صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۶

رکوردزنی بالای 50 میلیارد دلار صادرات

شهید ابراهیم رئیسی، برای تجارت کشور سنگ تمام گذاشت و شرایطی را فراهم کرد که روند صادرات و واردات به کشور به صورت کلی تغییر پیدا کند و همچنین موجب شد فعالان اقتصادی با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها بتوانند در کشورهای مختلف فعالیت خود را رونق ببخشند.
از این‌رو دولت سیزدهم بهترین مصوبات را در بخش تولید و تجارت کشور داشت. مصوباتی که کمک کرد صادرات کشور به بیش از 50 میلیارد دلار برسد و رکوردهای قابل توجهی در این حوزه ثبت شود.
سال 1399، میزان صادرات کشور 34 میلیارد و 998 میلیون دلار بود. اما در سال اول فعالیت شهید ابراهیم رئیسی، ‌عدد صادرات کشور به حدود 49 میلیارد دلار رسید و این یعنی اینکه دولت سیزدهم در صادرات کشور رشد حدود 40 درصد را رقم زده است.
سال 1401 نیز دولت رئیسی در صادرات خوش درخشید. در این سال میزان صادرات کشور به 53 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید. این عدد در شرایطی محقق شده که دولت‌های گذشته حتی نتوانستند 50 میلیارد دلار صادرات را ثبت کنند. دولت شهید رئیسی سال 1402 همچنان رکورد خود را حفظ کرد و میزان صادرات را با وجود فشارهای غرب و گسترش تحریم‌ها بالای 50 میلیارد دلار نگه داشت و عدد 52 میلیارد دلار برای سال گذشته ثبت شد.
صادرات ایران به کشورهای همسایه، کشورهای آفریقایی، ‌امریکای لاتین، ‌کشورهای عضو اوراسیا و سایر کشورها روند رو به رشد دارد و قطعاً اگر دولت شهید رئیسی به کار خود ادامه می‌داد، برای سال‌جاری اعداد چشمگیری در حوزه تجارت و بخصوص صادرات ثبت می‌شد.

جستجو
آرشیو تاریخی