پس از تشییع در وزارت خارجه، پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم حسنی آرام گرفت

وداع با دیپلمات انقلابی

محوطه ساختمان وزارت امور خارجه صبح پنجشنبه برای آخرین‌بار میزبان پیکر وزیر امور خارجه‌ای بود که سال‌ها در مقام دیپلماتی ارشد و بعد در قامت وزیری مجاهد، سیاست خارجی ایران را سکانداری کرد. او که پیکر پاکش خفته در تابوتی تحت پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، در بازگشت از آخرین مأموریت پیش‌روی خیل داغدارانش قرار داشت تا ضمن وداع، با آرمانش در دفاع از منافع کشور و مجاهدت برای حمایت از همه ملت‌های ستمدیده تجدید پیمان کنند.
حجت‌الاسلام قمی، معاونت ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در ابتدای آیین تشییع شهید حسین امیرعبداللهیان،  او را سربازی مؤمن، صادق و درستکار برای ایران و انقلاب  توصیف کرد و گفت: او شخصیتی بود که در جبهه مقاومت به‌عنوان پرچمدار مشخص می‌شد، او وزیر خارجه جبهه مقاومت بود و از همین‌رو در سوگ او یک‌چهارم این کره خاکی اعلام عزای عمومی کردند.
پیکر شهید امیرعبداللهیان از وزارت خارجه به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حالی تشییع شد که محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در آیین تدفین او حضور داشت. او در حاشیه این مراسم با خانواده شهید عبداللهیان دیدار و گفت‌وگو و تأکید کرد که تلاش‌های شبانه‌روزی وزیر امور خارجه فقید چراغ راه دولت در ادامه مسیر خدمتگزاری  است.

 

بــــرش

سرلشکر سلامی در مراسم تشییع شهید موسوی با حضور مخبر:
با شجاعت شهید رئیسی ‌به قلب اسرائیل ‌حمله کردیم
حرم حضرت عبدالعظیم حسنی روز گذشته هم شاهد تشییع دیگر شهید خدمت سردار شهید سیدمهدی موسوی، رئیس تیم حفاظت رئیس‌جمهور بود. سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه شهید رئیسی در عملیات وعده صادق شجاعت غیرقابل وصفی از خود نشان داد و با دیپلماسی قدرتمند دولت توانستیم به قلب ا‌ستکبار حمله کنیم، یادآور شد: با شهادت این عزیزان هیچ چیزی عوض نشده و ‌اقتدار ایران به برکت رهبری امام خامنه‌ای ادامه خواهد داشت. دشمن تمام استعداد خود را به‌کار گرفته تا به ایران ضربه بزند؛ اما همین دشمنان در تمام عرصه‌ها ناکام مانده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی