مرکز تولید کاغذ در شیراز افتتاح می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی مرکز تولید کاغذ شیراز در ماه‌های آتی و کتابخانه‌ای به وسعت غرب آسیا خبر داد.
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه برگزاری مراسم سوگواری یاران در نهاد کتابخانه‌های کشور به دستاوردهای دولت و توجه شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه مطالعه و کتابخانه‌سازی تأکید کرد و گفت: از آخرین مصوباتی که رئیس جمهور شهید در این حوزه داشتند، سند ملی خواندن بود. رئیس‌جمهور شهیدمان دو دستور چهار‌بندی در هفته کتاب شامل تکمیل پروژه‌های کتاب، زنگ مطالعه در مدارس، بحث مردمی‌سازی کتابخانه‌های عمومی و معیشت کتاب‌دارها دادند که در این مسیر نیز قدم‌های خوبی برداشته شد.
اسماعیلی به افتتاح کتابخانه‌ رشت و کتابخانه‌ای در استان مرکزی به وسعت غرب آسیا اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌هایی که در آستانه افتتاح داریم در رشت است که آماده شده و جزو بزرگترین کتابخانه‌هاست. دیگری کتابخانه استان مرکزی است که ۸۰ درصد آن پیشرفت داشته و کتابخانه‌ای است که می‌توان آن را بزرگترین کتابخانه حتی در غرب آسیا دانست همچنین بین ۲۰ تا ۳۰ کتابخانه دیگر نیز با هزینه اندک به بهره‌برداری خواهد رسید. وزیر فرهنگ درباره خودکفایی کاغذ و تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید در این زمینه اظهار داشت: ما وقتی کار را شروع کردیم، تولید کاغذ تحریر زیر ۵ هزار تن بود و الان به ۸۰ هزار تن رسیده است. با افتتاح مرکز تولید کاغذ در شیراز، این آمار به ۱۳۰ هزار تن می‌رسد. خوشبختانه کاغذهای تحریرمان امروز همه ایرانی است و این اتفاق بزرگی به‌شمار می‌رود. وی تصریح کرد: مرکز تولید در شیراز با تأمین برق بزودی افتتاح خواهد شد و تلاش می‌کنیم در یک زمان نزدیک افتتاح شود.
رئیسی پدیده‌ای تکرار نشدنی بود
وزیر فرهنگ همچنین در مراسم سوگواری روز وداع محفل شاعران در پاسداشت رئیس‌جمهور شهید و دیگر شهدای خدمت گفت: حضورم در این مراسم تنها برای ابراز تشکر از جامعه بزرگ ادبی و فرهنگی کشور و شعرای گرامی بود که در طول این چند روز زحمت کشیدند که این اتفاق تلخ رقم خورده را روایت کنند.
وی افزود: شاعران خوش قریحه‌مان با جان و دل با زبان گویا و قلم شیوای‌شان روایتگر احساسات عمیق نسبت به این خدمتگزار صدیق بودند. آقای قزوه می‌گفتند بعد از حضرت امام(ره) این همه سروده نداشتیم که در رثای آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت سروده شد.
وی با اشاره به اهتمام آیت‌الله رئیسی به حوزه فرهنگ و هنر، تأکید کرد: آقای رئیسی یکی از حامیان حوزه فرهنگ و شعر و ادب بودند. ایشان در بسیاری از این جمع‌ها و محافل حاضر می‌شدند و با گوش جان صحبت‌های شما را می‌شنیدند و تلاش می‌کردند اتفاقات خوبی برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه رقم بخورد و ارتقای میادین و فعالیت‌های این حوزه حاصل شود. اسماعیلی تأکید کرد: از آقای رمضانی و اصحاب فرهنگ و ادب و حوزه نشر و کتاب و همه فرهیختگان سراسر کشور که در این فضای عاطفی و پر از محبت از هیچ کوششی برای روایتگری درست و هنرمندانه دریغ نکردند، تشکر می‌کنم. در این میدان از همان دقایق ابتدایی شعرهای نیکویی نسبت به این فاجعه جبران‌ناپذیر سرودند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جبرانی ندارد. ان‌شاءالله برای مردم ایران همین‌طور حوزه خدمتگزاری پررنگ و با قدرت و قوت ادامه مسیر دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی