صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

کنایه آخوندی به حسن روحانی
 خبر اول اینکه، وزیر اسبق راه و شهرسازی در مطلبی با اشاره تلویحی به احتمال کاندیداتوری خود برای انتخابات آتی ریاست جمهوری، رئیس دولت سابق را با کنایه‌های تندی مورد عتاب قرار داد. عباس آخوندی در مطلبی با اشاره به نامه اخیر حسن روحانی علیه شورای نگهبان، نوشت:«او [روحانی] سوگند یاد کرده بود که از حقوق ملت دفاع کند با این وجود تلاش درخوری نکرد تا خود گرفتار همین تله شد [رد صلاحیت] و در آسیاب دوران، نوبت خودش فرا رسید». آخوندی در متن خود پس از کنایه به رئیس سابقش، افزود: «در این دوره می‌بایست به ویژگی شجاعت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری توجه ویژه شود.»

اپوزیسیون نزد مردم ایران بی‌اعتبار است
 خبر دیگر اینکه، توهم پوشالی اپوزیسیون ضدایرانی بار دیگر با حماسه‌سازی مردم ایران و ادای احترام کشورهای دنیا به رئیس جمهور شهید جمهوری اسلامی رخ‌نمایی کرد. این را می‌توان از واکنش عصبی جریان ضدانقلاب به ابراز همدردی و تسلیت سران کشورها نسبت به شهادت رئیس جمهور کشورمان دانست.
در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا با صدور پیام‌هایی، شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند. همچنین مقامات بیش از 70 کشور دنیا نیز با حضور در تهران، به پیکر رئیس جمهور و شهدای خدمت، ادای احترام کردند.
در چنین شرایطی، اپوزیسیون ایرانی بیش از هر زمان دیگری در عصبانیت به سر می‌برد. گفت‌و‌گوی اخیر کارمندان تلویزیون صهیونیستی اینترنشنال در آنتن زنده این شبکه به انتقاد از ابراز همدردی سراسر دنیا با ایران پرداختند و از احترام کشورهای اروپایی، سازمان‌های بین‌المللی و حتی ناتو نسبت به رئیس‌جمهور ایران ابراز نارضایتی کردند.
«این جوک است که ما نتوانستیم جلوی این همبستگی جهانی با ایران را بگیریم؛ ما باید جلوی تسلیت گفتن و ابراز همدردی رهبران جهان را با ایران می‌گرفتیم؛ کشورها چرا پرچم‌هایشان را نیمه افراشته کردند؟! ناتو چرا تسلیت گفت؟!» اینها سؤالاتی است که نه تنها کارمندان فارسی‌زبان رژیم صهیونیستی بلکه کلیت جریان اپوزیسیون نه پاسخی برایش دارند و نه می‌توانند آن را بپذیرند.

درگیری ضدانقلاب با عزاداران رئیس‌جمهور شهید
 دست آخر اینکه،  مردم ایران در هر کجای ایران که باشند، خود را عزادار شهادت رئیس جمهور و همراهانش می‌دانند. همزمان با تشییع میلیونی شهدای خدمت در شهرهای مختلف ایران، ایرانیان خارج از کشور نیز با برگزاری مراسم، به عزاداری برای آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت پرداختند. جامعه اسلامی بریتانیا نیز روز جمعه گذشته با برگزاری مجلس گرامیداشتی در محل دیوان‌الکفیل لندن، به تجلیل از ارواح پاک شهدای سانحه سقوط بالگرد آیت‌الله رئیسی پرداختند.
همزمان با برگزاری این مجلس گرامیداشت، شماری از افراد وابسته به گروه‌های ضدایرانی و طرفداران سازمان منافقین نیز با هدف برهم زدن مراسم، در مقابل مرکز دیوان‌الکفیل جمع شده و به شهدای خدمت و برگزارکنندگان این مراسم اهانت و فحاشی کردند که در نتیجه میان عزاداران و اوباش درگیری صورت گرفت.
در پی این اتفاق، عناصر هتاک پروژه نخ نما شده مظلوم‌نمایی را در پیش گرفتند و با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، مدعی شدند که در این درگیری کتک خورده‌اند. در یکی از این موارد، یک حساب کاربری وابسته به ضدانقلاب با انتشار تصویری از عناصر هتاک نوشت: «باور نکردنی! سرپرستار بیمارستان ایلینگ بعد از اینکه تماس‌های خیلی زیادی را دریافت کرد، شاکی شده و می‌خواهد بهار را دیسچارچ(ترخیص) کرده و از ادامه درمان جلوگیری کند»؛ این پروژه مظلوم‌نمایی می‌توانست موفقیت‌آمیز باشد اگر جریان رسانه‌ای وابسته به ضدانقلاب به این واقعیت دقت می‌کرد که اساساً در هیچ کشوری از دنیا و البته انگلیس، پرستار و سرپرستار نمی‌تواند بدون نظر پزشک، تصمیم به ترخیص یا عدم ترخیص بیمار بگیرد. نکته‌ای که کاربران فضای مجازی به آن تصریح کردند و این سناریو را تکراری و فاقد اعتبار خواندند. خصوصاً آنکه به اعتراف این افراد، پلیس انگلیس نیز حمایت از این اوباش را رد کرده است!

جستجو
آرشیو تاریخی