صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳۲

برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام تختی در زنجان

جامی با هزار و یک حرف و حدیث

محسن وظیفه
خبر‌نگار

مسابقات کشتی آزاد جام تختی به میزبانی زنجان برگزار شد اما این رقابت‌ها با برنامه‌ریزی که فدراسیون کشتی داشت، یکی از بدترین دوره‌ها بود. برگزاری این رقابت‌ها با حضور یک یا دو تیم خارجی نمی‌تواند اعتبار بین‌المللی داشته باشد علاوه بر این بسیاری از کشتی‌گیران مطرح داخلی هم غایب بودند. به این ترتیب این رقابت‌ها نه بین‌المللی است و نه اعتبار داخلی دارد. روندی که فدراسیون کشتی می‌توانست با یک تصمیم خوب مثل سال‌های گذشته جام تختی را در چرخه انتخابی قرار دهد تا حداقل اعتبار داخلی داشته باشد.
ستاره‌ها در خطر محرومیت
فدراسیون کشتی در حالی جام تختی را برگزار کرد که به دلیل بیرون بودن از چرخه انتخابی تیم ملی مورد استقبال کشتی‌گیران قرار نگرفت. ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک تقریباً نهایی شده و بود و نبود در جام تختی تأثیری در آن ندارد. علاوه بر این تیم اعزامی به آلبانی هم با روش‌های دیگر انتخاب می‌شود و شاید هم در نهایت چهار وزن غیرالمپیکی شانس سفر را داشته باشند. علی سوادکوهی، محمدحسین محمدیان، هادی وفایی‌پور، عزت‌الله اکبری و چند آزادکار مطرح دیگر که نامشان در لیست اولیه فدراسیون بود، در زنجان غایب بودند. فدراسیون کشتی قبل از این تهدید کرده بود که با غایبان برخورد می‌کند. حالا باید منتظر محرومیت و جریمه ستاره‌ها بود.
یاران خادم در زنجان
برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام تختی به میزبانی زنجان با حضور میهمانان ویژه‌ای همراه شد. پرویز هادی، حسن رحیمی، میثم تیموری و مصطفی حسین‌خانی از جایگاه ویژه میهمانان رقابت‌ها را تماشا کردند که حضور آنها در جام تختی زنجان را باید به فال نیک گرفت.
 البته مدتی حسن رحیمی با هیأت کشتی تهران فعالیت کرد اما مداوم و طولانی نبود. مصطفی حسین‌خانی هم ارتباطش را با هیأت کشتی تهران مدتی است که قطع کرده اما او هم در زنجان حاضر شد تا از نزدیک مسابقات را ببیند.

دیپورت مازندرانی‌ها
 جام تختی به میزبانی زنجان با اتفاقات عجیب و غریب همراه بود. یکی از اتفاقات حضور کشتی‌گیران مازندرانی بیش از سهمیه مورد تأیید فدراسیون بود. ظاهراً با هماهنگی امید شایگان، رئیس هیأت کشتی مازندران با کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد، مازندرانی‌ها یکسری کشتی‌گیر بیشتر از سهمیه‌ فدراسیون به زنجان آوردند. این موضوع علیرضا دبیر را شاکی کرد و مانع حضور آنها در جام تختی شد و کشتی‌گیران مجبور به ترک محل برگزاری مسابقات و بازگشت به مازندران شدند. ظاهراً عصبانیت دبیر از بی‌اطلاعی فدراسیون و هماهنگی هیأت کشتی با کادرفنی بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی