صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

گزارش خبری

تحقق رکورد تولید و تحول در خودروسازی

رئیس‌جمهور شهید کشورمان نخستین رئیس‌جمهوری بود که در اولین سال فعالیت کاری خود در فرمان 8 ماده‌ای سمت و سوی صنعت خودرو را مشخص کرد و تکالیف جدیدی بر عهده خودروسازان و مونتاژکاران گذاشت.
شهید رئیسی از ابتدای خدمت صادقانه‌اش به مردم به این فکر بود که کاهش شدید تولید خودرو که در دولت دوازدهم اتفاق افتاد را جبران کند تا متقاضیان خرید خودرو ماه‌ها معطل تحویل خودرو نباشند و همچنین خرید خودرو از خودروسازان در گرو شانس و اقبال نباشد. دولت سیزدهم در این مسیر نیز به موفقیت‌های خوبی دست یافت به نحوی که طی دو سال 1401 و 1402 تولید خودرو با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها به بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه رسید.
از نیمه دوم سال 1400 (زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد) و با حمایت‌هایی که شهید ابراهیم رئیسی از تولیدکنندگان واقعی داشت، بخش قابل‌توجهی از کاهش تولید جبران شد. زمانی که دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد، 200 هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ خودروسازان وجود داشت؛‌ خودروهایی که به دلیل نقص قطعه به مرحله تجاری‌سازی نرسیده بودند، ‌اما در نیمه اول سال 1401 ضمن اینکه خودروهای پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده به مشتریان تحویل داده شد، 200 هزار دستگاه خودروی کف پارکینگ خودروسازان، تجاری‌سازی شد و به دست مردم رسید.
کلیدی‌ترین نکته در حوزه خودرو که تمام مردم ‌تأثیر آن را دیدند، برگشت آرامش به بازار خودرو بود. از همین رو در دولت شهید رئیسی موضوع شانس و اقبال برداشته و قرار شد فروش خودرو تنها از طریق سامانه یکپارچه خودرو باشد.

 

واگذاری ۶۴۴۷ واحد مسکن مهر به مردم

وزیر راه وشهرسازی دیروز در مراسم افتتاح پروژه‌های مسکن مهر مهستان و پردیس گفت: در برنامه است تا پایان امسال و حداکثر تا اواسط سال آینده واحدهای باقی مانده مسکن مهر تحویل داده شود. در سفر مهرداد بذرپاش به استان البرز و شهر جدید هشتگرد (مهستان)، ۶ هزار و ۴۴۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان افتتاح شد. بر اساس این گزارش تعداد ۳ هزار و ۸۰ واحد در مهستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید افتتاح شد. همچنین ۳ هزار و ۳۶۷ واحد مسکونی مهر نیز در پردیس افتتاح شد.

جستجو
آرشیو تاریخی