صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

ایران در ایران

استاندار فارس: مردم پروژه‌های راکد را گزارش دهند
شیراز- استاندار فارس از مردم تقاضا کرد پروژه‌های راکد یا کند شده را که بیش از پنج سال از آغاز اجرای آنها سپری شده است، از طریق سامانه ۱۱۱ گزارش دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، «محمدهادی ایمانیه» با بیان اینکه رفع مشکلات مردم تا آخرین روز استقرار دولت سیزدهم در اولویت قرار دارد، افزود: رویکرد دولت مردمی و شخص رئیس‌جمهور شهید، گره‌گشایی از مشکلات و حل مسائل مزمن در سطح کشور بود.
وی از عموم مردم درخواست کرد تا هر مسأله‌ و پروژه‌ای را که در سطح استان وجود دارد و بیش از ۱۰۰ نفر از مردم با آن درگیر و بیش از پنج سال از شروع آن می‌گذرد اما به دلایلی کند یا متوقف شده یا مسأله‌ای که بلاتکلیف مانده است، از طریق سامانه ۱۱۱ اطلاع‌رسانی کنند تا پس از بررسی توسط مسئولان، گزارش آنها ارائه شود.
«ایمانیه» با بیان اینکه تعاونی‌ها در اولویت بررسی موضوعات قرار دارد، افزود: می‌کوشیم تا در حد توان مشکلات تعاونی‌ها را بویژه تعاونی‌های مسکن که دچار بلاتکلیفی هستند، بررسی و برای راه‌حل آن تدبیر کنیم و نهضت ساخت مسکن را که شهید جمهور آغاز کرده بود، تا آخرین روز دولت سیزدهم ادامه دهیم.


استاندار خوزستان بر صدور هرچه سریع‌تر مجوز صیادان تأکید کرد
اهواز - استاندار خوزستان بر صدور مجوز صیادان تأکید کرد و گفت: باید موانع سرراه صیادان برطرف و باایمنی کامل وارد دریا و رودخانه‌ها  شوند.
 علی اکبرحسینی محراب در کارگروه شیلات خوزستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت خوب خلیج فارس، اروند، کارون، دز، کرخه، مارون و رودخانه‌های مختلف استان به‌دنبال آن هستیم که بخش وسیعی از اشتغال استان را به موضوع شیلات اختصاص دهیم.
 وی به احداث مجتمع‌های پرورش ماهی و میگو در استان اشاره و ابراز امیدواری کرد: با رفع موانع و مشکلات، شرایط لازم برای صادرات آبزیان استان فراهم شود.
 استاندار خوزستان گفت: صیادان باید با مجوز و ایمنی کامل وارد دریا و رودخانه‌ها شوند و همچنین از اداره کل شیلات استان انتظار داریم که نظارت کافی را بر این موضوع داشته باشد.
 وی بر ضرورت سلامت صیادان تأکید کرد و افزود: شخصاً پیگیر صدور مجوز برای صیادان استان بوده و  بزودی خبرهای خوبی در این رابطه اعلام می شود.


استاندار کرمان خبر داد
جان گرفتن بازارهای خُرد
در کنار شرکت‌های بزرگ
کرمان- استاندار کرمان گفت: بازارهای خُرد در کنار شرکت‌های بزرگ جان می‌گیرند و ارتباط صنایع بزرگ و کوچک باید تبدیل به یک گفتمان شود. «محمد مهدی فداکار» به ظرفیت اشتغالزایی صنایع کوچک و متوسط و صنایع جنبی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ پیشران منطقه هستند و باید با کمک یکدیگر واحدهای مختلف را حمایت کنند. همچنین شرکت‌های بزرگ باید توسعه را در استان گسترش داده و زیرساخت‌هایی را در کنار خود فراهم کنند تا واحدهای دیگر در صنایع جنبی شکل بگیرند. «امیر حسن‌زاده» معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز گفت: فرهنگ خرید کالا از تولید داخل استان باید گسترش یابد و توقع داریم در آینده بتوانیم صادرات خدمات فنی مهندسی به خارج استان داشته باشیم. وی با بیان اینکه دانش‌بنیان‌های قوی در استان داریم که محصولات منحصر به فرد و خاص تولید می‌کنند، از تدارک برای برگزاری نمایشگاه‌های قطعه‌سازان و صنایع غذایی در استان در راستای معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات استان خبر داد.


مازندران پیشتاز در فارسی‌سازی تابلو‌های ورودی شهر‌ها
ساری- شورای پاسداشت زبان فارسی مازندران برای جمع‌آوری کلمات غیرفارسی از شهر‌ها پیشتاز شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  گفت: با اهتمام و پیگیری‌های دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت زبان فارسی احیا شده، شورای پاسداشت زبان فارسی مجدداً در استان‌ها شکل گرفت.
احسان آهنگر افزود: در راستای اجرای ابلاغیه فارسی‌سازی تابلو‌های ورودی شهر‌ها و شهرستان‌ها، شورای پاسداشت زبان فارسی مازندران برای جمع‌آوری کلمات غیرفارسی در ورودی شهر‌ها و شهرستان‌های استان اقدامات خوبی انجام داد که فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، محمودآباد و رامسر در عملیاتی شدن این طرح اهتمام ویژه داشتند.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا اهداف شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی در این خطه از شمال کشور عملیاتی شود، تصریح کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب صنوف مختلف باید اسم پیشنهادی واحد صنفی خود را در سامانه الکترونیکی Sardarasnaf.ir ثبت و آخرین وضعیت درخواست‌ خود را در این سامانه مشاهده و پیگیری کنند.
آهنگر با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع تشخیص رعایت اجرای قانون و مفاد دستورالعمل شرایط متن نوشتار و طرح تابلو‌های معرف کاربری مصوب شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی است، تأکید کرد: خوانا و قابل تشخیص بودن خط و نحوه درج و استفاده از خط و زبان فارسی در نوشته‌های تابلوها، رعایت نسبت ۷۰ درصد خط و کلمات فارسی به ۳۰ درصد خط و کلمات خارجی در همه تابلو‌هایی که کاربری ۲ زبانه دارند و مطابقت مطالب تابلو با الگو‌های دستوری و املای زبان فارسی از جمله مواردی است که این اداره کل به عنوان مرجع صدور تأییدیه نوشتار و طرح تابلو در استان ملزم به رعایت آن است.

جستجو
آرشیو تاریخی