صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

روی خط خبر

بازگشایی سالن‌های سینما

در حالی که طبق خبر اعلام شده مقرر شده بود سینماها از ۳۱ اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته تعطیل باشند، اما از شنبه پنجم خردادماه پس از پنج روز عزای عمومی، سامانه‌های فروش بلیت کار خود را آغاز کردند و همه فیلم‌ها طبق روال هفته گذشته اکران خواهند شد. همچنین «تگزاس۳» به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان و کارگردانی سید مسعود اطیابی که قرار بود از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده برود، با یک هفته تأخیر از چهارشنبه همین هفته ۹خرداد‌ماه اکران خود را آغاز خواهد کرد./ ایرنا

 

فعالیت سالن‌های تئاتر از روز دوشنبه

به دنبال شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراهش، تمام فعالیت‌های فرهنگی به مدت یک هفته تعطیل شدند و بر همین اساس سالن‌های نمایش در یک هفته گذشته هیچ فعالیتی نداشتند و علاوه بر اجرای نمایش‌ها، تمرین گروه‌های نمایشی نیز متوقف شده بود. با سپری شدن ایام تعطیلی، این سالن‌ها از روز دوشنبه ۷ خردادماه فعالیت عادی خود را از سر می‌گیرند./ ایسنا

 

برگزاری
۲۸۲ کنسرت موسیقی
در فروردین‌ماه

آمار مجوز‌های صادر شده از سوی دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد. بر این اساس در نخستین ماه، مجوز ۱۱۷ اجرای صحنه‌ای اخذ شده است و ۲۸۲ بار روی صحنه رفته‌اند. همچنین یازده آلبوم موسیقی، ۱۸۸ تک‌آهنگ، ۲۴ نماهنگ و ۱۷ کتاب گویا مجوز گرفته‌اند.

 

حضور ۵ فیلم فارابی در جشنواره شوالیه طلایی

پنج فیلم سینمایی «هوک» ساخته حسین ریگی، «کاپیتان» ساخته محمد حمزه‌ای، «کت‌ چرمی» ساخته حسین میرزامحمدی، «شماره ۱۰» ساخته حمید زرگرنژاد و «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در بخش رقابتی سی‌وسومین جشنواره شوالیه طلایی در شهر امسک روسیه به نمایش درمی‌آیند.

 

تشییع پیکر زنده‌یاد فرمان مرادی

مراسم تشییع پیکر زنده یاد فرمان مرادی استاد پیشکسوت سازسازی یکشنبه- ششم خردادماه- ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد. زنده یاد مرادی دوم خردادماه و در آخرین روزهای ٧٧ سالگی خود پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در منزل خود درگذشت.

جستجو
آرشیو تاریخی