صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳۲

خبر

نابغه در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
تمرینات تیم ملی کشتی آزاد در خانه کشتی برگزار می‌شود و حالا حسن یزدانی برای اولین‌بار بعد از ماه‌ها در تمرینات تیم ملی حاضر شده است. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در تمرین تیم ملی کشتی آزاد حاضر بود و هنگام حضور حسن یزدانی او را در آغوش گرفت تا استقبال گرمی از ستاره تیم ملی داشته باشد. حسن یزدانی هفته آینده در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد راهی بوداپست می‌شود. او برای حضور در مجارستان بعد از نزدیک به 9 ماه در تهران حاضر شد و حالا تصاویری از حضور او در خانه کشتی منتشر شده است.


هشتمی علیاری در تور ازبکستان
آیدین علیاری، رکابزن ملی‌پوش ایران در آخرین مرحله تور بین‌المللی ازبکستان با هشتمی بهترین نتیجه را بین ایرانی‌ها گرفت. تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران برای آمادگی بیشتر قبل از قهرمانی آسیا در تور بین‌المللی سه مرحله‌ای ازبکستان شرکت کرده است. 70 رکابزن حاضر، دیروز در مرحله سوم و آخر تور ازبکستان در ماده کریتریوم مسافت 70 کیلومتر را پا زدند که آیدین علیاری و علی لبیب از ایران به ترتیب هشتم و نهم شدند.


فنرباغچه با ایرانی‌ها قهرمان شد
تیم فنرباغچه با درخشش ایرانی‌ها در رقابت‌های لیگ برتر پینگ پنگ ترکیه به قهرمانی رسید. در این رقابت‌ها حمید رضا طاهرخانی و شیما صفایی، ملی‌پوشان کشورمان با هدایت و سرمربیگری واحد مالمیری، عضو اصلی و سابق تیم ملی‌ بزرگسالان ایران در مسابقات جهانی و آسیایی متعدد، قهرمان لیگ برتر ترکیه شدند. مالمیری سال‌هاست در کشور ترکیه فعالیت می‌کند و علاوه بر سرمربیگری فنرباغچه معتبرتربن باشگاه آن کشور، به دفعات در کمپ‌های ملی با فدراسیون آن کشور نیز همکاری داشته است.


بسکتبال جوانان به لبنان می‌رود
تیم زیر ۱۸ سال دختران بسکتبال ایران برای حضور در مسابقات دیویژن B کاپ آسیا ۲۰۲۴، قرار است سه دیدار دوستانه در بیروت با تیم ملی زیر ۱۸ سال دختران لبنان داشته باشد. این تیم هم اکنون زیر نظر النی کاپوچیانی، سرمربی یونانی خود تمرین می‌کند. آنها از 4 تیرماه در چین باید به مصاف رقبای آسیایی خود در گروه اول هنگ کنگ، قرقیزستان و ساموا بروند. در گروه دوم هم تیم‌های فیلیپین، سوریه، لبنان و مالدیو قرار دارند.
 

استارت والیبالی‌ها با وزنه در ژاپن

تیم ملی والیبال ایران بعد از پرواز 90 دقیقه‌ای از اوزاکا به فوکوهاکا و اقامت در کمپ تمرینی‌اش، تمرین را با وزنه شروع کرد. ملی‌پوشان والیبال ایران با برنامه سفر فشرده بالاخره به فوکوهاکای ژاپن میزبان هفته دوم لیگ ملت‌ها رسیدند، بعد از ناهار و گرفتن اتاق‌هایشان، تمرین را با وزنه استارت زدند.  تیم ملی که چند روز زودتر به ژاپن رفته تا بازیکنان بعد از برزیل بدن‌هایشان با شرایط آب و هوایی و اختلاف ساعت ژاپن عادت کند، با تمرین سه روزه در کمپ فوکوهاکا برای رقابت‌های هفته دوم آماده می‌شوند و بعد هم به هتل تیم‌های حاضر در این هفته می‌روند. تیم ملی والیبال ایران در این هفته هم با مخالفت پزشک تیم با حضور علی شفیعی، ترکیب 17 نفره میلاد عبادی‌پور، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح آبادی، متین احمدی، آرمان صالحی و محمدرضا حضرت‌پور را برای هفته دوم لیگ ملت‌ها دارد. اولین بازی تیم ملی ایران ساعت 13:50 دقیقه سه‌شنبه ۱۵خرداد ماه برگزار می‌شود. تیم ایران چهارشنبه استراحت دارد، اما پنجشنبه ۱۷، جمعه ۱۸و شنبه ۱۹خرداد به ترتیب با تیم‌های برزیل، بلغارستان و ترکیه بازی می‌کند که ساعت هر سه بازی ایران 6:30 دقیقه صبح به‌ وقت تهران است .


قضاوت دو داور کشتی در پاریس
نیما صادقی و مهدی بشیرزاده داوران المپیکی کشتی ایران در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس قضاوت می‌کنند. اتحادیه جهانی کشتی اسامی داوران قضاوت‌کننده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کرد. نیما صادقی و مهدی بشیرزاده از ایران در بین این داوران حضور دارند تا کشتی ایران این بار دو داور در المپیک پاریس داشته باشد. ایران در دو المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو تنها یک نماینده داوری داشت و اکنون پس از ۱۲ سال بار دیگر تعداد نمایندگان داوری ایران در المپیک به دو نفر افزایش یافته است.

جستجو
آرشیو تاریخی