صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۴

دورنما

حریت دیلی نیوز
ترکیه

هاکان فیدان، وزیرخارجه ترکیه در دیداری با همتای استرالیایی خود، در جدیدترین واکنش کشورش نسبت به جنایات ارتش صهیونیستی در غزه، اعلام کرده، اسرائیل با شیوه‌ای که در پیش گرفته، صلح منطقه‌ای را به خطر انداخته است. وی همچنین تأکید کرده، تل آویو تبدیل به رژیمی تنها و منزوی در منطقه شده است.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

رئیس پلیس انگلیس در اعترافی بی‌سابقه اذعان داشته، پلیس این کشور دیگر قادر به مبارزه با خلافکارانی که با استفاده از سلاح سرد به مردم حمله می‌کنند، نیست و برای رسیدگی به این مسأله نیازمند کمک است. زیرا جنایتکاران روز به روز بیشتر از قبل از رسانه‌های اجتماعی برای خرید و فروش سلاح استفاده می‌کنند.

 

نشنال
امارات

در حالی که انتقادهای زیادی به کشورهای عربی برای انفعال در قبال مسأله غزه وارد می‌شود، دبیرکل اتحادیه عرب از اعضای این اتحادیه خواست برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی موضعی واحد اتخاذ کنند. وی تأکید کرد: هر اقدامی در این خصوص، چه عربی و چه بین‌المللی یک ضرورت است. این نشست در حالی برگزار شد که مذاکرات حماس و تل آویو به بن‌بست خورده است.

 

گلوبال تایمز
چین

قرار است ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه (امروز) به دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین راهی پکن شده و تا روز جمعه نیز در این کشور به مذاکرات با همتای چینی‌اش ادامه دهد. تحلیلگران دو کشور می‌گویند که این سفر دارای اهمیت راهبردی برای هر دو کشور است. زیرا این دو قدرت نقش زیادی در جهان پر‌تلاطم امروز دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی