائیه رفته بودند در دیدار با مسئولان این قوه بر اجرا و به‌روز‌رسانی سند تحول تأکید کنند. وی با بیان اینکه این دستاوردها نتیجه مدیریت مدبرانه و کارآمد است، افزود: برخی مدیر کارآمد را به مدیر پروژه تقلیل می‌دهند، این هم خوب است ولی مدیر کارآمد یعنی مدیری که بتواند تحولی جدی، تغییرات مهم و حرکتی رو به جلو در سطح کلان ایجاد کند.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، نزدیک به ۷۰۰ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند؛ جریان تحقیر اجتماعی بر سر میزان واکسیناسیون راه افتاده بود، غرب‌زدگان ما را تحقیر می‌کردند اما با تدابیر صورت گرفته در کمتر از چند ماه بخش زیادی از مردم ایران چند نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند و موجب شد تعداد فوتی‌های ما به صفر برسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی