مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی عنوان کرد

ضرورت توجه اهالی کتاب به حماسه طوفان‌الاقصی

میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت توجه به ناشران و نویسندگان به واقعه طوفان‌الاقصی گفت: «وقتی چنین اتفاقاتی روی داده است، طبیعتاً باید هر آنچه ظرفیت‌های فکری و فرهنگی در این زمینه داشتیم دوباره تجمیع و تقویت کنیم تا شاهد رقم خوردن اتفاقاتی متناسب با طوفان‌الاقصی باشیم. اکنون نشر ما باید متفاوت با قبل از طوفان‌الاقصی باشد.»
مصداق‌هایی در صدور معارف انقلاب اسلامی
میثم نیلی در همین رابطه به ایبنا گفت:«بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه جهان به انقلاب و آرمان حمایت از فلسطین جلب شد و طی سالیان طولانی بیشتر هم شده و در یک ‌سال اخیر بویژه پس از طوفان‌الاقصی این توجه تشدید شده است، چون تشنگی جهانی نسبت به معارف انقلاب اسلامی وجود دارد که در این تحول و اتفاقات بزرگ در دنیا نقش داشته و شگفتی دنیا را رقم زده است.»
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود:«امروز این تشنگی کاملاً به چشم می‌آید و باید برای رفع آن تدارک دید. ناشران باید دست به کار شوند و نویسندگان به این موضوع بیشتر توجه نشان دهند.
وقتی در کشورهای متعدد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجمع و راهپیمایی و رویدادهای هنری برگزار می‌شود و حتی به زبان فارسی در دنیا علیه اسرائیل و امریکای جنایتکار شعار داده می‌شود، یعنی معارف ما صادر شده است و علاقه‌مندی نسبت به شعارها و نمادهای ما وجود دارد.»
نیلی گفت:«به نظر من اکنون موضوع فلسطین موضوعی است که فراتر از کشورهای اسلامی و منطقه رفته و نوشتن از مظلومیت و اقتدار مردم فلسطین بویژه غزه موضوع مهمی است که فقط مربوط به مسلمانان و نویسندگان مؤمن و مسلمان نیست. هم‌اکنون حمایتی که مردم کشورهای اروپا و امریکا در دفاع از فلسطین دارند و برخورد سختی که دولت‌های امریکا و اروپایی با دانشجویان و استادان دانشگاه می‌کنند، نشانه‌ای از این بیداری و موفقیت انقلاب اسلامی است. این موفقیت در رساندن پیام‌های بزرگ و مطرح کردن آرمان فلسطین به عنوان یک آرمان نه فقط اسلامی بلکه آرمان جهانی به معنای واقعی کلمه است.»
جستجو
آرشیو تاریخی