از گوشه و کنار ایران

آتش‌زدن خرمن‌های گندم و جو به خاطر کینه شخصی
 عامل اصلی آتش‌ زدن خرمن‌های گندم و جو یکی از روستاییان در شاهرود دستگیر شد.
سرهنگ علیرضا شائینی فرمانده انتظامی شاهرود گفت: درپی اعلام یک فقره آتش‌سوزی خرمن‌های گندم و جو در یکی از روستاهای جنوب شهرستان شاهرود، مأموران انتظامی پاسگاه طرود به محل اعزام شدند و پس از حضور در محل و انجام اقدامات لازم، آتش مهار شد. در ادامه مأموران دریافتند آتش سوزی عمدی بوده و فردی بومی که با صاحب مزرعه اختلاف داشته اقدام به آتش زدن گندم‌های وی کرده است بدین ترتیب پلیس هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و او را دستگیر کرد و وی همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

مرگ راننده خودرو در برخورد با تیر برق
  برخورد خودرو سواری ریو با تیر برق، در شیراز یک کشته و ۲ مصدوم برجاگذاشت.
حدود ساعت 45: 00 بامداد سه‌شنبه طی تماس با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی‌ آتش‌نشانی شیراز در جریان این حادثه قرار گرفت و بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۵ و ۶ را به محل حادثه در بلوار امیرکبیر اعزام کرد. در این حادثه یک دستگاه خودرو سواری ریو به علت نامعلوم از مسیر اصلی خود خارج شده و به تیر برق برخورد کرده و سپس دچار آتش‌سوزی شده بود.بر اثر این حادثه خودرو سواری ریو طعمه حریق شد که پس از خاموش کردن آتش و بیرون کشیدن سرنشینان خودرو مشخص شد در این حادثه راننده در دم جان باخته و 2 مصدوم برای انجام اقدامات درمانی توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
راننده تاکسی اینترنتی سارق بود
 سارق حرفه‌ای که با نوشیدنی‌های خواب‌آور از ۱۵ نفر در چند شهر ایران سرقت کرده بود، توسط پلیس بازداشت شد.
سرهنگ حسین زلقی فرمانده انتظامی اهواز گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر اینکه فردی پس از درخواست تاکسی اینترنتی در مسیر با تعارف آب‌میوه یا آب که از قبل داروی خواب‌آور در آن ریخته بود، تلفن همراه رانندگان را سرقت و از این طریق از حساب بانکی آنان برداشت‌ می‌کرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس انتظامی قرار گرفت. مأموران کلانتری ۳۰ با کار اطلاعاتی و فعال‌سازی گشت‌های نامحسوس و هدفمند، سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه او را بازداشت کردند. متهم در تحقیقات پلیسی در مواجهه با مدارک مستدل به ۱۵ فقره سرقت با استفاده از داروهای خواب‌آور و تهدید با سلاح سرد که ۱۰ فقره آنها در شهرهای تهران، کرج، شیراز و کرمانشاه بود، اعتراف کرد.

راهزنان ماهشهر در دام پلیس
 عاملان سرقت مسلحانه بار خودروها در جاده ماهشهر از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ کامران خوشناموند فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت بار خودرو در جاده هندیجان به ماهشهر با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی سارقان در دستور کار مأموران پلیس انتظامی این شهرستان قرار گرفت. با تلاش مأموران انتظامی و اقدامات فنی و اطلاعاتی هویت ۴ سارق شناسایی شد که پس از هماهنگی قضایی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
 وی با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری ادامه داد: متهمان به هفت فقره سرقت بار خودرو و زورگیری‌های مسلحانه در جاده هندیجان به ماهشهر اعتراف کردند و مقادیر زیادی لوازم خانگی از قبیل، تلویزیون، کولر و… کشف شد.
 
 دستگیری 11 متهم در بوستان‌های گرمسار
 فرمانده انتظامی گرمسار از اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌های شهرستان خبر داد.
  سرهنگ داوود آقا‌زاده گفت: هدف از اجرای این طرح برقراری امنیت اجتماعی برای شهروندان بوده است.
 وی ضمن بیان اینکه با اراذل و اوباش، خرده فروشان مواد مخدر و مزاحمان نوامیس مردم طی این طرح برخورد شده است، افزود: ماحصل این طرح دستگیری ۱۱ نفر به جرم موارد مذکور بوده است. فرمانده انتظامی گرمسار ضمن بیان اینکه امنیت خط قرمز پلیس است، ابراز داشت: با هر فرد یا گروهی که بخواهد امنیت اجتماعی مردم را زیر سؤال ببرد، قطعاً برخورد خواهد شد. آقا‌زاده ضمن بیان اینکه در جریان اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌ها دو خودرو و شش موتور سیکلت نیز توقیف شدند، تصریح کرد: اعمال قانون جدی پلیس در انتظار متخلفان خواهد بود. وی افزود: از خانواده‌ها درخواست داریم فرزندان خود را نسبت به خطرات جامعه آگاه کرده و به محض مشاهده موارد مشکوک پلیس را در جریان قرار دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

سرقت‌های سریالی از یک مغازه عتیقه فروشی
  سارق حرفه‌ای که از یک مغازه عتیقه فروشی در سبزوار ۲۰ میلیارد ریال عتیقه سرقت کرده بود دستگیر شد.
  سرهنگ مهدی هادیان جانشین فرمانده انتظامی سبزوار گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت زنجیره‌ای به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از یک مغازه عتیقه فروشی در سبزوار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات میدانی، با به کارگیری برخی اقدامات تخصصی متهمی را در این زمینه شناسایی و در یک اقدام ضربتی وی را دستگیر کردند.
 جانشین فرمانده انتظامی سبزوار با اشاره به شناسایی و دستگیری ۲ نفر مالخر در این زمینه و کشف اموال مسروقه، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
کشف داروی قاچاق از انبار درمانگاه غیرمجاز
 فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۷۹ هزار قلم انواع داروی قاچاق در بازرسی از یک درمانگاه غیرمجاز در منطقه شاندرمن شهرستان ماسال خبر داد.
  سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فروش داروی قاچاق توسط فردی در یک درمانگاه غیرمجاز در منطقه شاندرمن شهرستان ماسال، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی پس از بررسی صحت موضوع و اطمینان از آن به همراه نمایندگان مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و سازمان غذا و دارو به آدرس محل‌ مورد نظر اعزام شدند. فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۷۹ هزار و ۷۸۳ قلم انواع داروی قاچاق در بازرسی از محل اعلامی خبر داد و با اعلام اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۴ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این خصوص متهم ۵۹ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: سلامتی مردم از خطوط قرمز پلیس است و مجموعه انتظامی فعالیت سوداگران بازار دارو را رصد کرده و با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی