صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

خبر در خبر

ایسنا

  حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تداوم رایزنی برای انتقال مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به این سازمان، گفت: با توجه به اینکه سازمان محیط زیست تنها متولی حفظ ذخایر ژنی جانوری در کشور است، بنابراین کنوانسیونی مثل کنوانسیون تنوع زیستی که رویکرد اصلی آن حفظ منابع ژنتیک است، بهتر است در سازمان محیط زیست فعالیت کند. کنوانسیون تنوع زیستی یکی از کنوانسیون‌های مهم و چارچوب‌دار سازمان ملل متحد است که ذیل برنامه محیط زیست ملل متحد و بنا به درخواست جامعه بین‌الملل در سال 1992 و در اجلاس سران زمین در ریودوژانیرو برزیل به تصویب رسید.

 

ایرنا

  علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران، گفت: در این استان حدود ۱۳۸ محیطبان مشغول حفاظت از ۳۶۵ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان هستند و سرانه منطقه هر محیطبان در استان حدود ۷ هزار هکتار است که نسبت به استاندارد جهانی زیاد بوده و این موضوع بحث حفاظت از مناطق را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

 

ایسنا

  علیرضا غلامی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان از شناسایی و دستگیری ۳۲ متخلف شکار و صید در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط‌ زیست استان خبر داد.

 

ایرنا

  محمدرضا اشرف‌زاده، مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اولین بار موزه‌های تاریخ طبیعی کشور بر اساس معیارهای لازم رتبه‌بندی می‌شوند.

 

ایرنا

  داریوش فرخی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری شکارچیان غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در گشت و پایش محیطبانان منطقه حفاظت شده ارجمند خبر داد.

 

میراث آریا

  محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: طرح تغییر و ایجاد مشاغل به صنایع دستی مزین به نام شهید آیت‌الله رئیسی در فارس کلید خورد.

 

تسنیم

  حسن محمدی‌ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۱۰۷ فرصت سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی در استان اردبیل شکل گرفته است.

 

ایلنا

  سید مسعود حسینی، شهردار همدان در خصوص تغییر رویکرد شهرداری همدان به نظام مدیریت شهری با تکیه بر موضوع میراث فرهنگی گفت: شهرداری همدان از سال‌های قبل در راستای ثبت جهانی هگمتانه اقدامات قابل توجهی انجام داده است، به طوری‌ که جداره‌سازی خیابان بوعلی و ساماندهی۲ کیلومتر از بازار همدان از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای حفظ میراث‌فرهنگی و ثبت جهانی هگمتانه صورت گرفته است.

 

تسنیم

  محسن موحدی، معاون میراث فرهنگی استان کرمان گفت: مردمی‌سازی میراث فرهنگی از سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی است و ایجاد موزه‌های خصوصی در استان کرمان را نیز دنبال می‌کنیم.

 

تسنیم

  آرزو اشرفی‌زاده، مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با تذکر این نکته که کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه است، گفت: علیرغم آبگیری مناسب دریاچه ارومیه، شرایط این دریاچه همچنان شکننده و ناپایدار است.

 

صدا و سیما

  علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اعلام کرد: در‌های کارخانه تاریخی «ریسباف» از روز شنبه پنجم خرداد به روی شهروندان و گردشگران باز می‌شود تا از این میراث ارزشمند بازدید کنند.

 

میراث آریا

  داریوش فرمانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خصوص تخریب بیمارستان مسیح مرادیان شهر کرمانشاه گفت: از مالک بنا و عوامل تخریب این میراث تاریخی شکایت می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی