صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

محیطبان نمونه فارس آسمانی شد

روز تولد ضامن آهو، امام رضا علیه‌السلام  به نام محیطبان نامگذاری شده است. در این روز، طبیعت یکی دیگر از سبزپوشان فداکار خود را به آغوش کشید. سیدحسین حسینی، محیطبان نمونه استان فارس در شهرستان کازرون بود که متأسفانه در حین انجام مأموریت جان خود را از دست داد. در پی دریافت گزارش تخلف در منطقه کنار تخته کازرون، سید حسین حسینی، محیطبان فداکار عازم گشت و بازرسی بود که متأسفانه در مسیر دچار سانحه رانندگی شد و به دیدار حق شتافت. بر اساس اعلام بهمن جمشیدی، رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرستان کازرون در این حادثه دو دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه کامیون با یکدیگر برخورد کردند که محیطبان کازرونی بر اثر شدت جراحت جان باخت و دو نفر نیز مصدوم و به بیمارستان کازرون منتقل شدند.
عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز درباره جان باختن این محیطبان، گفت: سید حسین حسینی نمونه‌ای از فداکاری و از خودگذشتگی بود که در سرمای زمستان و گرمای طاقت‌فرسای تابستان، از هیچ تلاشی برای حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی دریغ نمی‌کرد.
وی افزود: ما وظیفه داریم یاد و خاطره جان‌باختگان راه طبیعت را گرامی بداریم و با ادامه راه آن‌ها، در حفظ و حراست از این گنجینه‌های بی‌نظیر بکوشیم. خون سبز «سید حسین حسینی» فریاد مظلومیت طبیعت در برابر غارتگران است. باید بیندیشیم که چه بهایی برای حفاظت از طبیعت می‌پردازیم. وی ادامه داد: ما سوگوار فقدان یار و هم‌رزمی دلسوز هستیم، اما یاد و خاطره او همواره در قلبمان زنده خواهد ماند. جان باختن محیطبان حسینی، بار دیگر زنگ خطر را به صدا درآورد و به ما یادآوری کرد که حافظان طبیعت، در خط مقدم مبارزه با سودجویان و متخلفان قرار دارند و برای انجام وظایف خود، نیازمند حمایت همه‌جانبه ما هستند. پیکر پاک این محیطبان والامقام سرانجام در روز سوم خرداد با حضور انبوه مردم، مسئولان و دوستداران محیط زیست در بهشت زهرا، قائمیه، کوه‌چنار تشییع و به خاک سپرده شد. در این مراسم، فرماندار و امام جمعه کوه‌چنار و مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در وصف رشادت‌ها و از خودگذشتگی این محیطبان گرانقدر سخنرانی کردند. همچنین، پیام تسلیت دکتر سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سرهنگ محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست نیز قرائت شد.
جستجو
آرشیو تاریخی