مجازات قصاص برای عامل قتل در باغ قرچک

گروه حوادث/   مرد کینه جو که خواستگار همسر سابقش را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص و حبس محکوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 29 بهمن سال ۱۴۰۱ پیکر خونین مردی جوان که مقابل یک بیمارستان رها شده بود از سوی کادر درمان پیدا شد اما درمان وی بی‌نتیجه ماند و او جان باخت. با اعلام موضوع به پلیس تحقیقات آغاز و هویت مقتول به نام بهروز شناسایی شد. پلیس در نخستین گام از تحقیقات دوربین‌های مداربسته اطراف بیمارستان را مورد بازبینی قرار داد.
بررسی‌ها نشان داد که زنی جوان با یک خودروی پژو 405 مرد مجروح را به جلوی بیمارستان انتقال داده و فرارکرده است. در ادامه مأموران با استعلام پلاک خودرو موفق شدند شهلا 30 ساله را شناسایی و بازداشت کنند. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: شوهر سابقم این جنایت را مرتکب شد. چند سال قبل من با مردی به نام سیروس آشنا و صیغه او شدم. یک ماه قبل از این ماجرا نیز مدت صیغه‌ام تمام شد و دیگر تمدیدش نکردم بعد هم من با مقتول آشنا شدم. روز حادثه مقتول مرا به یک میهمانی در باغی واقع در قرچک دعوت کرد اما دقایقی بعد از حضورم در باغ سیروس ناگهان وارد باغ شد و با بهروز درگیر شده و چند گلوله به او شلیک و بسرعت فرار کرد. من هم برای اینکه جان بهروز را نجات دهم او را به جلوی بیمارستان رساندم و از ترس اینکه پلیس دستگیرم کند به سرعت آنجا را ترک کردم.
پس از اظهارات شهلا مأموران سیروس ۴۵ ساله را بازداشت کردند و وی در همان بازجویی‌های اولیه به قتل بهروز با شلیک 3 گلوله اعتراف کرد.با تکمیل تحقیقات کیفرخواست پرونده صادر و برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت
در ابتدای جلسه مادر و دختر نوجوان مقتول درخواست قصاص کردند.سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: اتهامم را قبول دارم اما این زن باعثش بود من 12 سال قبل او را به عقد موقت خودم درآوردم و باهم زندگی کردیم. آخرین بار که مدت صیغه ما تمام شد قرار بود تمدیدش کنیم اما او بهانه می‌آورد با این حال همچنان در خانه من زندگی می‌کرد در حالی که به او مشکوک شده بودم روز حادثه فهمیدم می‌خواهد به میهمانی برود. به طور نامحسوس تعقیبش کردم تا وارد یک باغ شد. وقتی از دیوار باغ به داخل پریدم و شهلا را در کنار بهروز دیدم عصبانی شدم. نمی‌خواستم او را بکشم حالا هم پشیمان هستم و از اولیای دم می‌خواهم من را ببخشند.
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده سیروس را به خاطر قتل عمد به قصاص و به خاطر حمل و به کارگیری اسلحه به حبس محکوم کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی