رصدخانه ملی رفاه ایرانیان برای نخستین‌بار در کشور ایجاد شد

87 میلیون نفر زیر پوشش پایگاه رفاه ایرانیان

 بی‌تردید یکی از عوامل اثرگذار بر گسترش عدالت اجتماعی، بازتوزیع عادلانه ثروت به وسیله حمایت از دهک‌های کم‌درآمد و دریافت مالیات از اقشار پردرآمد است و این امر محقق نمی‌شود مگر آنکه کشور حکمرانی داده‌محور داشته باشد، به همین دلیل است که حالا در دولت سیزدهم رصد‌خانه ملی رفاه ایرانیان ایجاد شده است. دولت سیزدهم با تأکید بر حمایت از معیشت اقشار کم‌درآمد و عدالت‌محوری در راستای ریشه‌کن کردن فقر و توزیع عادلانه حمایت‌های معیشتی، کار خود را آغاز کرده و در همین راستا رصد‌خانه ملی رفاه ایرانیان بر پایه رصد نظام‌مند و مستمر شرایط و مسائل مربوط به رفاه همه افراد و خانوارها در پهنه جغرافیایی کشور راه‌اندازی شده است. رصدخانه ملی رفاه ایرانیان روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رفاه و امور اقتصادی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، معاون توسعه و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون روابط کار، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس سازمان بهزیستی کشور و سخنگوی هیأت دولت آغاز به کار کرد.صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاحیه «رصدخانه ملی رفاه ایرانیان» گفته که این رصد‌خانه مظهر عدالت برای معیشت مردم است و بر اساس آن دهک‌بندی دقیقی از افراد صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه نبود پایگاه جامع از وضعیت معیشتی مردم در گذشته چالش‌هایی را ایجاد کرده است، گفت: اکنون بستر فراهم شده است تا خدمات مؤثر به آحاد مردم ارائه شود. امروز شاهد تحقق یکی از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم و این وزارتخانه هستیم.
علیرضا عسگریان، معاون وزیر رفاه نیز در این مراسم با بیان اینکه پایگاه رفاه ایرانیان ۸۵ تا ۸۷ میلیون نفر جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است، گفت که این پایگاه علاوه بر پایش و رصد دقیق اطلاعات، اخبار و تبیین و تحلیل، مکانی برای گفت‌و‌گو است تا اطلاعات به‌ صورت دقیق انتقال پیدا کند.
این پایگاه بیش از ۲۵۰ خدمت بخشی و ۵ خدمت کلان ملی را انجام می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی