اخبار

سینماها ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل هستند

سینماهای کشور دوشنبه و سه‌شنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) تعطیل هستند.
محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماداران کشور درباره تعطیلی سینماها گفت: تمام سینماهای کشور به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد، دوشنبه و سه‌شنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه تعطیل هستند.
در حال حاضر فیلم‌های «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی، «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، «ایلیا، جست‌و‌جوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی‌نژاد، «بی بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده، «پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی، «تاوان» به کارگردانی رامین سهراب، «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی، «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده، «قلهک» به کارگردانی مصطفی شایسته در سینماهای کشور در حال اکران هستند./مهر
 

نمایش مستند زندگی و سلوک سیدعلی موسوی‌ گرمارودی

مستند «آفریدگارِ کلام» روایتی از زندگی و سلوک علمی و فرهنگی سیدعلی موسوی‌گرمارودی، چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، امروز ساعت 00: 19 روی آنتن شبکه چهارم سیما می‌رود.
حسن علیزاده‌فرد، کارگردان این فیلم با اشاره به زندگی و تحــصــــیــلات موســـــــوی‌ گرمــــارودی گفـــت:سیدعلی موسوی‌گرمارودی از پیشتازان شعر آیینی است. او تحصیلات مقدماتی خود را در قم و مشهد به پایان رساند و پس از پایان تحصیلات دوره متوسطه درسال ۱۳۴۵ وارد دانشکده حقوق شد و کارشناسی آن رشته را در رشته علوم قضایی کسب کرد.
او سرانجام پس از گرفتن مدرک کارشناسی زبان و ادب فارسی با اخذ درجه دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و تا امروز علاوه بر تدریس و تحقیق در عرصه زبان و ادب فارسی از سرآمدان شاعران معاصر ایران به شمار می‌رود./ایرنا

 

بازگشت علیخانی
به اجرا با «جوکر۲»

همزمان با آغاز تبلیغات رسمی فصل دوم برنامه «جوکر»، شنیده‌ها حاکی از حضور احسان علیخانی به عنوان مجری این برنامه است تا «جوکر۲» نخستین حضور مقابل دوربین علیخانی در شبکه خانگی باشد.
نقش احسان علیخانی در این فصل پررنگ‌تر از فصل قبل است؛ هم در جلوی دوربین و هم پشت دوربین.»
آخرین اجرای احسان علیخانی به فصل سوم «عصر جدید» برمی‌گردد و بعد از آن او بجز یک حضور کوتاه در فصل اول «جوکر» هیچ فعالیتی مقابل دوربین نداشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی