صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۵

شنبه سیاه اسرائیل با آتش قاطع حزب الله

مقاومت اسلامی لبنان، روز گذشته طی چند عملیات، پایگاه‌ها و مواضع ارتش صهیونیستی و مناطقی  در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد که منجر به تحمیل خسارات و تلفات متنوعی به ارتش صهیونیستی شد. مجاهدین حزب الله روز شنبه در حمایت از مقاومت مردم فلسطین، تجمع سربازان دشمن صهیونیست  در مجاورت پادگان برانیت را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند. نیروهای حزب‌الله صبح شنبه در یک عملیات مهم دیگر، در حمایت از مردم مظلوم غزه و در پاسخ به هدف قرار دادن یک صیاد لبنانی توسط صهیونیست‌ها، یک پایگاه دریایی متعلق به ارتش صهیونیستی در «رأس ناقوره» را با گلوله‌های توپ هدف قرار دادند.
تجهیزات جاسوسی سایت «الرمتا»، سامانه‌های فنی و تجهیزات جاسوسی موقعیت «الراهب»، تجمع نظامیان صهیونیست در موقعیت البغدادی، تجهیزات مدرن سایت حدب یارین و پایگاه ‏السماقه ازجمله دیگر اهداف مجاهدان حزب‌الله در روز شنبه بودند.
همچنین روز گذشته طی عملیــــــــاتی اعجاب آمیز، موضع نظامیان دشمن اسرائیلی در داخل اتاقی در پادگان رامیم توسط مقاومت اسلامی لبنان مورد اصابت مستقیم قرار گرفت که نشان از اشراف اطلاعاتی و دقت عملیاتی حزب‌الله داشت.
فعال شدن پهپادهای حزب‌الله نیز یکی از رویدادهایی است که واکنش محافل صهیونیستی را در پی داشت. به گزارش المیادین، رسانه‌های عبری، ضمن اشاره به این موضوع، آن را چالش بسیار مهمی برای سیستم‌های شناسایی نیروی هوایی ارتش صهیونیستی خواندند.
این رسانه‌ها به قدرت رادار گریزی پهپادهای حزب‌الله و دشواری شناسایی و رهگیری آنها اذعان کردند.
طبق گزارش المیادین، محافل رسانه‌ای عبری ضمن اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی در تعیین راهبرد نظامی برای بحران در مرزهای شمالی، نوشتند: «هیچ چیز برای ما راحت نیست و حزب‌الله درست پیش‌بینی کرده که اسرائیل توانایی وارد شدن به نبرد قاطع در شمال را ندارد. از نقطه نظر نظامی، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای در شمال در مرز لبنان وجود ندارد.»
در همین زمینه، آلون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی در کانال 13 رژیم صهیونیستی، با اشاره به تعداد تلفات صهیونیست‌ها گفت: از ابتدای جنگ تاکنون 20 کشته در شمال و در دو هفته گذشته 4 کشته داشته‌ایم. در آنجا نمی‌توان برای مدت طولانی با این وضعیت زندگی کرد، زیرا این، هزینه بسیار بالایی دارد.»
جستجو
آرشیو تاریخی